Gå til innhold

Slalom - når startet deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal ta med meg lillegutt ( 2,5 år) på slalom i vinter...??

Har surfet litt på nettet og funnet dette:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=112905

og dette:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=112957

Vil gjerne høre synspunkter og veldig gjerne høre fra de som satte barna sine tidlig på ski.

Han hadde på seg langrenn i fjor, men det var ikke gøy ;), han kom ingen vei... :ler:

Hadde vært veldig greit å ha ham med i slalombakkene da alle vi andre koser oss der!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde den ene jenta vår med i bakken da hun var to, og hun storkoste seg, nektet å ta pauser. Rant ikke selv da, men sto mellom skiene mine eller pappens. Et år eller to etter rant hun selv, men i sele. Altså, kjekt for henne, kjekt, men veldig travelt, tungt for oss.

Skrevet

Hva med snowboard da. når begynne med det?

Skrevet

Jeg begynte å kjøre slalom når jeg var to og et halvt. Og det gikk visstnok veldig greit iflg mine foreldre.

Jeg har selv jobbet som skiinstruktør, og der hadde vi en grense på 3 år.

Når barna er så små må det bli mest lek for at de ikke skal gå lei. Men det tar ikke lang tid før de ploger og kjører ganske så kontrollert.

Å kjøre med sele anbefaler jeg ikke. Det er mye bedre å lære de å svinge, ploge og stoppe selv.

Når så små barn skal lære å stå slalom må selvfølgelig alt være på barnets premisser.

Så dere kan ikke regne med mye kjøring selv.

Til deg som lurte på snowboard, så har jeg hatt elever ned i 5-6årsalderen. Og barna tar det oftest mye lettere enn det voksne gjør.

Skrevet

Takk for svar, gjest! :)

Det var fin informasjon.

Nei, det blir nok ikke mye samkjøring for meg og mannen, men annenhver gang i bakken er bedre enn ingenting... ;)

Skrevet

Datteren min var 3 da jeg dro henne med i slalombakken. Hadde kjøpt kjørereim i Sverige, som jeg festet mellom oss. Da kjørte hun ikke fra meg... :ler:

Skrevet

Ungene lærer å svinge og ploge selv om de har sele, den er der bare som en ekstra sikkerhet!!!

Skrevet

Datteren min var 2,5år første vinteren, men da var det bare sporadisk i bakken. Fra 3,5 har hun fått timer med instruktør og som 4,5 har hun blitt veldig flink. Gleder meg til kommende sesong, nå er hun 5,5 og vi skal få mye gøy i bakken! Synd den minste er for liten enda - vi får bytte på å finne på andre ting med henne enn så lenge :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...