AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Jobber fast medleverstilling 100% (3-7-4-7) med 3 og 4 døgn på, med friuke mellom. Har fått tilbud om en 20% stilling i kommunen, som er to helger i måneden når jeg har friuke Har jeg lov å ha to slike stillinger? Anonymkode: 1c86e...0f2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 Jeg har 100 % i en kommune og 70% i en annen. Det er ikke lov til å ha mere enn 100% stilling i kommunen. Er ene arbeidsplassen privat er det ikke noe problem. Anonymkode: 13ea9...d63
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har 100 % i en kommune og 70% i en annen. Det er ikke lov til å ha mere enn 100% stilling i kommunen. Er ene arbeidsplassen privat er det ikke noe problem. Anonymkode: 13ea9...d63 Den 100% stillingen er hos en privat helseaktør og den andre i kommunen. Va noen som Mente det var ulovlig med to parallelle fast ansettelser når den ene jeg hadde var 100%, fordi man liksom ikke skal jobbe mer enn 100% Anonymkode: 1c86e...0f2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 Neida, jeg var fast ansatt på 125 %, den ene 100 %, og den andre 25%, ikke noe problem det. Begge var private aktører. Anonymkode: e8f1b...587
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #5 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den 100% stillingen er hos en privat helseaktør og den andre i kommunen. Va noen som Mente det var ulovlig med to parallelle fast ansettelser når den ene jeg hadde var 100%, fordi man liksom ikke skal jobbe mer enn 100% Anonymkode: 1c86e...0f2 Bare tull, kjenner mange som jobber privat/ kommunalt om hverandre eller i forskjellige kommuner. Jeg har gjort det i endel år og det er ikke ulovlig. Anonymkode: 13ea9...d63
Hareena Skrevet 14. desember 2021 #6 Skrevet 14. desember 2021 Ja, det er lov å ha ekstrajobb, men noen arbeidsplasser har internt reglement om at det skal godkjennes av arbeidsgiver (for å unngå kompetanselekkasje til konkurrent f.eks) eller reglement som sier at arbeidstaker har opplysningsplikt. I type jobber det ser ut som det er snakk om her er det vel neppe aktuelt. I utgangspunktet har ikke arbeidsgiver noe med hva du bruker fritida di på bare du sørger for å være uthvilt og at det ikke blir kollisjon av vakter.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #7 Skrevet 14. desember 2021 Hareena skrev (1 minutt siden): Ja, det er lov å ha ekstrajobb, men noen arbeidsplasser har internt reglement om at det skal godkjennes av arbeidsgiver (for å unngå kompetanselekkasje til konkurrent f.eks) eller reglement som sier at arbeidstaker har opplysningsplikt. I type jobber det ser ut som det er snakk om her er det vel neppe aktuelt. I utgangspunktet har ikke arbeidsgiver noe med hva du bruker fritida di på bare du sørger for å være uthvilt og at det ikke blir kollisjon av vakter. Ja den 100% stillingen hos privat aktør er innenfor barnevern, mens den 20% helgestillingen i kommunen er en merkantil prosjektstilling som er administrativ bistand til enhetsleder og jeg kunne legge arbeidstiden til når jeg vil ettersom jeg bare selv låser meg inn på kontoret. Så det er ikke konkurrerende. Anonymkode: 1c86e...0f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå