AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 Jeg har aldri fått smakt dette, da familien min alltid har laget ribbe hvert år. De liker ikke pinnekjøtt. Jeg kan ikke lage pinnekjøtt selv etter oppskrift, fordi jeg er ikke god på å lage mat, så hvis jeg gjør det blir det sikkert ikke perfekt slik som den skal bli. Hvordan skal jeg få smakt på pinnekjøtt, serverer de det på restauranter rundt juletidene?🤔 Hva er det med pinnekjøttet DU liker så godt? beskriv hvorfor og smaken.🥰 Anonymkode: 80ab1...76f
Entern Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 Pinnekjøtt serveres overalt i juletider Ikke helt det samme uten øl & akevitt men men, god mat er god mat Jeg foretrekker egentlig både ribbe og lutefisk selv men pinnekjøtt er godt, det har en kraftig, litt salt smak 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har aldri fått smakt dette, da familien min alltid har laget ribbe hvert år. De liker ikke pinnekjøtt. Jeg kan ikke lage pinnekjøtt selv etter oppskrift, fordi jeg er ikke god på å lage mat, så hvis jeg gjør det blir det sikkert ikke perfekt slik som den skal bli. Hvordan skal jeg få smakt på pinnekjøtt, serverer de det på restauranter rundt juletidene?🤔 Hva er det med pinnekjøttet DU liker så godt? beskriv hvorfor og smaken.🥰 Anonymkode: 80ab1...76f Pinnekjøtt er ikke vanskelig å lage 😊 Pinnekjøtt har jo en særegen kjøttsmak og jeg liker denne salte smaken den har. Kunne ikke ha spist det noe ofte men synes det er veldig godt når det spises en sjelden gang. Anonymkode: da3e3...585 9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 Jeg er neppe representativ, ettersom jeg foretrekker pinnekjøttet dampet rett fra pakken. Men det jeg liker, er den kraftige smaken. Intens kjøtt- og saltsmak. Anonymkode: 78ca2...f2c 5
Roci Skrevet 14. desember 2021 #5 Skrevet 14. desember 2021 Ribbe er svinekjøtt, pinnekjøtt er fårekjøtt. Jeg synes faktisk pinnekjøtt er bedre enn ribbe, spesielt dersom det er røkt og "skjerpet" i noen minutter under grillen. Jeg spiser pinnekjøtt med kålrabistappe, mandelpotet og sjyen fra kokingen 🙂 Som @Entern skriver, serveres pinnekjøtt stort sett over alt nå før jul. 12
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #6 Skrevet 14. desember 2021 Kjøp deg en Fjordland pinnekjøtt, så får du prøvd 🙂 Anonymkode: 4c9ff...b94 8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #7 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har aldri fått smakt dette, da familien min alltid har laget ribbe hvert år. De liker ikke pinnekjøtt. Jeg kan ikke lage pinnekjøtt selv etter oppskrift, fordi jeg er ikke god på å lage mat, så hvis jeg gjør det blir det sikkert ikke perfekt slik som den skal bli. Hvordan skal jeg få smakt på pinnekjøtt, serverer de det på restauranter rundt juletidene?🤔 Hva er det med pinnekjøttet DU liker så godt? beskriv hvorfor og smaken.🥰 Anonymkode: 80ab1...76f Jeg personlig synes det, det smaker salt og med kålrotstappe og poteter blir det helt fantastisk. Jeg synes også ribbe er godt hvis det ikke er mye fett på den Anonymkode: 18a95...fd4 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #8 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjøp deg en Fjordland pinnekjøtt, så får du prøvd 🙂 Anonymkode: 4c9ff...b94 Enig i dette. 😊 jeg ser at en pakke Fjordland pinnekjøtt koster 149 fullpris på meny, men nå har de tilbud på Fjordland pinnekjøtt til 69 kr på Joker. Anonymkode: 78ca2...f2c 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 Jeg er også oppvokst med ribbe og syns ikke pinnekjøtt er veldig godt. For salt for min del. Men søsteren min elsker det, så det kan gå begge veier 😊 Anonymkode: 0edf1...3d3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #10 Skrevet 14. desember 2021 Ribbe smaker jo ingenting…? Skjønner ikke hvorfor folk serverer det til jul. Jeg liker egentlig ikke saue-/lammekjøtt, men pinnekjøtt går an et par ganger i året. Men ikke røykt pinnekjøtt, det blir for sterkt for meg. Og det er stor forskjell på pinnekjøtt fra forskjellige produsenter. Vi foretrekker enten urøykt pinnekjøtt fra Vossakjøt eller Gilde Gourmetlam fra Hallingskarvet. For noen år siden fikk vi flere gjester enn forventet og måtte supplere med en av de «vanlige» pakkene fra Gilde. Det var lett å smake forskjellen, ja. Anonymkode: e12d7...6dd 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #11 Skrevet 14. desember 2021 Jeg liker ikke pinnekjøtt. Liker heller ikke sau/lam. Er en spesiell smak på det kjøttet jeg ikke klarer så ribbe her Anonymkode: cbf91...1ac
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #12 Skrevet 14. desember 2021 Jeg er ikke så glad i ribbe. Det kan gå an som en liten bit på en juletalerken (julepølse, medisterkaker, ribbe, rødkål) som blir servert hos oss en dag i romjulen og selv da er det en mikroskopisk bit som går ned på tvang.. Men ut over det; å ha ribbe som hovedkjøtt på julaften; nei da hadde jeg nok blitt svært skuffet. Men så er jeg oppvokst med pinnekjøtt og det var disse tradisjonene da😁 Pinnekjøtt er fantastisk, jeg liker det både røkt og urøkt men med god hjemmelaget kålrotstappe selvsagt, elsker den litt salte smaken. Pleier å bli så mett at noe dessert kommer ikke på tale. Anonymkode: 4ee7c...17f 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #13 Skrevet 14. desember 2021 Det smaker sur sau Anonymkode: 004bc...caa 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #14 Skrevet 14. desember 2021 Pinnekjøtt er jo mye bedre enn ribbe! Svineribbe er jo greit nok, men det er ikke mat for julaften... smaker mye som annet svinekjøtt. Pinnekjøtt har en unik smak og det er vanskelig å beskrive, men jeg liker kjøttet mellom fettet best, og ikke der det er rent kjøtt. Pinnekjøtt er kjempelett å lage... Enig med personen over, blir alltid "overmett" av pinnekjøtt fordi jeg ikke klarer å stoppe 😅 Anonymkode: e7e17...b1b 15
Herro Skrevet 14. desember 2021 #15 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kjøp deg en Fjordland pinnekjøtt, så får du prøvd 🙂 Anonymkode: 4c9ff...b94 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Enig i dette. 😊 jeg ser at en pakke Fjordland pinnekjøtt koster 149 fullpris på meny, men nå har de tilbud på Fjordland pinnekjøtt til 69 kr på Joker. Anonymkode: 78ca2...f2c Hvordan i all verden kan dere anbefale det?! 9
Entern Skrevet 14. desember 2021 #16 Skrevet 14. desember 2021 Herro skrev (1 minutt siden): Hvordan i all verden kan dere anbefale det?! Er i grunnen enig, vil TS prøve pinnekjøtt for første gang er det bedre å gå på restaurant. 4
Herro Skrevet 14. desember 2021 #17 Skrevet 14. desember 2021 Entern skrev (17 minutter siden): Er i grunnen enig, vil TS prøve pinnekjøtt for første gang er det bedre å gå på restaurant. Jepp, det var det jeg gjorde da jeg skulle prøve lutefisk. Gamblet ikke på å fucke det opp hjemme. 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #18 Skrevet 14. desember 2021 Pinekjøtt. Fortrekker ribbe. Anonymkode: ad51f...9a3
Djungelvrål Skrevet 14. desember 2021 #19 Skrevet 14. desember 2021 Det smaker litt som fenalår. Men kjøp urøkt.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #20 Skrevet 14. desember 2021 Herro skrev (35 minutter siden): Hvordan i all verden kan dere anbefale det?! Fordi den faktisk er helt ok. Jeg pleier å spise en sånn i desember. Og når TS bare vil prøvesmake, så er det ideelt. Anonymkode: 4c9ff...b94 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå