LisbethBerg Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Jeg er stum. Flauere blir det ikke.. Det tok dem altså to år og få startet opp et utvalg som skal SE på intensivkapasiteten. Men da er det bare å forberede seg på ti år til med nedstengninger da.. Er ikke akkurat noe hurtigtog den norske stat. https://www.aftenposten.no/norge/i/66yr5Q/midt-i-den-akutte-sykehuskrisen-skal-utrede-fremtidens-intensivkapasi 4
Tussa84 Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 Takk, jeg er i sjokk akkurat nå. Det er veldig skremmende å ha så virkelighetsfjerne styresmakter. Det er en blanding av flaut og på trynet å se regjeringen/FHI/Helsedirektoratet holde pressekonferanse. Det fremstår som et slags supperåd. 2
Anonio Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 Også er det vel heller ikke sykehusene som må se på dette. Det er Guldvaag og hans disipler. De fikke denne rapporten allerede etter svineinfluensa, de trenger ikke noen ny rapport. De har feilet på samtlige punkter opplyst i den rapporten. 2
Druid Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 (endret) LisbethBerg skrev (1 time siden): Jeg er stum. Flauere blir det ikke.. Det tok dem altså to år og få startet opp et utvalg som skal SE på intensivkapasiteten. Men da er det bare å forberede seg på ti år til med nedstengninger da.. Er ikke akkurat noe hurtigtog den norske stat. https://www.aftenposten.no/norge/i/66yr5Q/midt-i-den-akutte-sykehuskrisen-skal-utrede-fremtidens-intensivkapasi Jeg skjønner kritikken din. Når man leser denne artikkelen , får man inntrykk av at man ikke har gjort noe før. Det er ikke hele bildet. Det blir ikke mindre kritikkverdig å vite at man har jobbet kontinuerlig med å øke kapasiteten i de to årene som har gått. Eller at det fantes en pandemiplan, som var underfinansiert fra 2014. Men det er ikke disse sin skyld. Disse lever innen de budsjettene og folkehelse strategiske valgene politikere tar i statsbudsjettene. Jeg skjønner bare ikke hvorfor man kritiserer at man lærer av tidligere feil allerede nå. Av alle deler av helsevesenet som er skadelidende av den pågående pandemien , er helsetoppene de som har mest kapasitet til å se på problemet, og omprioritere strategiske valg. Hva man sier, er at man skal fortsette å designe defekte sykehus, fortsette budsjettere for minimumsbemanning og fortsette å feilbemanne. Hva er vitsen med å utdanne flere intensivsykepleiere hvis de ikke skal få jobb? Da er det større problem at man diskuterer dette fokusert rundt intensivavdelinger, og ikke i perspektivet pandemi : dette er to helt uavhengige perspektiver av problemet. Jeg sliter med å se at fagfolk er så dumme, så jeg antar dette handler om et subset av problemet. Endret 14. desember 2021 av Druid
Anbefalte innlegg