GÃ¥ til innhold

Venner og familie som tar avstand. Flytte?🥲

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle mine venner samt familie har tatt avstand. Har virkelig prøvd alt! Har tilogmed prøvd å invitere samtlige hjem til meg på middag men de har ikke tid. Prøvde også å invitere søskenbarnet mitt på ting med barna, men de har en tendens til å bli syke hver gang.. 

Mn far har spredt rykter om at jeg har tatt penger og lurt moren min osv, men alt er løgn. Jeg har hjulpet mamma og tatt vare på henne hele veien mens alle andre forsvant. Sannheten er at faren min er en psykopat og har prøvd hardt å skjule sin tyranni og mishandling i mange år. Brått ble han avslørt og hele familien gikk i oppløsning og han flyttet til Spania. Nå sitter jeg igjen med to små barn og ingen søskenbarn, tanter eller onkler som er tilstede for oss. 

Har prøvd å forklare at løgnene er usanne og folk sier de ikke tar noe parti, men de ønsker ingen kontakt med meg lengre. Har et søskenbarn som har to barn på min alder og de møtes bare på bursdager. Har prøvd å invitere på middag, kino, ut på bytur og alt annet men de er alltid syke eller ska bort når jeg spør om slikt🥲 Men på snap ser jeg at de er sammen med andre hele tiden så det er rart at de bare er syke når jeg spør.. 

Det gjør så vondt! Kan fortelle at vi arvet et hus etter mamma døde, og at vi sitter veldig godt økonomisk i det og vi kan vel kalles «rik», og flere har vel kanskje hatt litt problemer med at vi har kjøpt oss ny bil, har et stort hus og at vi lever mer økonomisk fritt enn før.. Nå har jeg følt at venner og familie tar avstand etter at vi fikk bedre råd, og det er akkurat som om de ikke unner oss dette. Vi snakker aldri om penger men de spør og gjerne hele tiden men vi ønsker ikke å svare.. 

Hadde kjøpt inn veldig fine julegaver til barna til søskenbarnet mitt, og jeg er fadder til sønnen hennes. Ringte henne å spurte om vi skulle komme innom på besøk med julegavene, men fikk til beskjed om at hun var borte og at jeg bare kunne legge gavene på trappen.. Fikk litt vondt i hjertet når hun sa det, fordi jeg orker ikke å bruke masse penger på noen uten å få hilst på de å ønsket de riktig god jul.. Jeg legger ikke bare gaver på trappen og drar.. I tillegg har jeg opplevd at hun har utestengt meg fra mye og gjort natt av meg fordi vi har fått huset av mamma og at vi har blitt så fisefine etter vi kjøpte oss my bil.. Alt dette er jo bare tull, da jeg ønsker å la barna mine være med hennes.. 

Hva er greia? Føler meg rimelig ensom og fucked! Føler at alle er imot oss og at ingenting nytter. Har noen ganger tenkt at vi kanskje burde flytte til Oslo å starte på nytt, men er sikkert ikke noe bedre der heller annet enn at samboer har sin familie der! 

Anonymkode: a70d7...4ab

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være noe mer til denne historien. Det er ikke normalt at alle venner og familie tar avstand på denne måten. 

Anonymkode: d1124...918

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det må være noe mer til denne historien. Det er ikke normalt at alle venner og familie tar avstand på denne måten. 

Anonymkode: d1124...918

Aner ikke, annet enn at moren min døde og ingen ville snakke med meg lengre. Kanskje det ble for vanskelig for folk å stå i det. 

På den andre siden tenker jeg på om det er noe jeg har gjort eller sagt, men jeg kommer ikke på noe annet enn at jeg har prøvd å motbevise alt faren min har drevet å sagt om meg i mange måneder. Mye løgn har med andre ord blitt spredt om meg, og jeg føler jeg hele tiden må drive å fortelle at dette er spredt av en veldig syk mann som ikke eier empati og selvinnsikt! 

Når alt er sagt ble alt ille når vi fikk overtatt huset og kjøpte oss ny bil🙈 Får ofte følelsen av at mange mener at vi «ikke fortjener det», uten at jeg klarer å sette fingeren på hva.. Som samboeren til søskenbarnet mitt sa:» dere har jo så mye penger at dere kan jo ikke klage på noe, samt fortalte han at han skulle ønske han hadde så mye fordi han jobbet jo også hardt mens han himlet med øynene og så på resten av besøket vårt for en stund tilbake.. Mye merkelige kommentarer og mye hets får vi etter at vi mottok mye arv og penger. 

Skrevet

Folk har en tendens til å ta avstand når man får kriser i livet

• Liker 3
Skrevet

Har du en jobb som gjør det vanskelig å få til? Dette kommer jo kanskje til å følge barna dine, så finn et fint sted dere kan bo - i nærheten av familien hans. Hvis du leier ut huset istedenfor å selge, så har du en vei tilbake om det skulle bli feil å bo et annet sted. 

Og var jeg deg, så ville jeg sendt en pm til de du bryr deg om (ikke din kusine, hun kan drite og dra). Sagt noe om at du kjenner på et har du ikke opplever at du fortjener. At du har levd i et helvete lenge nok på grunn av din far, at han til og med klarer 0 ødelegge livet ditt i voksen alder og til og med når han ikke bor i Norge. At du holder ikke ut og at du derfor velger å flytte for å se om du klarer å skape din familie et bedre liv. 

Stakkars deg, det må være tøft å bli utestengt fra familie og venner på grunn av løgner om deg. 

Anonymkode: e0e5e...efe

• Liker 4
Skrevet

Var arvefordelingen rettferdig?

Mener de andre at arvefordelingen var rettferdig?

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Alle mine venner samt familie har tatt avstand. Har virkelig prøvd alt! Har tilogmed prøvd å invitere samtlige hjem til meg på middag men de har ikke tid. Prøvde også å invitere søskenbarnet mitt på ting med barna, men de har en tendens til å bli syke hver gang.. 

Mn far har spredt rykter om at jeg har tatt penger og lurt moren min osv, men alt er løgn. Jeg har hjulpet mamma og tatt vare på henne hele veien mens alle andre forsvant. Sannheten er at faren min er en psykopat og har prøvd hardt å skjule sin tyranni og mishandling i mange år. Brått ble han avslørt og hele familien gikk i oppløsning og han flyttet til Spania. Nå sitter jeg igjen med to små barn og ingen søskenbarn, tanter eller onkler som er tilstede for oss. 

Har prøvd å forklare at løgnene er usanne og folk sier de ikke tar noe parti, men de ønsker ingen kontakt med meg lengre. Har et søskenbarn som har to barn på min alder og de møtes bare på bursdager. Har prøvd å invitere på middag, kino, ut på bytur og alt annet men de er alltid syke eller ska bort når jeg spør om slikt🥲 Men på snap ser jeg at de er sammen med andre hele tiden så det er rart at de bare er syke når jeg spør.. 

Det gjør så vondt! Kan fortelle at vi arvet et hus etter mamma døde, og at vi sitter veldig godt økonomisk i det og vi kan vel kalles «rik», og flere har vel kanskje hatt litt problemer med at vi har kjøpt oss ny bil, har et stort hus og at vi lever mer økonomisk fritt enn før.. Nå har jeg følt at venner og familie tar avstand etter at vi fikk bedre råd, og det er akkurat som om de ikke unner oss dette. Vi snakker aldri om penger men de spør og gjerne hele tiden men vi ønsker ikke å svare.. 

Hadde kjøpt inn veldig fine julegaver til barna til søskenbarnet mitt, og jeg er fadder til sønnen hennes. Ringte henne å spurte om vi skulle komme innom på besøk med julegavene, men fikk til beskjed om at hun var borte og at jeg bare kunne legge gavene på trappen.. Fikk litt vondt i hjertet når hun sa det, fordi jeg orker ikke å bruke masse penger på noen uten å få hilst på de å ønsket de riktig god jul.. Jeg legger ikke bare gaver på trappen og drar.. I tillegg har jeg opplevd at hun har utestengt meg fra mye og gjort natt av meg fordi vi har fått huset av mamma og at vi har blitt så fisefine etter vi kjøpte oss my bil.. Alt dette er jo bare tull, da jeg ønsker å la barna mine være med hennes.. 

Hva er greia? Føler meg rimelig ensom og fucked! Føler at alle er imot oss og at ingenting nytter. Har noen ganger tenkt at vi kanskje burde flytte til Oslo å starte på nytt, men er sikkert ikke noe bedre der heller annet enn at samboer har sin familie der! 

Hva vil du med denne tråden?

• Liker 2
Skrevet

Jeg får følelsen av at denne historien ville vært ganske ulike om den ble fortalt av f.eks ditt søskenbarn, og at det er noe du ikke tar med i historien her. Ellers er det sånn at du ikke kan tvinge folk til å tilbringe tid med deg, så hva med å finne seg noen ny venner? Familien til barnas far?  Naboer? En ting er at familie kan ta avstand ifm arveoppgjør, men når vennene også tar avstand så er det jo noe du ikke forteller her. Jeg blir f.eks ikke kontaktet av mine venners far for at han skal si sin mening om dem.

Anonymkode: 161fa...169

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg får følelsen av at denne historien ville vært ganske ulike om den ble fortalt av f.eks ditt søskenbarn, og at det er noe du ikke tar med i historien her. Ellers er det sånn at du ikke kan tvinge folk til å tilbringe tid med deg, så hva med å finne seg noen ny venner? Familien til barnas far?  Naboer? En ting er at familie kan ta avstand ifm arveoppgjør, men når vennene også tar avstand så er det jo noe du ikke forteller her. Jeg blir f.eks ikke kontaktet av mine venners far for at han skal si sin mening om dem.

Anonymkode: 161fa...169

Alltid to sider av en sak, men kan det være sjalusi? 

Har virkelig ingen annen grunn.. Vi har jo alt de ønsker så derfor får vi ikke innpass sosialt hos de, fordi de ønsker ikke at vi skal ha alt.. Er bare en tanke, men vet at de er veldig bitter på oss.

Skrevet

Høres helt merkelig ut at alle vennene dine har kuttet kontakt med deg på grunn av hva du. far sier om deg - hvordan vet engang vennene dine hva faren din sier? Jeg kjenner ikke fedrene til mine venner, tror ikke det er normalt. 

At familie kuttet kontakt høres ut som de er uenige i fordeling av arv.

Anonymkode: 6a575...aa1

• Liker 3
Skrevet

Har mest lyst å starte på nytt, men hvordan? 

Jeg har jo alt men ikke venner.. Men kanskje jeg kan få nye på jobb eller noe.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

er nok mer som er grunnen her enn det du forteller oss.

alltid 2 sider av samme sak

Anonymkode: 5f766...7e2

• Liker 1
Skrevet
Bam skrev (1 time siden):

Hva vil du med denne tråden?

Hun vil skryte av sitt store hus, nye bil og alle pengene hun påstår hun har. Ingen på hjemstedet vil høre på henne lenger, derfor måtte hun opprette en tråd på KG.

Anonymkode: 0e75d...329

• Liker 5
Skrevet

Hun vil skryte av sitt store hus, nye bil og alle pengene hun påstår hun har. Ingen på hjemstedet vil høre på henne lenger, derfor måtte hun opprette en tråd på KG.

Du er jo akkurat som vennene til ts😂 

Du påstår hun skryter men hun gjør jo nettopp ikke det, annet enn at familien mener huset hun fikk kjøpe var noe de selv ville ha.. 

• Liker 2
Skrevet

Er du en av vennene? Hvor står det om skryting

• Liker 1
Skrevet

ASL???

Anonymkode: d70c9...074

Skrevet

Nå må du slutte å opprette alle disse trådene hvor det er så synd på deg og alle rundt er slemme.  Du avslører deg gang på gang på skrivemåten din. . . 

Anonymkode: 357f9...eea

• Liker 2
Skrevet
Draculadragen skrev (17 timer siden):

Var arvefordelingen rettferdig?

Mener de andre at arvefordelingen var rettferdig?

Dette kan være et vesentlig spørsmål. 

Anonymkode: 26a1a...39d

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes familien din skal slutte å lyge.

Til hun som mente gavene bare kan legges på trappen: send SMS der du sier at hun må fortelle deg et tidspunkt der det passer å komme innom for å levere gavene eller hente dem hos deg. Hvis hun drar på det, lar være å svare, eller lignende, så forteller du at enten fikser hun dette eller så returnerer du gavene.

Jeg vet ikke om du er en skrytepave, har glemt halvparten av saken her eller om din fremstilling er den riktige. Men det er åpenbart for meg at familie er viktig for deg. Hva med la din egen familie være i fred og heller forholde deg til hans?

Og en ting til: det er svært vanskelig å tro at noen løper rundt og lyger for "sportens skyld" slik din far har gjort. De må få tid til å fordøye det.

Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor du skal flytte - makter du ikke leve i fred med slektningene dine selv om dere sees bare til jul og bursdag?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Aner ikke, annet enn at moren min døde og ingen ville snakke med meg lengre. Kanskje det ble for vanskelig for folk å stå i det. 

På den andre siden tenker jeg på om det er noe jeg har gjort eller sagt, men jeg kommer ikke på noe annet enn at jeg har prøvd å motbevise alt faren min har drevet å sagt om meg i mange måneder. Mye løgn har med andre ord blitt spredt om meg, og jeg føler jeg hele tiden må drive å fortelle at dette er spredt av en veldig syk mann som ikke eier empati og selvinnsikt! 

Når alt er sagt ble alt ille når vi fikk overtatt huset og kjøpte oss ny bil🙈 Får ofte følelsen av at mange mener at vi «ikke fortjener det», uten at jeg klarer å sette fingeren på hva.. Som samboeren til søskenbarnet mitt sa:» dere har jo så mye penger at dere kan jo ikke klage på noe, samt fortalte han at han skulle ønske han hadde så mye fordi han jobbet jo også hardt mens han himlet med øynene og så på resten av besøket vårt for en stund tilbake.. Mye merkelige kommentarer og mye hets får vi etter at vi mottok mye arv og penger. 

"Når vi fikk overtatt  huset"

Du avslører deg på skrivemåten. 

Anonymkode: 0dec7...c20

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...