Gå til innhold

Frekke venner, eller bør jeg/vi ta hintet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestekompisen til mannen min (de omtaler i hvert fall hverandre som "beste bro") - "Knut" - er forlovet med en dame - "Kari" - som jeg naturligvis har samtalet med når vi har hatt parkvelder. Vi er jevngamle og har en del felles interesser. Jeg har inntrykk av at vi har det hyggelig sammen, og det har også Kari uttrykt. Hun har ved et par anledninger uttrykt at vi burde henge sammen, uten "gutta". Den første gangen hun foreslo det kokte det bort i kålen, men den andre gangen fulgte jeg opp, og dro på besøk til henne alene. Igjen; jeg følte vi hadde det hyggelig, praten gikk lett og tiden fløy. Vi var enige om at det ikke måtte bli lenge til neste gang. Nå er det flere uker siden jeg foreslo at vi skulle møtes på nytt. Kari var enig i dette, og skulle komme tilbake til meg. Det har ennå ikke skjedd. Jeg har imidlertid hjulpet henne i forbindelse med eksamen hun har hatt (hun videreutdanner seg innen fagfeltet hvor jeg har mastergrad). Vi har også vært på tilbudssiden og bistått dem i forbindelse med andre gjøremål. 

Min bestevenninne og hennes mann har flyttet til nytt sted, og det var planlagt innflytningsfest hvor også Kari og Knut var invitert (våre vennepar har også blitt venner med hverandre gjennom oss). Grunnet smittesituasjonen er innflytningsfesten avlyst. Vi tenkte imidlertid at det er stor forskjell på en stor fest og en rolig parkveld, så vi spurte om Kari og Knut ville komme til oss i stedet. Knut svarte ikke helt klart på dette (det er cirka to uker siden, han evner ikke å planlegge). Jeg har imidlertid en hektisk arbeidsuke, og er avhengig av å planlegge både med hensyn til innkjøp, vasking av leilighet osv. Jeg sendte derfor melding til Kari søndag kveld og spurte om hva det blir til. Hun svarte da at hun skulle snakke med Knut på mandag (i går) og høre hva det blir til, og deretter gi tilbakemelding umiddelbart. Jeg har fremdeles ikke hørt noe. 

Jeg synes dette venneparet er (på grensen til) frekke, og har lite respekt for oss. Jeg føler ikke vi har maset, da jeg kun har fulgt opp en forespørsel som vi fikk et uklart svar på. Jeg tenker vi bør ta hintet om at de ikke er interessert i å være sammen med oss, men skjønner ikke da hvorfor de på forhånd gir uttrykk for at de har lyst til å være sammen med oss osv. 

Noen tanker om situasjonen? 

PS! Grunnen til at vi ikke blir bedt til dem kan forklares med at de for tiden er i en flytteprosess. 

Anonymkode: 96aab...c20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de er midt i en flytteprosess så har de jo masse å gjøre, og nå er det coronadritt i tillegg.

Det hender jo folk glemmer ting, eller at de utsetter ting og glemmer at de har utsatt det lenge. Eller ikke vet når de evt. kan møtes og derfor venter med å svare fordi de ikke vil avtale noe de må avlyse.

Det finnes sikkert en god forklaring :) 

Skrevet

Det har da ingenting med frekkhet å gjøre, det er nok bare sløvhet og/eller stress som gjør at de ikke har svart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...