Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke mye familie da hele familien ble splittet opp etter mine foreldres skilsmisse. Mamma ble syk og pappa fikk ny familie. Alle på pappa sin side har kuttet meg ut, og snakker stygt om meg. Jeg bryr meg fint lite fordi de har aldri vært skikkelige folk uansett. 90% av de er alkoholikere, trygdesnyltere og har narsissistiske trekk. Ingen har høyere utdanning og folk mangler massivt med allmenn kunnskap! Jeg hever med rett og slett over de, fordi jeg orker ikke å synke på deres nivå.

Uansett, jeg har opplevd å bli behandlet litt dårlig uten at jeg klarer å sette fingeren på hva. Jeg har klart å få to fantastiske barn, samboer og har dannet meg en ny familie med familien til samboer, eneste problemet er at søskenbarnet mitt som er datteren til tante som er skikkelig slem mot meg snakker med litt «ned». På sist besøk når søsteren og broren til samboer var her opplevde jeg at søskenbarnet mitt lo av meg og sa at jeg var rar mens besøket var her.. Jeg vet ikke hvorfor hun sa slik, men jeg har opplevd henne som veldig frekk i ny og ned imot meg. Ofte ler hun og setter meg i dårlig lys. Hun ler ofte av meg og sier at jeg er så merkelig og hun setter meg ofte litt ut med å få meg til å bli usikker på ting jeg snakker om osv. Skal sies at hun er veldig flott og veldig vakker, men jeg blir ikke blendet av hennes oppførsel av den grunn. Samboer elsker at hun kommer på besøk, men i det siste har jeg begynt å mislike besøkene fordi hun er veldig frekk.

Dette synes jeg er veldig ekkelt, spesielt når familien til samboer er her. Jeg vil jo ikke at de skal tro at jeg er slik og jeg synes det er veldig ekkelt at hun er slik foran familien til samboer. Skal sies at hun sliter litt med seg selv og drikker en del, og jeg har vel alt hun ønsker seg da hun har verken samboer eller barn, men jeg takler rett og slett ikke måten hun er på til meg lengre. 

Når jeg ble 30 år i sommer kom hun å ønsket meg gratulerer med dagen og gave hadde hun ikke med seg.. Hun sa hun ikke hadde penger, men dagen etterpå dro hun på bytur og kjøpte masse nye klær. Når sønnen min ble 4 år som hun er fadder til kom hun i bursdag uten gave, og sa at hun skulle ta han med i Leos lekeland.. Det er nå 5 måneder siden.. Jeg bryr meg overhode ikke om gaver, men når hun har bursdag får hun tidenes gaver og masse oppmerksomhet av oss, men føler vi får veldig lite tilbake! 

Ofte kommenterer hun bildene jeg legger ut på sosiale medier, og hun mener jeg bør slutte å legge ut bilder fordi jeg er jo ingen «influenser».. Men jeg har jo bare venner og familie på sosiale medier, så selvfølgelig kan jeg dele bilder av familien min der. 
Selv er hun veldig opptatt av utseendet og legger ut bilder av seg selv hele tiden.. 

Hun kommer ofte på besøk, later som hun ikke hører hva jeg sier, hun sitter med mobilen i sofaen stor deler av besøket og hun er veldig frekk i væremåten. Aner ikke hvordan hun skal «settes på plass» av meg fordi nå begynner jeg å bli veldig sint av måten hun oppfører seg på til meg! 

Anonymkode: 589ea...532

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her.. 

Ofte sier hun at hun skal komme på besøk og passe barna våre, men da møter hun bare ikke opp. En gang skjedde dette og jeg og samboer hadde bestilt oss bort på en av byens fineste resturante. Hun beklaget seg ikke engang. 

Hun ler mye av meg og later som hun ikke hører hva jeg sier. 

Jeg er mye eldre enn henne og hun snakker til meg som om jeg er lillesøsteren hennes 

Hun kommentere mye, og hun er veldig frekk 

Hun sitter på mobilen nesten hele tiden hun er her. 

Hun blir tatt imot av oss med åpne armer og vi tar henne med på mye av aktiviteter som vi betaler for henne, men hun takker så å si aldri. 

Hvis jeg ringer henne å ønsker å snakke med henne kan hun ofte bare si midt i en setning at hun ikke har tid til å prate med meg og så legger hun bare på.. 

Listen er lang, men jeg har på en måte blitt vant til å bli behandlet slik og samboeren min sier heller ingenting på det. 

Har opplevd sykdom i nær familie og hun har ikke vært noe støtte annet enn å le.. Hun synes mest synd på faren min som har manipulert henne med at alt er mamma sin feil, da alt er hans. 

Listen er lang.. Poenget er at jeg har kommet meg ut av en giftig familie og har klart å opprette min egen, men med søskenbarnet mitt føler jeg at hun forpester meg litt og gjør meg litt liten kanskje.. 

På den andre siden vet jeg at datteren min er veldig glad i henne, men jeg kan ikke la henne behandle meg slik lengre. Føler hun er ganske ufin og jeg burde ha sagt ifra for lenge siden men jeg har ikke orket fordi jeg er redd det bare blir styr! 

• Liker 1
Skrevet

Oi

• Liker 1
Skrevet

"Hahaha du er så rar"

-"Ja det er vel ikke så rart, er jo i familie med deg..."

"Du må ikke legge ut bilder, du er ingen influenser"

-"Legger ikke ut halvparten så mye bilder av tryne mitt som du gjør, så ingen fare 😅"

Du må jo bare ta igjen, hvis du ikke klarer overse det.

Ingen prøver trykke ned noen de ikke føler seg truet av, så det kan du jo leve litt på når hun er der. Hver gang hun er ufin, tre poeng i selvtillitsbanken fra henne til deg. 

Du har noe hun ikke har.

Så kan du jo snu fokuset litt, om hun prater om deg.

"Ja, har du funnet deg noen kjæreste ennå da?"

Den er litt kjedelig å få når mange hører på. Spesielt om du sier det i en litt medfølende tone...

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg hadde tatt imot så mye dritt over så lang tid hadde jeg nok sendt henne på dør. Rett og slett sagt "nå må du gå, jeg er lei av å høre på dine frekke kommentarer". Og så bare husjet henne ut døra. Og derfra begynt å være streng mot henne. Du må bare bestemme deg for det, ikke stryke henne med hårene. Hun er nok gammel nok til å vite hva hun gjør galt. Men ikke gjør det mens dere har andre på besøk da kan hun nok sette seg fort i offerollen og du blir den store store stygge ulven. 

Anonymkode: 47f1c...005

• Liker 3
Skrevet

Ts her 

Prøvde å fortelle henne sist og spurte om hun ikke hadde tenkt å ta med seg guttungen på Leos lekeland snart men da skiftet hun bare samtaleemne.. 

I tillegg er hun veldig på å fortelle at jeg er venneløs og ikke henne.. Hun skal hele tiden fortelle hvor mange venner og hvor «populær» hun er.. Men hun går jo singel år etter år men i følge henne er det ikke noe galt med henne.. 

Skrevet

Forrige gang hun var sylfrekk mot meg var foran søsteren til samboeren min.. Hun var så ekkel og ubehagelig at jeg ble kjempelei meg.. Noen dager etterpå innrømmer hun at hun hadde oppført seg ekkelt imot meg, men hun beklaget seg ikke annet enn at hun prøvde å vinne ansikt foran søsteren.. 

Noen ganger har jeg lyst til å smekke til henne men jeg er jo ikke voldelig, men jeg har så lyst. Hun er rett og slett ufordragelig imot meg 

Skrevet

Hun høres faktisk ut som en veninne av meg, som jeg sjelden treffer av slike grunner. En slags usynlig mobbing som får meg til å føle meg skikkelig ekkel. Har dessverre lite råd å gi, selv tar jeg avstand så godt det lar seg gjøre. Selv om jeg dessverre blir kontaktet daglig.

Anonymkode: dd70d...22f

Skrevet

Jeg holder meg unna sånne. 

Anonymkode: 7c989...776

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hun høres faktisk ut som en veninne av meg, som jeg sjelden treffer av slike grunner. En slags usynlig mobbing som får meg til å føle meg skikkelig ekkel. Har dessverre lite råd å gi, selv tar jeg avstand så godt det lar seg gjøre. Selv om jeg dessverre blir kontaktet daglig.

Anonymkode: dd70d...22f

Jeg kommer til å si ifra til henne fordi hun er fadder til sønnen min. Om hun ikke skjerper seg så får hun ingen kontakt med vår familie

Skrevet

Vanskelig når hun er familie.. Føler hun «mobber» men at det ikke kan slåss ned på.. Det er litt usynlig og samboer ser det og hører det man han sier ingenting..

Skrevet
MizzVic skrev (12 timer siden):

"Hahaha du er så rar"

-"Ja det er vel ikke så rart, er jo i familie med deg..."

"Du må ikke legge ut bilder, du er ingen influenser"

-"Legger ikke ut halvparten så mye bilder av tryne mitt som du gjør, så ingen fare 😅"

Du må jo bare ta igjen, hvis du ikke klarer overse det.

Ingen prøver trykke ned noen de ikke føler seg truet av, så det kan du jo leve litt på når hun er der. Hver gang hun er ufin, tre poeng i selvtillitsbanken fra henne til deg. 

Du har noe hun ikke har.

Så kan du jo snu fokuset litt, om hun prater om deg.

"Ja, har du funnet deg noen kjæreste ennå da?"

Den er litt kjedelig å få når mange hører på. Spesielt om du sier det i en litt medfølende tone...

Ts, les dette ⬆️

Anonymkode: d1869...177

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...