Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare mellom 3+5 og 4+0, men allerede ganske så uggen døgnet rundt (ikke på morgenen). Matlysten er så som så (hjelper igrunnen ikke å spise), og nå kjenner jeg på litt svimmelhet. Er ikke dette ganske tidlig? Kvalmen er helt grei å leve med, men kjenner jeg er bekymret for hvor ille det kan bli?! Er det noen som har erfaringer med det? Kan den holde seg jevn, eller er det garantert at det blir verre ettersom HcG stiger? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare snakke for meg selv, men jeg ble også tidlig kvalm, noen dager før IKM. Jeg var dog ikke kvalm døgnet rundt, men ble trigget av visse matvarer. Det ble dessverre bare verre og verre for meg, jeg var kvalm 24/7 fra uke 5 til 10. Fortsatt kvalm, men ikke døgnet rundt, til uke 13. Det eneste jeg kan trøste med, er at kvalmen min i hvert fall ble helt borte i uke 13 og jeg var i superform gjennom hele 2.trimester. Egentlig 3.trimester også, det ble først tungt da det nærmet seg permisjonsstart.

Anonymkode: 44ca6...85f

Skrevet

Takk for svar! Det går heldigvis opp og ned, hjelper å ikke tenke på det 😅 men kan ikke akkurat se for meg en veldig digg juleferie... Prøver å tenke at kvalme er et godt tegn mtp. SA, men man vet jo aldri..

Skrevet

Ja, det betyr jo som regel at alt er som det skal, og så må du bare fokusere på at du hver dag er én dag nærmere å bli kvitt kvalmen. Mange merker bedring i uke 10, som meg selv, mens mange blir kvitt kvalmen brått i uke 12-13. Fokuser på å komme deg til uke 10 først, og tenk at da blir du bedre. Det er jo ikke sikkert akkurat du blir bedre før i uke 12-13, men det skader jo ikke å overbevise seg selv om at uke 10 er målet, for å holde motivasjonen oppe.

Anonymkode: 44ca6...85f

Skrevet

Funnet ut at jeg blir bedre av å IKKE spise. Kanskje ikke så veldig lurt, men jeg får ta det igjen i kveld da det passer bedre å bli dårlig da.. 

Skrevet
Beautyblender skrev (4 timer siden):

Funnet ut at jeg blir bedre av å IKKE spise. Kanskje ikke så veldig lurt, men jeg får ta det igjen i kveld da det passer bedre å bli dårlig da.. 

Du kan ikke la være å spise i flere uker, du risikerer at du ikke klarer å spise nok for å kompansere om kvelden. Men prøv små porsjoner, og prøv ut litt for å finne mat du tåler bedre. 

Få i deg nok drikke. Kontakt lege for kvalmestillende dersom du ikke får i deg nok drikke, går mye ned i vekt eller blir mye plaget. Lege kan også gi deg litt sykmelding så du kan ta det roligere på jobb.

Anonymkode: 392c6...c90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...