AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Jeg skal sjekke eggløsning for første gang. Sluttet på p-piller i oktober, så mensen har ikke vært stabil enda, men tror det kommer seg nå da sist mens startet 28 dager før den mensen jeg har nå (er det riktig å telle på den måten eller er det dagen mensen er over man skal bruke?). jeg har kjøpt eggløsningstester. Bør jeg sjekke over mange dager? Å hvilken dag burde jeg starte på? (Teller man fra første mensdag eller siste?) Anonymkode: cdea6...31b
Laura80 Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg skal sjekke eggløsning for første gang. Sluttet på p-piller i oktober, så mensen har ikke vært stabil enda, men tror det kommer seg nå da sist mens startet 28 dager før den mensen jeg har nå (er det riktig å telle på den måten eller er det dagen mensen er over man skal bruke?). jeg har kjøpt eggløsningstester. Bør jeg sjekke over mange dager? Å hvilken dag burde jeg starte på? (Teller man fra første mensdag eller siste?) Anonymkode: cdea6...31b Ja du teller riktig. Du kan starte på feks dag 10 og se utover ?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 Start på dag 10, test hver dag fram til du får positiv test, eventuelt fram til du får negative tester etter den positive. Anonymkode: 6cc9d...1bf
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 Jeg har sykluser på 24-26 dager, så starter å teste på dag 7. Fikk positiv test dag 9 denne syklusen. Siden du har brukt p-piller en stund, kan du jo starte litt tidlig i tilfelle eggløsning kommer tidligere enn forventet. Anonymkode: f0618...9b8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #5 Skrevet 14. desember 2021 takk for svar ☺️ Da starter jeg på dag 7 bare for å være sikker! Anonymkode: cdea6...31b
Amatariel Skrevet 14. desember 2021 #6 Skrevet 14. desember 2021 Anbefaler å starte på dag 10, og ta èn test hver ettermiddag mellom kl.15-18. Forsøk å ha så konsentrert urin som mulig (minst 3 timer siden forrige dobesøk og ikke drukket så mye siden da). Hvis streken skulle bli merkbart sterkere så kan det være interessant og teste to ganger pr. dag (morgen i tillegg).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå