Gå til innhold

Små barn i ventekarantene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sant og si mistet litt oversikten nå med de nye karantenereglene.

Min mann er forkjølet og tok pcr test igår. Barna går i barnehage og barneskole. De er unntatt ventekarantene slik jeg har skjønt det? Har ikke hurtigtestet de, da det er tomt på apotekene! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokodillen skrev (13 minutter siden):

Jeg har sant og si mistet litt oversikten nå med de nye karantenereglene.

Min mann er forkjølet og tok pcr test igår. Barna går i barnehage og barneskole. De er unntatt ventekarantene slik jeg har skjønt det? Har ikke hurtigtestet de, da det er tomt på apotekene! 

Han må teste først. Hold de hjemme til dere får testet.

Skrevet

Mannen har testet, men ikke fått svar enda. Er ikke definert som nærkontakt eller noe. Barna er i barnehage og skole, jeg trodde jeg hadde skjønt regelverket, men ble i tvil nå😕

Skrevet

Det er vel ingen som skal i karantene fordi en annen i husholdningen er forkjølet?? Antatt forkjølet riktignok, men jeg trodde ikke noen måtte i karantene før man var nærkontakt med noen som hadde faktisk påvist korona. Og din mann har jo ingen grunn til å tro at dette er noe annet enn forkjølelse. 

• Liker 4
Skrevet
Ab_naturals skrev (5 minutter siden):

Det er vel ingen som skal i karantene fordi en annen i husholdningen er forkjølet?? Antatt forkjølet riktignok, men jeg trodde ikke noen måtte i karantene før man var nærkontakt med noen som hadde faktisk påvist korona. Og din mann har jo ingen grunn til å tro at dette er noe annet enn forkjølelse. 

Nei, takk for svar! Det var slik i forrige runde nemlig, at barn måtte være hjemme fra bhg/skole dersom en forelder ventet på prøvesvar fra pcr test. Og nå ble jeg i tvil igjen med alle de nye retningslinjer og begrep de har innført. 

Skrevet
Krokodillen skrev (11 minutter siden):

Nei, takk for svar! Det var slik i forrige runde nemlig, at barn måtte være hjemme fra bhg/skole dersom en forelder ventet på prøvesvar fra pcr test. Og nå ble jeg i tvil igjen med alle de nye retningslinjer og begrep de har innført. 

Sant det, hadde glemt ventekarantenen. Det var vel noe de innførte når delta kom, tror jeg. Men har ikke vært noe snakk om det i denne omgang 👍

• Liker 1
  • Opprett ny...