AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Det er en kjent sak at kvinner ofte føler de må fylle absolutt alle kvalifikasjonskrav før de i det hele tatt gidder å søke en stilling. Menn gir blanke i hva arbeidsgiver ser etter. De søker på det de vil ha. Kvalifisert eller ikke. De bryr seg ikke. Bare se på søkerlisten til ny sentralbanksjef. En haug av ukvalifiserte søkere og alle er menn. https://e24.no/boers-og-finans/i/L5mBgQ/jens-stoltenberg-vil-bli-ny-sentralbanksjef?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Anonymkode: b0954...799
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 Dette gjelder i lønnsforhandlinger også. Menn har null skrupler og spør om helt hinsidiges lønnsøkninger. Før eller siden treffer de jo blink. Mens kvinner står med lua i hånda og spør pent om 5 kr. Det forklarer litt av lønnsforskjellen her i landet. Kvinner må lære av menn og gi litt mer f og bare kreve det de vil ha. Anonymkode: 66b16...849 1
Bam Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare se på søkerlisten til ny sentralbanksjef. En haug av ukvalifiserte søkere og alle er menn. Du evner ikke forstå hvorfor de har søkt? Stikkordet er NAV. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 Bam skrev (54 minutter siden): Du evner ikke forstå hvorfor de har søkt? Stikkordet er NAV. Hva med de som bor i Sveits og USA, er det NAV det og? 😅 Anonymkode: acc9c...260
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #5 Skrevet 14. desember 2021 Kanskje kvinner er redde for utfordringer, og ikke er villig til å gå ut av komfortsonen og jobbe hardt? Om man vil ha en vanskelig og utfordrende jobb må man søke om det. Menn kan ikke ordne opp i alt, du må søke selv Anonymkode: eb594...733
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 14.12.2021 den 13.37): Kanskje kvinner er redde for utfordringer, og ikke er villig til å gå ut av komfortsonen og jobbe hardt? Om man vil ha en vanskelig og utfordrende jobb må man søke om det. Menn kan ikke ordne opp i alt, du må søke selv Anonymkode: eb594...733 Jeg kan jobbe hardt. Jeg er fokusert, nøyaktig og strukturert. Men: jeg har ikke tro på meg selv, at jeg er flink til noe, at jeg kan få til noe. Derfor lar jeg vær å søke på en del jobber der jeg ikke fyller alle kriteriene. Og når avvisningene kommer på epost - om i det hele tatt - tenker jeg "ja, selvfølgelig, jeg er ikke god nok". Anonymkode: a4da2...b05 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #7 Skrevet 15. desember 2021 Tror det har noe med evolusjon å gjøre. Tradisjonelt sett har kvinnen vært hjemme og drevet med stell og matlaging. Det gjør kvinnen fortsatt, men i disse moderne tider heter det for eksempel sykepleier og barnehagetante, men det er i praksis det samme. Menn velger gjerne mer utfordrende yrker. Anonymkode: 6f0c7...9c8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg kan jobbe hardt. Jeg er fokusert, nøyaktig og strukturert. Men: jeg har ikke tro på meg selv, at jeg er flink til noe, at jeg kan få til noe. Derfor lar jeg vær å søke på en del jobber der jeg ikke fyller alle kriteriene. Og når avvisningene kommer på epost - om i det hele tatt - tenker jeg "ja, selvfølgelig, jeg er ikke god nok". Anonymkode: a4da2...b05 Ja...kanskje også fordi vi ofte blir fortalt, direkte eller indirekte, at vi ikke er gode nok, og da begynner man å tro på det 😕 Anonymkode: fd259...72f 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #9 Skrevet 15. desember 2021 Testosteron!! Det øker troen på egne ferdigheter. Anonymkode: ecc8b...c38
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #10 Skrevet 15. desember 2021 Fordi vi ikke overvurderer oss selv. Når motparten da gjør det blir det ujevnt. Anonymkode: 2ddd2...a75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå