AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 3 spørsmål! 1: Jeg lurer altså på hvem som finner på hva som skal gis. Det handler ikke om selve utførelsen (altså det å gå å kjøpe et par skinnhansker til bestefar, men hvem som planlegger innkjøpet og hvilket produkt som skal kjøpes). 2: Hvem pakker inn gavene? 3: Hvem planlegger innkjøp av gavepapir og til og fra lapper? Teip, bånd etc. Anonymkode: 8a878...e79 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 Ingen???? Anonymkode: 8a878...e79
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 Jeg gjør alt hos oss. Anonymkode: d6d82...7d4 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 Jeg gjør 80%. mvh K, 32 Anonymkode: 8f584...ec5 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #5 Skrevet 14. desember 2021 Det er meg som gjør det meste. Han kan glimte til å bestille noe vi er enige om. Pakke inn har jeg alltid gjort. angrer på at jeg har skjemt han bort med mye. Så nå merker jeg at jeg har begynt å gi litt F. Å det er mere en med gaver Anonymkode: 14896...a16 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #6 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): 3 spørsmål! 1: Jeg lurer altså på hvem som finner på hva som skal gis. Det handler ikke om selve utførelsen (altså det å gå å kjøpe et par skinnhansker til bestefar, men hvem som planlegger innkjøpet og hvilket produkt som skal kjøpes). 2: Hvem pakker inn gavene? 3: Hvem planlegger innkjøp av gavepapir og til og fra lapper? Teip, bånd etc. Anonymkode: 8a878...e79 1) meg, 2) meg, 3) meg 😄 til og med min egen gave... 😝 men, da får jeg det jeg ønsker meg.. Anonymkode: f6a72...5c2 8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #7 Skrevet 14. desember 2021 Nei hos oss gjør mannen mesteparten. Anonymkode: 3cc68...9ab 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #8 Skrevet 14. desember 2021 Vi deler det, han kjøper til "sin familie" og motsatt. Pakker inn det vi har kjøpt. Drar som regel på julegavehandling sammen da😊 Anonymkode: 395b7...f0f 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 Jeg har pleid å ordne med gaver til alle, men i år har jeg så mye å gjøre på jobb før jul at jeg ikke rekker det. Så jeg ba mannen om å ordne med gaver til sin side av familien. Vi gir ikke gaver til voksne, bare til de barna som er under 18. Jeg ble ikke så veldig overrasket over at han verken visste hvor mange det er eller hvor gamle de er. Han vet heller ikke hvor vi oppbevarer papir, bånd, lapper, saks og tape (tydelig merket eske på ei hylle på kontoret…). Anonymkode: 74fa6...137 4
17.11 Skrevet 14. desember 2021 #10 Skrevet 14. desember 2021 1. Den tar vi i fellesskap. Han er mye bedre (og mer opptatt av) research enn det jeg er, mens jeg kanskje har en litt bedre forståelse av hva som er en egnet gave. Gaver der jeg ikke står som avsender fikser han helt selv, men jeg kommer med innspill hvis han spør. 2. Det gjør jeg, men det er først og fremst fordi jeg syns det er gøy. 3. Jeg har en stor eske med alt dette som jeg har hatt i flere år, og den går ikke tom med det første. Siden innpakking er mitt ansvar er det dessuten naturlig at jeg har oversikt over hva som mangler. Men han klarer selvsagt å kjøpe gavepapir dersom jeg skriver det på handlelisten, vi bruker uansett bare gråpapir. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #11 Skrevet 14. desember 2021 1) Jeg handler alt til min familie. Mannen planlegger og handler til sin familie. Jeg kommer med forslag av og til om han står fast. 2) Jeg koser meg med innpakningen selv. 3) Er stort sett jeg som handler det men år slapp vi det. Bruker det vi har igjen fra i fjor. Anonymkode: f6af1...e3a 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #12 Skrevet 14. desember 2021 1: jeg 2: jeg 3: jeg. Har en stor eske og pose på loftet. Handler inn på salg hvert år. Jeg liker denne oppgaven godt, koser meg med det, og det gir meg julestemning. Mannen liker ikke dette, men hadde selvfølgelig tatt unna om jeg ikke tok det. Har ingenting å klage over. Han gjør virkelig sin del hjemme, og vel så det. Ikke snakk om å sette seg ned på sofaen om det er en oppgave som kan tas unna. Vi har det bare slik at vi har fordelt etter interesse. Anonymkode: 38532...1b4 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #13 Skrevet 14. desember 2021 1. Jeg planlegger og kjøper til min familie, barna tar vi sammen, og jeg forventer at han tar ansvar for egen familie og sine venner. På den siste får han litt hjelp og hint noen ganger. 2. Jeg pakker inn til min familie, og i stor grad til barna, fordi jeg liker at det ser fint ut, og det driter mannen i. Jeg forventer at han klarer å pakke inn til egen familie og venner, men hjelper noen ganger til. 3. Jeg kjøper inn. Men da mannen plutselig forsynte seg ukritisk ba jeg han kjøpe inn litt selv, så det ikke var tomt når jeg trengte ting. Da kjøpte han inn gavepapir og lapper. Mannen synes nok jeg er litt kjip, og snakker lengselsfullt om de han kjenner med damer som fikser alt. Det driter jeg i. Jeg jobber mer enn han, og forventer at han tar ansvar der ansvaret er hans. Forøvrig glemte du å spørre om julekort. Jeg tar bilder, fikser i appen, bestiller og sender ut. Mannen kunne ikke brydd seg mindre om sånt. Men det er litt fristende og si at jeg bare har bestilt til min halvdel, og se hva reaksjonen blir☺️ Anonymkode: d3b6e...66a 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #14 Skrevet 14. desember 2021 Gaver planlegger vi sammen og fordeler sånn ca. 50/50. Jeg pakker det meste. Jeg er tilbudshai og handler det meste av bånd, lapper og papir på tilbud etter jul. Anonymkode: c1ca5...557 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #15 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 1. Jeg planlegger og kjøper til min familie, barna tar vi sammen, og jeg forventer at han tar ansvar for egen familie og sine venner. På den siste får han litt hjelp og hint noen ganger. 2. Jeg pakker inn til min familie, og i stor grad til barna, fordi jeg liker at det ser fint ut, og det driter mannen i. Jeg forventer at han klarer å pakke inn til egen familie og venner, men hjelper noen ganger til. 3. Jeg kjøper inn. Men da mannen plutselig forsynte seg ukritisk ba jeg han kjøpe inn litt selv, så det ikke var tomt når jeg trengte ting. Da kjøpte han inn gavepapir og lapper. Mannen synes nok jeg er litt kjip, og snakker lengselsfullt om de han kjenner med damer som fikser alt. Det driter jeg i. Jeg jobber mer enn han, og forventer at han tar ansvar der ansvaret er hans. Forøvrig glemte du å spørre om julekort. Jeg tar bilder, fikser i appen, bestiller og sender ut. Mannen kunne ikke brydd seg mindre om sånt. Men det er litt fristende og si at jeg bare har bestilt til min halvdel, og se hva reaksjonen blir☺️ Anonymkode: d3b6e...66a Min mann fikser julekortene (jeg hater å lage det til, bildene hopper og blir ikke som jeg vil og jeg blir rasende). Jeg skriver 80% av julekortene. Anonymkode: c1ca5...557 2
Drizzt Skrevet 14. desember 2021 #16 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): 3 spørsmål! 1: Jeg lurer altså på hvem som finner på hva som skal gis. Det handler ikke om selve utførelsen (altså det å gå å kjøpe et par skinnhansker til bestefar, men hvem som planlegger innkjøpet og hvilket produkt som skal kjøpes). 2: Hvem pakker inn gavene? 3: Hvem planlegger innkjøp av gavepapir og til og fra lapper? Teip, bånd etc. Anonymkode: 8a878...e79 1. Jeg 2. Jeg 3. Jeg Mannen er like overrasket som barna når gavene åpnes 😄 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #17 Skrevet 14. desember 2021 1: han planlegger til meg og sin familie, jeg hjelper å kjøpe noen av dem i tillegg til min side og til barna. 2: jeg pakker inn alt 3: jeg kjøper inn alt …og jeg fikser julekortene, pakkekalender, utebelysning og mesteparten av julepynten inne(her hjelper han til inne). Anonymkode: 93244...804 2
Khloe P.T Skrevet 14. desember 2021 #18 Skrevet 14. desember 2021 Jeg handler inn alt, også papir og merkelapper. Det er også jeg som pakker inn. Men, han er veldig lett å be dersom jeg ser det er noe jeg ikke rekker. Det er nok blitt slik hos oss fordi jeg liker å ordne med julegaver. 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #19 Skrevet 14. desember 2021 Jeg tar alt av både til egen familie og hans. Anonymkode: 4de93...22c 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #20 Skrevet 14. desember 2021 Jeg, jeg og jeg. Han kjøper kun gave til meg og der er det også ofte jeg som må komme med forslag... Anonymkode: ff256...544 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå