AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Del Skrevet 14. desember 2021 Støtter du inklusjonen av ordet sambo eller mener du at ordet ikke hører hjemme i det norske språket? Anonymkode: 1d04d...325 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 14. desember 2021 #2 Del Skrevet 14. desember 2021 Det hører ikke hjemme i det norske språket. Det er like fullt veldig morsomt å late som alle sambo-trådene handler om 1 mann ved navn Sambo 🤣 Ville ikke vært foruten 🤣 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Del Skrevet 14. desember 2021 Jeg støtter det. Rett og slett fordi man tar inn mange andre ord og forkortelser i språket vårt, og da kan vi vel inkludere ordet sambo også? Vi vil vel ikke være rasistiske og utelate ett ord når så mange andre forskjellige ord fra andre språk, samt forkortelser, får slippe inn i varmen, vil vi vel? Anonymkode: 6eccc...dda 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #4 Del Skrevet 14. desember 2021 Ikke for. Det gir assosiasjoner til andre ting, og er ikke en forkortelse. En forkortelse ville vært noe som sb. eller smb. Anonymkode: 59a90...1ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 14. desember 2021 #5 Del Skrevet 14. desember 2021 Jeg har sjeldent veldig sterke meninger om språk, det utvikler seg litt som det vil, uavhengig av hva folk mener. Når det er sagt syns jeg det er en unødvendig forkortelse, helt enkelt fordi den burde være kortere om det skulle gitt mening for meg å bruke den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bam Skrevet 14. desember 2021 #6 Del Skrevet 14. desember 2021 Passer ikke inn i det norske språk. Meningsløst å forkorte samboer med to bokstaver, når sambo har rasistiske konnotasjoner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #7 Del Skrevet 14. desember 2021 Pfff… dere østlendinger altså😉🙃😏 Anonymkode: c8e7e...35d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #8 Del Skrevet 14. desember 2021 Jeg er likegyldig til bruken av ordet, men det irriterer meg grenseløst når folk kommenterer på det andre skriver kun for å pirke på skrivefeil eller late som de ikke skjønner det som står der. Nei, det er ikke morsomt å late som sambo er en afrikansk mann. Nei, det er ikke interessant med en himla avsporing der ingen skriver om temaet, kun om bruken av det ordet. Anonymkode: 50a38...2b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #9 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg støtter det. Rett og slett fordi man tar inn mange andre ord og forkortelser i språket vårt, og da kan vi vel inkludere ordet sambo også? Vi vil vel ikke være rasistiske og utelate ett ord når så mange andre forskjellige ord fra andre språk, samt forkortelser, får slippe inn i varmen, vil vi vel? Anonymkode: 6eccc...dda Jeg støtter denne pragmatiske holdingen. Anonymkode: 1d04d...325 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #10 Del Skrevet 14. desember 2021 Sambo er et utrolig rasistisk og diskriminerende begrep. At det er tillat brukt her på KG er helt hinsides all fornuft! Anonymkode: 03d2a...487 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #11 Del Skrevet 14. desember 2021 Det hører ikke hjemme i det norske spåket, har ingenting med rasisme å gjøre. Samboer er samboer, hverken mer eller mindre. Anonymkode: ea12d...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barefootgirl Skrevet 14. desember 2021 #12 Del Skrevet 14. desember 2021 Jeg liker ikke ordet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 14. desember 2021 #13 Del Skrevet 14. desember 2021 Sier du Sambo er du rasist. Ekskluderer du Sambo er du iallfall rasist. Så jeg vil ikke si noe om den saken! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bam Skrevet 14. desember 2021 #14 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sambo er et utrolig rasistisk og diskriminerende begrep. At det er tillat brukt her på KG er helt hinsides all fornuft! Anonymkode: 03d2a...487 Sjukt at KGs moderatorteam til og med har sagt det er helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #15 Del Skrevet 14. desember 2021 Bam skrev (34 minutter siden): Sjukt at KGs moderatorteam til og med har sagt det er helt greit. Det finnes grenser for å mye man skal sutre og bli krenket over. Dere er latterlige. Moderatorene har litt mellom øra. Anonymkode: ea12d...4bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #16 Del Skrevet 14. desember 2021 Synes ikke det er diskriminerende på noen som helst måte. Når det er sagt synes jeg det høres helt idiotisk ut, og jeg mistenker at de som bruker dette utrykket ikke er særlig intelligente. Ser typisk for meg et par fra Eidsvoll der dama er vaskedame og mannen er trailersjåfør. De kjøper all maten sin på harry-turer til Sverige, drikker kun vodka-battery og spiser utelukkende på Egon når de er på besøk i hovedstaden. Anonymkode: 5f445...0fd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #17 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes ikke det er diskriminerende på noen som helst måte. Når det er sagt synes jeg det høres helt idiotisk ut, og jeg mistenker at de som bruker dette utrykket ikke er særlig intelligente. Ser typisk for meg et par fra Eidsvoll der dama er vaskedame og mannen er trailersjåfør. De kjøper all maten sin på harry-turer til Sverige, drikker kun vodka-battery og spiser utelukkende på Egon når de er på besøk i hovedstaden. Anonymkode: 5f445...0fd Deg om det. Anonymkode: 1d04d...325 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bam Skrevet 15. desember 2021 #18 Del Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det finnes grenser for å mye man skal sutre og bli krenket over. Dere er latterlige. Moderatorene har litt mellom øra. Anonymkode: ea12d...4bf Du vet at folk har sagt akkurat det samme om n-ordet tidligere? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #19 Del Skrevet 15. desember 2021 Jeg ser ikke helt poenget i forkortelsen på et forum - man dropper jo bare to bokstaver og "er" må vel være noen av de to raskeste bokstavene å skrive på et tastatur. Sparer ikke akkurat så mye tid, så jeg synes det blir litt meningsløst. Anonymkode: 53fd8...98b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 15. desember 2021 #20 Del Skrevet 15. desember 2021 Jeg syns det er litt sært og tenker at de som absolutt må bruke det kanskje er litt korte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå