AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Hei! er det noen som er god på å lage problemstilling her? Har sitti i et par timer og prøvd å tenke ut en problemstilling. Men jeg sliter veldig…. Oppgaven er jo å skrive en essay der jeg tar utgangspunkt i en forskningsartikkel. (Forskningsartikkelen går ut på å se om man kan måle forskjeller i ens nasjonale karakter, altså om nasjonalitet har en sammenheng med karakteristikk). Det står da: Formuler en selvvalgt problemstilling som legger opp til diskusjon om etiske utfordringer ved studien. Kort fortalt blir alle forsøkspersonene i eksperimentet fortalt at testen går ut på å skille mellom to toner. Det ble forsket på to nasjoner, norske og franske studenter. Forsøkspersonen ble fortalt at eksperimentet omfattet fem andre mennesker, og han ble jo lurt. For når han ankom laboratoriet, skapte forskeren en illusjon av at det var andre tilstede ved å ha en haug av ytterklær på en benk, og ved at fem av båsene i laboratoriet var lukket(for å få den virkelige forsøkspersonen til å tro at det var flere tilstede, når det egentlig kun var han. Forskeren hadde forhåndsinnspilte lydopptak med bakgrunnslyder, som liksom var «stemmene» til de andre. Så forsøkspersonen blir jo lurt trill rundt, men dette er for at resultatene av eksperimentene skal være riktige. Så jeg må da formulere en selvvalgt problemstilling som legger opp til diskusjon om etiske utfordringer ved studien. Noen snille mennesker her som har ideer til hva jeg kan ha som problemstilling? Setter utrolig stor pris på all hjelp jeg kan få! Essayet må bli levert innen i morgen 09.00, så jeg hsr dårlig tid på meg i tillegg:( Anonymkode: 059b7...d8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå