AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Jeg har hatt mange forhold med norske jenter, Noen langvarige, de fleste kortvarige. Alle jentene er selvsagt forskjellig på sine måter, men en felles "generalisering" er at de ikke er noe særlig feminine. De er mer logiske,beregnende og maskuline. Det er samme med tyske/østeriske jenter. Når jeg treffer jenter fra Russland/polen/Ukraina så er det en heeeelt annen følelse. De fyller rommet med sine feminine energi. Jeg ser det i øynene,og føler det når jeg er med dem. Og jeg elsker det! De kommer fra mer tradisjonelle kulturer hvor likestillingen ikke er kommet like langt, og kvinners og menns roller i samfunnet er veldig forskjellige. Likestilling er selvsagt bra, men jeg mener den moderne feminismen har (uten vitende) knust kvinner sin feminine side, og på andre siden feminisert menn. Damene i Norge klager over at de savner "Ekte" maskuline menn, og vi menn savner feminine kvinner. Hva tenker dere vi kan gjøre med dette ? Anonymkode: 61f2a...ae6 11
Populært innlegg Tuba Skrevet 14. desember 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har hatt mange forhold med norske jenter, Noen langvarige, de fleste kortvarige. Alle jentene er selvsagt forskjellig på sine måter, men en felles "generalisering" er at de ikke er noe særlig feminine. De er mer logiske,beregnende og maskuline. Det er samme med tyske/østeriske jenter. Når jeg treffer jenter fra Russland/polen/Ukraina så er det en heeeelt annen følelse. De fyller rommet med sine feminine energi. Jeg ser det i øynene,og føler det når jeg er med dem. Og jeg elsker det! De kommer fra mer tradisjonelle kulturer hvor likestillingen ikke er kommet like langt, og kvinners og menns roller i samfunnet er veldig forskjellige. Likestilling er selvsagt bra, men jeg mener den moderne feminismen har (uten vitende) knust kvinner sin feminine side, og på andre siden feminisert menn. Damene i Norge klager over at de savner "Ekte" maskuline menn, og vi menn savner feminine kvinner. Hva tenker dere vi kan gjøre med dette ? Anonymkode: 61f2a...ae6 Vi trenger heldigvis ikke å gjøre noe som helst med dette. Nok av menn som setter pris på norske jenter av alle typer. Og så er det noen som foretrekker jenter fra andre kulturer som selvsagt er flott. Overhode ingen problem! 78
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 Ikke noe å gjøre med dette. Det er en irreversibel utvikling. Om et par hundre år er det ikke så stor forskjell på kjønnene i Norge… Anonymkode: 28eac...14d
SoWhat? Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 Kos deg med de russiske damene du 🙂 så trenger ikke å stresse med å gruble på hva vi kan gjøre med dette. Det er ikke vits i å lage problemer 26
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #5 Skrevet 14. desember 2021 Jeg er kjempefornøyd med samboeren min og synes han er akkurat passe maskulin og akkurat passe i kontakt med sine mer «feminine sider», som du sikkert ville kalt det. Tror nok han synes jeg er feminin nok også - selv om jeg både er «logisk og beregnende». Ja, jeg bruker hjernen min, og det kommer alltid til å være flott og attraktivt i mine øyne, uavhengig av kjønn. Jeg dømmer først og fremst folk på personlighet og ikke på om de er «feminine» eller «maskuline». Det ser ikke ut som at folk flest har noe problem med å finne seg en partner de liker heller. Så jeg synes ikke vi trenger å gjøre noe som helst. Anonymkode: 14f23...94a 24
Djungelvrål Skrevet 14. desember 2021 #6 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har hatt mange forhold med norske jenter, Noen langvarige, de fleste kortvarige. Alle jentene er selvsagt forskjellig på sine måter, men en felles "generalisering" er at de ikke er noe særlig feminine. De er mer logiske,beregnende og maskuline. Det er samme med tyske/østeriske jenter. Når jeg treffer jenter fra Russland/polen/Ukraina så er det en heeeelt annen følelse. De fyller rommet med sine feminine energi. Jeg ser det i øynene,og føler det når jeg er med dem. Og jeg elsker det! De kommer fra mer tradisjonelle kulturer hvor likestillingen ikke er kommet like langt, og kvinners og menns roller i samfunnet er veldig forskjellige. Likestilling er selvsagt bra, men jeg mener den moderne feminismen har (uten vitende) knust kvinner sin feminine side, og på andre siden feminisert menn. Damene i Norge klager over at de savner "Ekte" maskuline menn, og vi menn savner feminine kvinner. Hva tenker dere vi kan gjøre med dette ? Anonymkode: 61f2a...ae6 Vi trenger ikke gjøre noe. Du kan finne deg en russisk dame. 38
Djungelvrål Skrevet 14. desember 2021 #7 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke noe å gjøre med dette. Det er en irreversibel utvikling. Om et par hundre år er det ikke så stor forskjell på kjønnene i Norge… Anonymkode: 28eac...14d Så bra! 👍🏼 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 14. desember 2021 Buhu. Norske kvinner er ikke undertrykt nok. De bryr seg for lite om å se pene ut for meg og dekke mine preferanser. Anonymkode: b3e85...6de 58 1
Entern Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva tenker dere vi kan gjøre med dette ? Anonymkode: 61f2a...ae6 Det JEG kan gjøre, er å gi 2/10. 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #10 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har hatt mange forhold med norske jenter, Noen langvarige, de fleste kortvarige. Alle jentene er selvsagt forskjellig på sine måter, men en felles "generalisering" er at de ikke er noe særlig feminine. De er mer logiske,beregnende og maskuline. Det er samme med tyske/østeriske jenter. Når jeg treffer jenter fra Russland/polen/Ukraina så er det en heeeelt annen følelse. De fyller rommet med sine feminine energi. Jeg ser det i øynene,og føler det når jeg er med dem. Og jeg elsker det! De kommer fra mer tradisjonelle kulturer hvor likestillingen ikke er kommet like langt, og kvinners og menns roller i samfunnet er veldig forskjellige. Likestilling er selvsagt bra, men jeg mener den moderne feminismen har (uten vitende) knust kvinner sin feminine side, og på andre siden feminisert menn. Damene i Norge klager over at de savner "Ekte" maskuline menn, og vi menn savner feminine kvinner. Hva tenker dere vi kan gjøre med dette ? Anonymkode: 61f2a...ae6 Gjør vi? Nei, det gjør vi ikke. Anonymkode: 79d00...14d 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #11 Skrevet 14. desember 2021 Jeg kan på en måte se hvor du kommer fra med dette synspunktet, selv om jeg som kvinne får en konflikt inni meg selv. Selv savner jeg menn med flosshatter og frakker, og som ikke går med bukser trangere enn mine. Men synes det er bra at alle går som man vil, og alle liker noe forskjellig 🙂 Når det er sagt så bor jeg i hettegensere og joggesko 💁🏽♀️✨ Anonymkode: 309c0...e06 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #12 Skrevet 14. desember 2021 Tja... Om vi kvinner ikke er logiske og rasjonelle, så latterliggjøres vi på forum, i kommentarfelt og generelt der menn ferdes. Da er det full fest blant gutta og bred enighet om at menn på alle måter er bedre enn kvinner, og det eneste kvinner kan bedre enn menn er å føde barn. Og så plutselig er vi ikke feminine nok om vi er logiske og rasjonelle. Kanskje en ide å ikke latterliggjøre kvaliteter dere ønsker i damer eller? Er dere menn vanligvis så vinglete, eller bare later dere som? Eller sliter dere med enighet innad i gutteklubben grei? Anonymkode: 5b978...8c0 21
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #13 Skrevet 14. desember 2021 Når ble logisk og beregnede ikke-feminine egenskaper? Anonymkode: e2644...560 35
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #14 Skrevet 14. desember 2021 Menn som klager så mye over kvinner er som regel de som har minst draget. Treff og møtt oppegående menn på 40 år, det er en befrielse i forhold til å lese disse trådene, de finnes ikke representative. Anonymkode: bad82...940 13
Isambard Skrevet 14. desember 2021 #15 Skrevet 14. desember 2021 Jeg synes norske kvinner er feminine på den måten som betyr noe for meg. De er ikke feminine i den forstand at de forventer å betyr å bli forsørget og dominert av en mann. 13
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #16 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tja... Om vi kvinner ikke er logiske og rasjonelle, så latterliggjøres vi på forum, i kommentarfelt og generelt der menn ferdes. Da er det full fest blant gutta og bred enighet om at menn på alle måter er bedre enn kvinner, og det eneste kvinner kan bedre enn menn er å føde barn. Og så plutselig er vi ikke feminine nok om vi er logiske og rasjonelle. Kanskje en ide å ikke latterliggjøre kvaliteter dere ønsker i damer eller? Er dere menn vanligvis så vinglete, eller bare later dere som? Eller sliter dere med enighet innad i gutteklubben grei? Anonymkode: 5b978...8c0 Du, mye av hyllesten til det udefinerbare "feminine" er fordekt undertrykking. Anonymkode: 70fa5...d53 13
Olaug Olsen Skrevet 14. desember 2021 #17 Skrevet 14. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.12.2021 den 10.28): Jeg har hatt mange forhold med norske jenter, Noen langvarige, de fleste kortvarige. Alle jentene er selvsagt forskjellig på sine måter, men en felles "generalisering" er at de ikke er noe særlig feminine. De er mer logiske,beregnende og maskuline. Det er samme med tyske/østeriske jenter. Når jeg treffer jenter fra Russland/polen/Ukraina så er det en heeeelt annen følelse. De fyller rommet med sine feminine energi. Jeg ser det i øynene,og føler det når jeg er med dem. Og jeg elsker det! De kommer fra mer tradisjonelle kulturer hvor likestillingen ikke er kommet like langt, og kvinners og menns roller i samfunnet er veldig forskjellige. Likestilling er selvsagt bra, men jeg mener den moderne feminismen har (uten vitende) knust kvinner sin feminine side, og på andre siden feminisert menn. Damene i Norge klager over at de savner "Ekte" maskuline menn, og vi menn savner feminine kvinner. Hva tenker dere vi kan gjøre med dette ? Anonymkode: 61f2a...ae6 Vi bare fortsetter som før. Det er positivt for kvinner at vi oppdras til å bli økonomisk selvstendige. Dersom en kvinne kan forsørge seg selv og sine barn, blir hun mindre sårbar for overgrep fra menn. Dersom man sammenligner med Russland, vil man for eksempel observere at partnervold er hyppigere forekommende i Russland. Altså ikke noe ideal. De som ønsker seg maskulinitet eller femininitet eller hva det måtte være, kan gjerne fortsette å drømme. Man får ikke alltid det man ønsker seg. Det er ikke alltid meningen at man skal få seg det man ønsker seg heller. For egen del kan jeg si at etter at forsørgersituasjonen med å etablere seg og oppdra barnene, har stabilisert seg, så har jeg fått mer tid til å utvikle det feminine. Dette er blant annet fordi jeg opplever mindre økonomisk press, og bedre tid generelt i hverdagen. Da tar jeg meg tid til å stråle, og utvikle mine egne feminine sider. Dette er også noe som er mulig, fordi despotiske kvinneskikkelser som jeg hadde rundt meg i barndommen, ikke har så mye innflytelse på meg lenger. Dette betyr at jeg ikke behøver å gjemme meg bort og være anonym. Der som jeg vokste opp, var det nødvendig for meg å bli en kjønnsløs, anonym person, fordi jeg kunne bli angrepet av Anastasia og Drizella. Det å være pen og stikke seg ut, var ikke en fordel. Det kunne bli straffet. I enkelte miljøer blir dette med femininitet nesten som en krig mellom kvinner. Det kan være mellom jentene i klassen, eller mellom søstre i en familie. Vinner man spillet, kan man bli straffet hardt av sine medsøstre. Altså ikke noen ønskesituasjon for individet. Noen kvinner ønsker aktivt å vise at de gir faen i denne dynamikken. Forfengelighet er ikke noen dyd ifølge kristendommen. Dette gir mening til å dyrke kyskhetsidealet for alle som er oppdratt innen den protestantiske kulturen. Man ønsker i stedet å vise fram dyder som at man er dyktig og hardtarbeidende. Man må innse at for noen kvinner er det å utvikle seg, etablere seg med jobb og bolig, eller evt. drive med idrett viktigere enn å gå rundt og være vakker. Det kan være protestantiske verdier, personligheten deres, eller ulike faser av livet. Dette bør vi respektere. Endret 28. desember 2021 av Olaug Olsen rettskriving 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #18 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du, mye av hyllesten til det udefinerbare "feminine" er fordekt undertrykking. Anonymkode: 70fa5...d53 Og så blir enkelte raringer snurt og vil sende oss tilbake til kjøkkenbenken igjen når det viser seg vi ofte er bedre på rasjonalitet og logikk enn menn. Sier vel noe om hvorfor konservative menn er så dumme, de vil heller hindre damer i å utdanne seg enn å ta tak i seg sjøl Anonymkode: 70fa5...d53 16
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #19 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du, mye av hyllesten til det udefinerbare "feminine" er fordekt undertrykking. Anonymkode: 70fa5...d53 Jeg er klar over det. Jeg synes bare menns kommunikasjon når det kommer til dette sier mye om deres evne til logikk. Står ikke så veldig bra til, for å si det sånn. Anonymkode: 5b978...8c0 4
keops Skrevet 14. desember 2021 #20 Skrevet 14. desember 2021 (endret) Likestilling og alle de positive egenskaper de typisk norske menn har er jo noe av det beste med landet vårt!! Gjør jo at det er levelig forhold for oss damene. Jeg synes du bare skal fortsette å henvende deg til det russisk/ukrainske miljø- så bra for deg at du finner at dine behov blir møtt hos kvinner som ikke har de samme krav og forventninger som oss. Jeg synes at min norske mann er helt topp, godt i kontakt med både sine maskuline og feminine sider, det vi kan kalle et helt menneske. Endret 14. desember 2021 av keops 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå