Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med kjæresten. Han gjør masse for meg og er der for meg, men på feil måter, om jeg kan forklare det. Han gjør ting han tror jeg vil eller vil høre, men så blir det feil, jeg prøver å si at jeg setter stor pris på alt han gjør, men at jeg trenger at han er mer konsis og der for meg. Eksempler er at han kommer hjem til meg med bamser og blomster, skynder seg å snakke trøstende og gode ord, så forsvinner 2-3 dager hvor han jobber eller er med kompiser. Han skriver plutselig "du er så vakker elsker deg" men når jeg trenger å snakke om en tøff dag på jobb, så må han avslutte eller på jobb, eller noe... så vanskelig å forklare, skjønner noen hva jeg mener? 

Anonymkode: c3a81...4b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du føler deg «kravstor og teit»? Ikke noe i veien med selvinnsikten i alle fall, bra!

Anonymkode: 596b0...4a4

• Liker 1
Skrevet

Du må forklare for han hva du trenger. Forholdet skal gå begge veier, han kan ikke bare være kjæreste når han føler for det.

Anonymkode: 0e7ef...471

• Liker 2
Skrevet

Han blir opprørt og høylytt når jeg prøver å si at jeg trenger støtte eller da han skulle komme på middag og ble 2 timer sen, i stede for å ringe og si han ble sen så tok han med blomster. Jeg forklarte ham pent at jeg skulle ønske han kunne ringt for maten ble kald. Da ble han irritert og påpekte at han hadde med blomster..

Skrevet (endret)

Han gjør en klassisk feil i forholdet, som både menn og kvinner gjør. Han gir for mye av det du ikke trenger, og for lite av det du trenger. 

Vi har vært par lenge,og har vært gjennom mye, og dette gjorde vi begge feil til vi hadde seriøse samtaler om hva hver av oss faktisk trenger, og også om hvordan hver av oss viser kjærlighet. Begge faktorene, å forstå og ta til seg det, var nødvendige for å både kunne gi den andre det den andre faktisk trenger, samt å være i stand til å se kjærligheten og omsorgen i de måter den andre viser slikt på. Min kjære gir også gaver som del av sitt kjærlighethetsspråk. Tidligere kunne jeg bli gretten når jeg fikk gaver, men manglet det jeg faktisk trenger av ham. Nå takker jeg oppriktig, fordi jeg vet at det er del av hans kjærlighetsspråk, men kommuniserer også klart hva jeg trenger. Jeg er nå også bevisst på at når han blir stille og "sur" er han også såret over at jeg ikke har vært tilstrekkelig mentalt tilstede for ham, og istedenfor å trekke meg ytterligere bort fordi han er "kjedelig og sur", så legger jeg bort annet og prioriterer oss. 

Kommunikasjon!

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
Skrevet

Takk for at du setter ord på det! Jeg prøver rolig å forklare ham, at jeg bare trenger at han er der eller sier fra når han blir sen, eller bare hører på meg når jeg vil si dette eller dette, men han går rett i forsvar, så blir han frustrert og sier ting som at han er udugelig og ikke kan noe, eller er dum.. ofte blir det til at jeg må trøste ham og får dårlig samvittighet fordi jeg tok opp noe som gjorde ham opprørt.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han blir opprørt og høylytt når jeg prøver å si at jeg trenger støtte eller da han skulle komme på middag og ble 2 timer sen, i stede for å ringe og si han ble sen så tok han med blomster. Jeg forklarte ham pent at jeg skulle ønske han kunne ringt for maten ble kald. Da ble han irritert og påpekte at han hadde med blomster..

Typisk mann som ikke forstår seg på følelser , mener jeg han er. Det å bli irritert når du utrykket et essensielt behov er ett rødt flagg for min del. 

Du må fortsette å forklare hva du har behov for, og vær mer presis/konkret når du sier det. Blomster betyr ingenting, hvis man får dem hver gang eller hele tiden. Hvis han ikke klarer å rette seg til behovene dine, noe jeg tenker er langt ifra krav stort, men noe som er fult eksisterende i de fleste/alle forhold - må du rett og slett gå fra han. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...