AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Nå som det grønne skiftet er i full gang (jfr strømpriser og muligens Covid pandemien) så er jeg fryktelig bekymret for fremtiden. Denne vanvittige prisøkningen på strøm vil fortsette, fordi det er planlagt og en villet politikk. Dermed må mange bønder/små bedrifter gi opp, arbeidsledigheten vil skyte i været, konkurser, inflasjon osv. Mange vil være tvunget til å selge hus og hjem. I første omgang de med minst, mens vi i middelklassen kanskje klarer oss noen år lenger? Hvor langt er politikerne villig til å gå? De har sviktet Norge som land og folk og de opererer i strid med grunnloven! Det virker som om Norges befolkning ikke lenger har noe vi skulle ha sagt? Media må være styrt av politikken, for hvis ikke, burde ikke media ha tatt opp dette med den vanvittige inflasjonen som nå kommer, FØR valget? MDG tapte jo i valget, men allikevel er det DERES politikk som nå blir gjennomført? Selv så jeg hva som kom, så jeg stemte på Demokratene. Men de aller aller fleste stemte på de vanlige partiene. Det er vel INGEN av de etablerte partiene som er mot "The great Reset" eller "Agenda 2030"? Eller hva tror dere? Vet at Rødt sier de er mot det som skjer, men er de det egentlig? For det er vel kommunisme vi er på vei mot? Vet dere hva slagordet til "The Great Reset" er? "In 2030 you will own nothing and be happy". (Og det er en ordre!) Det høres veldig fint ut at verdens befolkning skal få det "jevnere", men hva skjer da med oss nordmenn? Godtar vi å få det likt som den jevne kineser/inder? For dere tror vel ikke at DE får det like godt som oss? Jeg har utdannelse i samfunnsøkonomi og tenker på "det store bildet" her på gjorda. Jeg mener vi blir totalt lurt her. Norge som vi kjenner det blir stjålet fra oss! GODTAR vi dette? For de som mener dette er konspirasjonsteorier, vær så snill å google og LES dere opp! Det er også mange spørsmål man kan stille seg rundt Covid 19 pandemien og det som skjer, som virker veldig shady. Men jeg har foreløbig ikke lest meg opp på dette, bare nevner det. Anonymkode: ec184...07d 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 Beklager skrivefeil, autocorrect.. Anonymkode: ec184...07d
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 Jeg er ikke spesielt bekymret. Verden er et hardt sted å bo, men jeg tror ikke min generasjon får det så mye tøffere enn andre. Det er bare nye ting som blir tøffe, akkurat som det alltid har gjort. Vi som bor i Norge kommer nok rimelig godt ut av det. Anonymkode: 0400d...825 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 Vesten har levd på rosa skyer og umettelig muligheter siden 1950-tallet. En ny tid med desperasjon, fortvilelse, fattigdom og grådighet er vil prege den nye hverdagen. Anonymkode: f87b3...0a3 11
Bam Skrevet 14. desember 2021 #5 Skrevet 14. desember 2021 Jeg har fast statlig stilling, så det går bra. 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #6 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vesten har levd på rosa skyer og umettelig muligheter siden 1950-tallet. En ny tid med desperasjon, fortvilelse, fattigdom og grådighet er vil prege den nye hverdagen. Anonymkode: f87b3...0a3 Ok - er du enig i dette? Eller mener du bare vi ikke skal gjøre noe? Anonymkode: ec184...07d
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #7 Skrevet 14. desember 2021 Bam skrev (Akkurat nå): Jeg har fast statlig stilling, så det går bra. Når Norge ikke lenger tar opp olje, og har gitt bort Oljef... nei, sorry, KLIMA fondet, så er det ikke råd til mange statlige ansatte heller må du tro.... Anonymkode: ec184...07d 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #8 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok - er du enig i dette? Eller mener du bare vi ikke skal gjøre noe? Anonymkode: ec184...07d Vi trenger ikke gjøre noe. Annet enn å få hodet ut av vår egen ræv og komme ned på et mer vettig nivå innen forbruk og livsstil. Jeg imøteser sterkt en slik tid. Anonymkode: a9ac7...355 9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 Synes det som skjer nå er positivt. Mange har det for godt. Er selv ikke bekymret. Anonymkode: 29f27...501 4
Bam Skrevet 14. desember 2021 #10 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når Norge ikke lenger tar opp olje, og har gitt bort Oljef... nei, sorry, KLIMA fondet, så er det ikke råd til mange statlige ansatte heller må du tro.... Anonymkode: ec184...07d Joda, i min avdeling er det ingen fare for at jeg blir arbeidsløs. 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #11 Skrevet 14. desember 2021 Det første man bør gjøre er å flytte til sentrale strøk, evt varmere deler av landet med mindre avstander. Mens man fremdeles kan få solgt huset og sitte igjen med verdier. Det grønne skiftet innebærer dyrt med energi (oppvarming), dyrt med transport (Fly, bil). Dette kommer til å forplante seg nedover i næringskjeder mtp etablering av bedrifter, hvor folk bosetter seg. Flere boligkjøpere vil sjekke avstander, gjennomsnitt temperatur på hvor man bor. Og dermed jobbtilbud, muligheter, Kostnadene ved å bo grisgrendt vil øke dramatisk. Bedrifter må flytte for å kunne opprettholdes og senke kostnader. Jeg tror Lillehammer, Skien og Halden som utgjør trekanten hvor raske tog går ofte med Gardermoen i senter vil være ryggraden i fremtidig bosetning. Steder som Tynset, Valdres, Fagernes ol vil bli tømt i 50års perspektiv. Sverige har tømt bygdene og alle bor rundt Stockholms, Gøteborg og Malmø. Vi kommer dit vi og. Resten av landet er tømt for folk. Man kan ikke opprettholde bosetningen ved det grønne skiftet. Det vil bli for energikrevende, da vil man måtte gi avkall på mye av dagens frihet til bevegelse. Å bli boende grisgrendt vil bety at man er fast der. Ikke få solgt, ikke få jobb, komme seg ut vil bli dyrt og kan gjøres sjeldent. Anonymkode: 29feb...6e2 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #12 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes det som skjer nå er positivt. Mange har det for godt. Er selv ikke bekymret. Anonymkode: 29f27...501 Hvor langt ned i levestandard er du villig til å gå da? Skremmende hvor mange som er med på dette som helt fram til nå nylig har stått som konspirasjonsteorier. Men da var det ikke det likevel! Anonymkode: ec184...07d 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #13 Skrevet 14. desember 2021 Bam skrev (1 time siden): Joda, i min avdeling er det ingen fare for at jeg blir arbeidsløs. Det kan du virkelig ikke vite. Anonymkode: ec184...07d 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #14 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi trenger ikke gjøre noe. Annet enn å få hodet ut av vår egen ræv og komme ned på et mer vettig nivå innen forbruk og livsstil. Jeg imøteser sterkt en slik tid. Anonymkode: a9ac7...355 Seriøst? Jeg tror ikke du vet hvordan det er å leve som fattig, og ikke vite at du har nok mat og varme til dine barn! Anonymkode: ec184...07d 5
Bam Skrevet 14. desember 2021 #15 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan du virkelig ikke vite. Anonymkode: ec184...07d Joda. Jeg utdannet meg ikke til noe tull. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #16 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det første man bør gjøre er å flytte til sentrale strøk, evt varmere deler av landet med mindre avstander. Mens man fremdeles kan få solgt huset og sitte igjen med verdier. Det grønne skiftet innebærer dyrt med energi (oppvarming), dyrt med transport (Fly, bil). Dette kommer til å forplante seg nedover i næringskjeder mtp etablering av bedrifter, hvor folk bosetter seg. Flere boligkjøpere vil sjekke avstander, gjennomsnitt temperatur på hvor man bor. Og dermed jobbtilbud, muligheter, Kostnadene ved å bo grisgrendt vil øke dramatisk. Bedrifter må flytte for å kunne opprettholdes og senke kostnader. Jeg tror Lillehammer, Skien og Halden som utgjør trekanten hvor raske tog går ofte med Gardermoen i senter vil være ryggraden i fremtidig bosetning. Steder som Tynset, Valdres, Fagernes ol vil bli tømt i 50års perspektiv. Sverige har tømt bygdene og alle bor rundt Stockholms, Gøteborg og Malmø. Vi kommer dit vi og. Resten av landet er tømt for folk. Man kan ikke opprettholde bosetningen ved det grønne skiftet. Det vil bli for energikrevende, da vil man måtte gi avkall på mye av dagens frihet til bevegelse. Å bli boende grisgrendt vil bety at man er fast der. Ikke få solgt, ikke få jobb, komme seg ut vil bli dyrt og kan gjøres sjeldent. Anonymkode: 29feb...6e2 Tenk at dette virkelig skjer med Senterpartiet i regjering! Skal vi leve av importert mat? Hva skjer da når vi ikke FÅR importere mat? Jo, da sulter vi! Anonymkode: ec184...07d 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #17 Skrevet 14. desember 2021 Bam skrev (Akkurat nå): Joda. Jeg utdannet meg ikke til noe tull. Jeg har heller ikke utdannet meg til noe tull, jeg har et yrke som virkelig trengs, men ingen av oss kan spå hva som skjer dersom dette skjer. Og du er fornøyd med at huset ditt, bilen din og alt du eier blir tatt fra deg og du blir tvunget til å leie alt? Bo på skift sammen med andre i samme hus? Anonymkode: ec184...07d 1
Bam Skrevet 14. desember 2021 #18 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal vi leve av importert mat? Hva skjer da når vi ikke FÅR importere mat? Jo, da sulter vi! Vel, vi har jo ikke noe valg. Vi kan ikke fø befolkningen vår med mat.
Bam Skrevet 14. desember 2021 #19 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har heller ikke utdannet meg til noe tull, jeg har et yrke som virkelig trengs, men ingen av oss kan spå hva som skjer dersom dette skjer. Og du er fornøyd med at huset ditt, bilen din og alt du eier blir tatt fra deg og du blir tvunget til å leie alt? Bo på skift sammen med andre i samme hus? Anonymkode: ec184...07d Det kan ikke bli tatt fra meg. Jeg eier det. Jo, jeg vet at det vil være behov for meg i minst 50 år til.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #20 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tenk at dette virkelig skjer med Senterpartiet i regjering! Skal vi leve av importert mat? Hva skjer da når vi ikke FÅR importere mat? Jo, da sulter vi! Anonymkode: ec184...07d Man kan dyrke jorda uten at det bor folk der. Vi kan ha folk som bor på anlegg og driver store fjøs eller drifter korn på mark hvor det ikke er fast bosetning. Slik produserer vi olje, eller bygger veier, drar på fisk ol. 14 dagers turnus med det redskapen som skal til. Det må ikke være en hvitt hus, rød låve og tun tilstede. Arbeidskraft og redskap er faktisk nok. Når opprettholde en skole, helsevesen, nærbutikk, infrastruktur, blir for energi krevende (Les for dyrt) for de som bor der, kan de flytte bosetning og dyrke vha arbeidslag på turnus. Kornproduksjon holder det med 2 mnd effektiv arbeid på vår og høst. Det krever ikke et samfunn rundt. Anonymkode: 29feb...6e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå