Gå til innhold

Hva skal man si til jobben? Vil ikke ta 3.dose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker ikke ta tredje dose. Hvordan si det til sjef og kolleger? Jobber innen helse

Anonymkode: bd5c7...158

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da blir ber du om og bli omplassert, da jobber du ikke med syke mennesker

Anonymkode: 10b52...b22

• Liker 6
Skrevet

Må du si det?

Hvorfor vil du ikke...?

Anonymkode: 5b70d...ba3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mener du man skal bli omplassert? Det er ikke akkurat sånn at det flyter over av andre jobber uten pasientkontakt i helsevesenet. 

Anonymkode: ae7af...5c3

• Liker 5
Skrevet

Jeg vil heller ikke ta tredje dose. Jeg fikk alvorlige bivirkninger etter andre dose (rapportert inn), og har fastlegens "velsignelse" til å stå over en tredje dose. Kan du ikke bare skylde på bivirkninger, dersom du i det hele tatt må si noe?

Anonymkode: 88b69...c2e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg vil heller ikke ta tredje dose. Jeg fikk alvorlige bivirkninger etter andre dose (rapportert inn), og har fastlegens "velsignelse" til å stå over en tredje dose. Kan du ikke bare skylde på bivirkninger, dersom du i det hele tatt må si noe?

Ønsker ikke å lyve.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Gjorde det og fikk beskjed om at jeg ikke skulle bli det .

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Må du si det?

Hvorfor vil du ikke...?

Anonymkode: 5b70d...ba3

Fordi de skal ha oversikt over hvem som tar 3.dose eller ikke.

Vil ikke fordi jeg allerede har tatt to, det får holde.

• Liker 1
Skrevet

Det må da være en stor forskjell på om man har to eller null doser? Skjønner ikke at "kun" to doser kvalifiserer til omplassering.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Da kan jo du ta plassen til TS? Det er ikke akkurat overflod av ansatte i sektoren! Idiot  

Anonymkode: 6f70f...fa3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvor mener du man skal bli omplassert? Det er ikke akkurat sånn at det flyter over av andre jobber uten pasientkontakt i helsevesenet. 

Anonymkode: ae7af...5c3

det hjelper jobben din deg med :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Fordi de skal ha oversikt over hvem som tar 3.dose eller ikke.

Vil ikke fordi jeg allerede har tatt to, det får holde.

Men det holder jo ikke, det er det ikke du som bestemmer?

Anonymkode: bed80...0ef

Skrevet

Dette velger du helt selv og jeg tror ikke at det å avstå fra dose 3 vil få noen konsekvenser. Jeg har aldri fått spørsmål om min vaksinasjonsstatus på jobb. Mulig de antar at alle er vaksinert eller at de har respekt for at det er et personlig valg. 

Anonymkode: 64c5b...187

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ønsker ikke ta tredje dose. Hvordan si det til sjef og kolleger? Jobber innen helse

Da svarer du enkelt og greit at du ikke ønsker å ta tredje dose og at du ikke ønsker å gå i detalj om hvorfor du ikke ønsker tredje. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat tredje dose er vel ikke omgivelsesproblem? Det er vel i første omgang ett sikkerhetstilbud?

Jeg ser ikke nødvendigvis at dette er noe du behøver fortelle noen om?

• Liker 1
Skrevet

Hvilke alvorlige bivirkninger fikk du? Jeg har prøvd å søke litt rundt om alvorlige bivirkninger folk har fått, men finner liksom ingenting

Skrevet

Er det på arbeidsplassen din, de setter dosen? Eller tar dere den et annet sted. Om det er sjefen din, som gir videre beskjed til legesenter om hvem som skal ha dose, og gir deg beskjed om tidspunkt.. så sier du bare at du vil ta den. Og ringer legesenteret om at du har ombestemt deg, noen timer før du skal ta den. Dere gir ikke de beskjed videre om. Og en annen person får dosen du skulle ha hatt :) 

Anonymkode: 28af4...2ad

Skrevet

Jeg synes at man ikke kan tvinge folk til å ta vaksinen, MEN når du jobber med sårbare og syke mennesker så føler jeg det faktisk er en del av ansvaret ditt.

Anonymkode: cfa98...4df

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det på arbeidsplassen din, de setter dosen? Eller tar dere den et annet sted. Om det er sjefen din, som gir videre beskjed til legesenter om hvem som skal ha dose, og gir deg beskjed om tidspunkt.. så sier du bare at du vil ta den. Og ringer legesenteret om at du har ombestemt deg, noen timer før du skal ta den. Dere gir ikke de beskjed videre om. Og en annen person får dosen du skulle ha hatt :) 

Anonymkode: 28af4...2ad

Ok. Men er dette greit? Iom at man da lyver om å ha tatt dose 3?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da kan jo du ta plassen til TS? Det er ikke akkurat overflod av ansatte i sektoren! Idiot  

Anonymkode: 6f70f...fa3

Det er faktisk ikke TS sitt problem. Det er helsevesenet som er pliktig til å bemanne til å kunne takle sykdom hos ansatte. Man har valgt en super-effektiv bemanningsstrategi, med minimal overkapasitet: det har ført til at helsevesenet i Norge nå har kollapset til et nivå som antagelig gir varige skader.

Altså anti-vax problemet til side: TS har tatt 2 vaksinedoser, og har problem med tredje; det betyr antagelig at hun har en mer omfattende reaksjon på vaksinen enn normalt: vi er uansett ikke tjent med at hun ikke er på jobb nå. 

Hun får gradvis litt større sjangse for å bli syk, og følgelig litt større smittepotensial men omikron har uansett endret spillereglene, så det er ikke et argument. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...