AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Jeg er på utkikk etter en varm vinterjakke som er etisk produsert da jeg er opptatt av dyrevelferd. Jeg ønsker derfor at dunene ikke er plukket av levende dyr, at det ikke er noe form for mulesing og ingen pels. Jeg vet at Save the Duck, Fleischer Couture, Stormberg og Bergans produserer etisk, og at Fleischer Couture tåler inntil -20, men må er det det eneste merket som holder mål? Der jeg bor kan det være inntil 20 minus på vinteren, men på det jevne er det rundt -10. Er lei av å fryse. Anonymkode: 00f88...594
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 Fjällreven plukker ikke av levende gjess og bruker kun dun som blir til overs etter kjøttproduksjon. Og pelskanten er ikke ekte. Anonymkode: 16f3b...331 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fjällreven plukker ikke av levende gjess og bruker kun dun som blir til overs etter kjøttproduksjon. Og pelskanten er ikke ekte. Anonymkode: 16f3b...331 Supert, har du erfaring med en av modellene derifra, som er varm? Anonymkode: 00f88...594
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Supert, har du erfaring med en av modellene derifra, som er varm? Anonymkode: 00f88...594 Ikke meg du siterer, men jeg er svært fornøyd med Fjällräven sine produkter, har brukt de i årevis - både nordpå da jeg bodde der, og nå i sør hvor jeg personlig opplever kulden på en helt annen måte. Har Nuuk parka i dag og er fornøyd med den, men ville kanskje gått for en av de jeg legger ved bilde av under om du er en skikkelig frysepinne. Er skikkelig frysepinne selv og savner ofte at parkasen er litt lengre enn den er, men det går allikevel veldig greit. Anonymkode: 7b721...381
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #5 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke meg du siterer, men jeg er svært fornøyd med Fjällräven sine produkter, har brukt de i årevis - både nordpå da jeg bodde der, og nå i sør hvor jeg personlig opplever kulden på en helt annen måte. Har Nuuk parka i dag og er fornøyd med den, men ville kanskje gått for en av de jeg legger ved bilde av under om du er en skikkelig frysepinne. Er skikkelig frysepinne selv og savner ofte at parkasen er litt lengre enn den er, men det går allikevel veldig greit. Anonymkode: 7b721...381 Meg igjen - Nuuk er fin for veldig kalde dager altså, men jeg har tidligere hatt Barents Parka og denne synes jeg oppleves noe varmere. Lurer på om den også er litt lengre enn Nuuk bak og at den dermed dekker rumpa litt bedre. Expedition Long Down Parka er noe ala det jeg kunne tenkt meg til de aller kaldeste dagene selv, da det ser utrolig deilig ut å kunne få dekket til litt mer av å lårene enn de andre modellene gjør. Hadde jeg ikke hatt de jakkene jeg trenger, hadde jeg lett kjøpt en knelang, varm kåpe i tillegg. Anonymkode: 7b721...381 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #6 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke meg du siterer, men jeg er svært fornøyd med Fjällräven sine produkter, har brukt de i årevis - både nordpå da jeg bodde der, og nå i sør hvor jeg personlig opplever kulden på en helt annen måte. Har Nuuk parka i dag og er fornøyd med den, men ville kanskje gått for en av de jeg legger ved bilde av under om du er en skikkelig frysepinne. Er skikkelig frysepinne selv og savner ofte at parkasen er litt lengre enn den er, men det går allikevel veldig greit. Anonymkode: 7b721...381 Tusen takk, disse sjekkes ut umiddelbart! Kanskje er det noe romjulssalg i jula også, siden prisene er oppimot FC sine. Anonymkode: 00f88...594
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #7 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Meg igjen - Nuuk er fin for veldig kalde dager altså, men jeg har tidligere hatt Barents Parka og denne synes jeg oppleves noe varmere. Lurer på om den også er litt lengre enn Nuuk bak og at den dermed dekker rumpa litt bedre. Expedition Long Down Parka er noe ala det jeg kunne tenkt meg til de aller kaldeste dagene selv, da det ser utrolig deilig ut å kunne få dekket til litt mer av å lårene enn de andre modellene gjør. Hadde jeg ikke hatt de jakkene jeg trenger, hadde jeg lett kjøpt en knelang, varm kåpe i tillegg. Anonymkode: 7b721...381 Noterer flittig, og tusen hjertelig takk for dine råd. Er så lei av å fryse, og er mye ute grunnet barn og aktiviteter så det trengs å investeres i noe nytt. Tror også lang kåpe er mest aktuelt. Anonymkode: 00f88...594
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #8 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noterer flittig, og tusen hjertelig takk for dine råd. Er så lei av å fryse, og er mye ute grunnet barn og aktiviteter så det trengs å investeres i noe nytt. Tror også lang kåpe er mest aktuelt. Anonymkode: 00f88...594 Det er bare hyggelig å kunne dele litt erfaringer. ☺️ Når det gjelder prisene brukte jeg Prisjakt mye i den tiden jeg var ute etter ny jakke, du finner produktene deres på mange sider som selger litt billigere enn det de koster direkte fra deres egen nettside - om det er fjorårets modell spiller som regel ingen stor rolle, i alle fall ikke hos meg. Trekker forresten tilbake det jeg sa om Barents Parka etter å ha lest litt på den igjen - den er noe lengre enn Nuuk, men beregnet for temperaturer på rundt 0 grader. 😅 Da er det Singi og Expedition som gjenstår som gode alternativer tror jeg. Anonymkode: 7b721...381
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er bare hyggelig å kunne dele litt erfaringer. ☺️ Når det gjelder prisene brukte jeg Prisjakt mye i den tiden jeg var ute etter ny jakke, du finner produktene deres på mange sider som selger litt billigere enn det de koster direkte fra deres egen nettside - om det er fjorårets modell spiller som regel ingen stor rolle, i alle fall ikke hos meg. Trekker forresten tilbake det jeg sa om Barents Parka etter å ha lest litt på den igjen - den er noe lengre enn Nuuk, men beregnet for temperaturer på rundt 0 grader. 😅 Da er det Singi og Expedition som gjenstår som gode alternativer tror jeg. Anonymkode: 7b721...381 Takk! Da stryker jeg Barenst parka fra lista, men Nuuk er altså varm, og skal jeg ha lengre så er Expedition et nyttig valg ser det ut til. Har lyst til å ikke kjøpe FC siden det er så innmari moteplagg, og jeg trenger jakke for de neste 10 årene. Anonymkode: 00f88...594
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #10 Skrevet 14. desember 2021 Jeg har Stormberg Lyngbudal, og elsker den. Jeg elsker Stormberg, synes de har en passform som passer meg mye bedre enn andre merker. Og samtlige Stormberg-jakker har vært luftige nok til å ikke bli klam, men tett nok til å ikke bli kald. Og ja, jeg har Stormberg til alle sesonger 😂 både kald vinter, vår/høst, sommer, regn og alpint. Anonymkode: 16c05...04b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #11 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er bare hyggelig å kunne dele litt erfaringer. ☺️ Når det gjelder prisene brukte jeg Prisjakt mye i den tiden jeg var ute etter ny jakke, du finner produktene deres på mange sider som selger litt billigere enn det de koster direkte fra deres egen nettside - om det er fjorårets modell spiller som regel ingen stor rolle, i alle fall ikke hos meg. Trekker forresten tilbake det jeg sa om Barents Parka etter å ha lest litt på den igjen - den er noe lengre enn Nuuk, men beregnet for temperaturer på rundt 0 grader. 😅 Da er det Singi og Expedition som gjenstår som gode alternativer tror jeg. Anonymkode: 7b721...381 Kom over Fjellrevens egen rangering: Se Fjällrävens varmeste vinterjakker rangert på denne siden (fjellrevenshop.no) Kanskje nyttig? Anonymkode: 00f88...594
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #12 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har Stormberg Lyngbudal, og elsker den. Jeg elsker Stormberg, synes de har en passform som passer meg mye bedre enn andre merker. Og samtlige Stormberg-jakker har vært luftige nok til å ikke bli klam, men tett nok til å ikke bli kald. Og ja, jeg har Stormberg til alle sesonger 😂 både kald vinter, vår/høst, sommer, regn og alpint. Anonymkode: 16c05...04b Takk for tips, opplever du at den tåler mer enn -10? Anonymkode: 00f88...594
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #13 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kom over Fjellrevens egen rangering: Se Fjällrävens varmeste vinterjakker rangert på denne siden (fjellrevenshop.no) Kanskje nyttig? Anonymkode: 00f88...594 Så smart! Her er jo alle de jeg har ramset opp, faktisk 😅 Anonymkode: 7b721...381
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #14 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk! Da stryker jeg Barenst parka fra lista, men Nuuk er altså varm, og skal jeg ha lengre så er Expedition et nyttig valg ser det ut til. Har lyst til å ikke kjøpe FC siden det er så innmari moteplagg, og jeg trenger jakke for de neste 10 årene. Anonymkode: 00f88...594 Nei ikke sant, skjønner hva du mener. Nuuk er absolutt varm og god, men Expedition er nok enda bedre til sånne temperaturer som dere har. Alternativt Singi Down Parka siden denne er fylt med dun, og ikke syntetisk sånn som Nuuk. Fjällräven er kvalitetsjakker som holder i mange år - det er i alle fall mitt inntrykk. Nå har jeg byttet et par ganger da, men da har jeg solgt min gamle videre samtidig som jeg har kjøpt ny. ☺️ Anonymkode: 7b721...381
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #15 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Nei ikke sant, skjønner hva du mener. Nuuk er absolutt varm og god, men Expedition er nok enda bedre til sånne temperaturer som dere har. Alternativt Singi Down Parka siden denne er fylt med dun, og ikke syntetisk sånn som Nuuk. Fjällräven er kvalitetsjakker som holder i mange år - det er i alle fall mitt inntrykk. Nå har jeg byttet et par ganger da, men da har jeg solgt min gamle videre samtidig som jeg har kjøpt ny. ☺️ Anonymkode: 7b721...381 Har landet på at det nok blir Expedition, så tusen takk igjen for tips og råd. Nå skal jeg aldri mer fryse, hehe. Anonymkode: 00f88...594 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå