AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Jeg har fått et slikt kort, et dom sparer SAS-poeng. Forstår jo i og for seg hvordan kortet fungerer, men når man ikke får betalt for kjøp på nett og ikke tatt ut kontanter eller betalt noe fra appen til kortet, er jo dette kortet rimelig verdiløst. Fungerer det virkelig kun på kjøp i fysiske butikker? Anonymkode: 47c38...185
Pachka Sigaret Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 (endret) Butikkene du bruker kortet hos betaler skyhøye gebyrer for å ta imot American Express. Det kan brukes for å flå de du kjøper hos! Ikke rart at de ikke ønsker å akseptere kortet ditt på nett. Les: Amazon nekter å ta imot Visa kredittkort i Storbritannia fra og med Januar. https://edition.cnn.com/2021/11/17/tech/amazon-visa-credit-card-fees/index.html Fra dyrest til billigst: American Express: 4% for de som ønsker å akseptere kortet. Vil du ta ut penger må du regne med å betale hele gebyret selv. Mastercard/Visa Credit: 1.75% Bank Axept VISA-debetkort: 0,06% og 10 øre Endret 14. desember 2021 av Pachka Sigaret
Taluno Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 Jeg bruker mitt til å handle flybilletter, betale leiebil og hotell, handle i fysiske butikker og på netthandel. Men det er mer begrenset butikker som godtar det enn mastercard.
Eric_B Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 (endret) Jeg bruker kortet på mange steder, Elkjøp, Power, Cirkle K, Kiwi, Meny, Joker, enkelte Obs-butikker, Paypal er de jeg kom på i farten. Hvis du går inn på flyprat.no så er det egen tråd om hvor det kan brukes på nett. Får man inn dagligvarehandelen på kortet så er det ikke problem å omsette for 150 000,- i året på det som vel er målet til de fleste. (Grensen for Companion Ticket). Produktet ble dessverre svært nedgradert etter Amex selv kom på banen og tok over som utsteder fra DNB. Ingen kreditt, mye dårligere reiseforsikring, bortfall av conciergerie service og redusert loungeinngang på Staralliance. Tror mange avslutta det forholdet når det skjedde. Endret 14. desember 2021 av Eric_B 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå