Anonio Skrevet 14. desember 2021 #1 Skrevet 14. desember 2021 FHI melder idag om at det er 110.000 nordmenn i gruppen uvaksinert over 45. Jeg lurer litt på hva som går igjennom hodet på disse menneskene når deres meningsfeller legges inn i stadig høyere tempo? Risikoen for at man ikke vet at man har underliggende sykdom (fedme, kolestrol, blodtrykk, stoffskifte) og prosenten av overvektige i denne gruppen gjør jo dette til en risk ihvertfall jeg ikke ville vært villig til å ta. 26
Nicathv Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 (endret) Bare å lese noen tråder her inne, så ser du hvordan de rasjonaliserer sine absurde handlinger. Mye fornektelse og motivert resonnering. Sjekk innlegg #9 i denne tråden for et godt eksempel: - Over halvparten av de innlagte er vaksinerte [Men "glemmer" å ta med at nesten 80% av befolkningen er vaksinert, og at eldre mennesker med skrøpelig helse, som blir mest innlagt, også har høyest andel vaksinerte. De har fått det påpekt mange ganger, så de vet det egentlig, men nekter å ta det inn over seg. Det passer ikke med hva de føler.] - Det finnes andre ting å være mer bekymret over, som kreft, røyking eller bilkjøring. [Åpenbart fullstendig irrelevant. Hvorvidt man slutter å røyke eller kjøre eller ei, har ingen relevans til hvorvidt man burde ta en vaksine. Avledelse av sin egen oppmerksomhet bort fra saken. ] - Kun 23 mennesker under 50 har dødd [Funn av et veldig snevert datapunkt som isolert sett kanskje kan tale deres sak. Men, her ses det helt bort fra alle tilfellene med alvorlig sykdom, langtidssykdom og sykehusinnleggelse. Det ignoreres også at antall under 50 som har dødd av vaksinen er langt færre (0?).] Ingen av argumentene holder vann i det hele tatt. Men det er ikke så viktig, for det som er viktigst for antivaksinefolkene er at det føles feil. Sitat Over halvparten av innlagte er vaksinerte og svært mange vaksinerte får korona, mange blir skikkelig syke. Det finnes andre ting i verden jeg er mer bekymret for enn korona. Kreft, blodpropp og hjertebetennelse for eksempel. Så langt er 23 mennesker under 50 døde av korona på 2 år. Synes deg blir litt vel hysterisk å være redd for å dø av korona, kanskje jeg heller bør selge bilen, eller slutte å røyke, eller begge deler! [Dette er ikke ment som diskusjon om den spesifikke brukeren som blir sitert.] Endret 14. desember 2021 av Nicathv 23
Hedy Lamarr Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 Anonio skrev (36 minutter siden): FHI melder idag om at det er 110.000 nordmenn i gruppen uvaksinert over 45. … og de utgjør 40 prosent av de som ligger på sykehus pga korona. «Intensivsykepleieren sier det er krevende når pasientene som kommer inn, har nektet å vaksinere seg. – Det er veldig utfordrende. Vi skal gi profesjonell helsehjelp, men det gjør noe med deg. Vi vet hva det koster oss personlig å stå i det, og vi vet hva en sånn plass koster. Men det er akkurat som at de ikke bryr seg om det, sier Linnerud.» (https://www.tv2.no/nyheter/14427305/) 27
Lana01 Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 Hedy Lamarr skrev (1 time siden): … og de utgjør 40 prosent av de som ligger på sykehus pga korona. «Intensivsykepleieren sier det er krevende når pasientene som kommer inn, har nektet å vaksinere seg. – Det er veldig utfordrende. Vi skal gi profesjonell helsehjelp, men det gjør noe med deg. Vi vet hva det koster oss personlig å stå i det, og vi vet hva en sånn plass koster. Men det er akkurat som at de ikke bryr seg om det, sier Linnerud.» (https://www.tv2.no/nyheter/14427305/) Dette i seg selv, burde være en vekker, da det er en reel risiko man utsetter seg for Det er merkelig det der, man er altså mer bekymret for hypotetiske bivirkninger vaksinen kan gi, flere år frem i tid, men hopper glatt over den faren som er kjent og som man utsetter seg for ved smitte 19
Tussa84 Skrevet 14. desember 2021 #5 Skrevet 14. desember 2021 Lana01 skrev (Akkurat nå): Dette i seg selv, burde være en vekker, da det er en reel risiko man utsetter seg for Det er merkelig det der, man er altså mer bekymret for hypotetiske bivirkninger vaksinen kan gi, flere år frem i tid, men hopper glatt over den faren som er kjent og som man utsetter seg for ved smitte Over halvparten av innlagte er vaksinerte og svært mange vaksinerte får korona, mange blir skikkelig syke. Det finnes andre ting i verden jeg er mer bekymret for enn korona. Kreft, blodpropp og hjertebetennelse for eksempel. Så langt er 23 mennesker under 50 døde av korona på 2 år. Synes deg blir litt vel hysterisk å være redd for å dø av korona, kanskje jeg heller bør selge bilen, eller slutte å røyke, eller begge deler! 9
Oppgitt78 Skrevet 14. desember 2021 #6 Skrevet 14. desember 2021 Anonio skrev (1 time siden): ..risk ihvertfall jeg ikke ville vært villig til å ta. Dette er en risk jeg glatt tar. Hva andre gjør, får være deres sak. Jeg oppfordrer forøvrig ingen til å droppe vaksine, men jeg oppfordrer heller ingen til å ta den. Det er valgfritt, rett og slett! 13
Tuba Skrevet 14. desember 2021 #7 Skrevet 14. desember 2021 Tussa84 skrev (5 minutter siden): Over halvparten av innlagte er vaksinerte og svært mange vaksinerte får korona, mange blir skikkelig syke. Det finnes andre ting i verden jeg er mer bekymret for enn korona. Kreft, blodpropp og hjertebetennelse for eksempel. Så langt er 23 mennesker under 50 døde av korona på 2 år. Synes deg blir litt vel hysterisk å være redd for å dø av korona, kanskje jeg heller bør selge bilen, eller slutte å røyke, eller begge deler! Du har misforstått. De handler ikke om at det er veldig mange under 50 som dør men en overbelastning av helsevesenet som går ut over mange pasientgrupper. 17
Tussa84 Skrevet 14. desember 2021 #8 Skrevet 14. desember 2021 Tuba skrev (2 minutter siden): Du har misforstått. De handler ikke om at det er veldig mange under 50 som dør men en overbelastning av helsevesenet som går ut over mange pasientgrupper. Ikke min skyld at de folkevalgte har jobbet med en styrt avvikling av intensivkapasiteten siste 10-20 år. 14
Tuba Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 Tussa84 skrev (Akkurat nå): Ikke min skyld at de folkevalgte har jobbet med en styrt avvikling av intensivkapasiteten siste 10-20 år. Men vi må ta utgangspunkt i den situasjonen vi er i. Det blir som å si at du insisterer på å kjøre fort på dårlige veger fordi de folkevalgte burde sørget for at vegen var bedre. 16
FastShadesKåre Skrevet 14. desember 2021 #10 Skrevet 14. desember 2021 It's all fun and games until du ligger i respirator på intensiven å tenker på hvordan du kunne gjort ting annerledes. 😅 13
Tussa84 Skrevet 14. desember 2021 #11 Skrevet 14. desember 2021 FastShadesKåre skrev (4 minutter siden): It's all fun and games until du ligger i respirator på intensiven å tenker på hvordan du kunne gjort ting annerledes. 😅 Ja og 23 personer under 50 år har dødd av corona på 2 år. Jeg tipper de som har vært i bilulykke også angrer på at de ikke kjørte forsiktig, at de som fikk corona skulle ønske de hadde lavere BMI eller de som kom hjem med super-gonoré etter helgen også tenker hvordan ting kunne vært gjort annerledes☺ 12
Jaimatadi Skrevet 14. desember 2021 #12 Skrevet 14. desember 2021 FastShadesKåre skrev (7 minutter siden): It's all fun and games until du ligger i respirator på intensiven å tenker på hvordan du kunne gjort ting annerledes. 😅 Får bare regne med det skjer ila denne uken 2
LeneXCII Skrevet 14. desember 2021 #13 Skrevet 14. desember 2021 Hedy Lamarr skrev (3 timer siden): «Intensivsykepleieren sier det er krevende når pasientene som kommer inn, har nektet å vaksinere seg. Kanskje bedre å si at de har takket nei til et tilbud om vaksine. Man kan ikke nekte noe som er frivillig 15
Virrum Skrevet 14. desember 2021 #14 Skrevet 14. desember 2021 (endret) Hedy Lamarr skrev (6 timer siden): … og de utgjør 40 prosent av de som ligger på sykehus pga korona. «Intensivsykepleieren sier det er krevende når pasientene som kommer inn, har nektet å vaksinere seg. – Det er veldig utfordrende. Vi skal gi profesjonell helsehjelp, men det gjør noe med deg. Vi vet hva det koster oss personlig å stå i det, og vi vet hva en sånn plass koster. Men det er akkurat som at de ikke bryr seg om det, sier Linnerud.» (https://www.tv2.no/nyheter/14427305/) Jeg leste to innlegg fra denne sykepleieren i avisen i dag. https://www.tv2.no/nyheter/14427305/ https://www.nettavisen.no/nyheter/det-kommer-en-dag-da-vi-ma-velge-de-uvaksinerte-bor-ikke-sta-forst-i-koa/s/12-95-3424219239 Han får mene hva han vil på privaten. Men å gå ut i media med slike meninger og uttalelser helt forkastelig. At han har store problemer med å gjøre jobben sin fordi noen mennesker har tatt andre valg enn han, sier meg at han ikke er skikket for jobben sin generelt. Hva annet reagerer han på? Det finnes mange grunner til at folk havner på intensiven, mange selvforskyldte sådan. Jeg lurer litt på om man virkelig kan stole på at han gjør jobben sin, når han har slike meninger? Endret 14. desember 2021 av Virrum 19
WonderWomaan Skrevet 14. desember 2021 #15 Skrevet 14. desember 2021 Tuba skrev (Akkurat nå): Ingen som ofrer seg her. Det handler om å beskytte seg mot alvorlig sykdom og hindre kollaps i helsevesenet. VI er der vi er og det hjelper ikke å snakke om alt som burde vært gjort. Mange får corona uten å få alvorlig sykdom når de blir smitta. Jeg er et perfekt eksempel, og mange jeg kjenner også. Vi lever enda, selvom vi har fått corona. Sykdomsforløpet var overaskende mildt i forhold til det alle skriker om at det skal være. Med mine sykdommer burde jeg jo i følge media vært innlagt på sykehus og vært døende. 9
Gjest Optimo Skrevet 14. desember 2021 #16 Skrevet 14. desember 2021 Kan faktisk ha forståelse for at helsepersonell blir oppgitt over å behandle folk for noe som kunne vært unngått med en vaksine. Særlig når de har jobbet overtid og slitt seg ut i to år med akkurat det samme.
Tuba Skrevet 14. desember 2021 #17 Skrevet 14. desember 2021 WonderWomaan skrev (2 minutter siden): Mange får corona uten å få alvorlig sykdom når de blir smitta. Jeg er et perfekt eksempel, og mange jeg kjenner også. Vi lever enda, selvom vi har fått corona. Sykdomsforløpet var overaskende mildt i forhold til det alle skriker om at det skal være. Med mine sykdommer burde jeg jo i følge media vært innlagt på sykehus og vært døende. Du skjønner ikke statisikk gjør du? Det handler ikke om enkeltmennesker, det handler om hvor mange av de uvaksinerte som blir alvorlig syke. Alle vet jo at man på et individnivå ikke er veldig stor sannsynlighet for alvorlig sykdom. 11
BobbySocks Skrevet 14. desember 2021 #18 Skrevet 14. desember 2021 Men når det er sagt, jeg vil gjerne gjøre jobben som alle andre. Ni til fire. Fritid. Venner. Familie. Men nei. 12 timers vakter. Idioter som ikke vaksinerer seg. Ikke tid til å gå på do. Ikke forvent mer av meg en du gjør ac deg selv, sier jeg bare. 12
Tiuren Skrevet 14. desember 2021 #19 Skrevet 14. desember 2021 3 hours ago, Anonio said: FHI melder idag om at det er 110.000 nordmenn i gruppen uvaksinert over 45. Jeg lurer litt på hva som går igjennom hodet på disse menneskene når deres meningsfeller legges inn i stadig høyere tempo? Risikoen for at man ikke vet at man har underliggende sykdom (fedme, kolestrol, blodtrykk, stoffskifte) og prosenten av overvektige i denne gruppen gjør jo dette til en risk ihvertfall jeg ikke ville vært villig til å ta. Om jeg har forstått det rett er en stor gruppe av de uvaksinerte voksne ikke opprinnelig norske, omtrent 40% av de som ligger på sykehus er ikke født her. Noen av disse er nok skeptiske til vaksine, men særlig de som er her kortere perioder for å jobbe kommer ikke i inngrep med samfunnet her eller hjemme. Så har vi en gruppe som av medisinske grunner ikke kan ta vaksinen, og endel som er gravide og derfor ikke føler det trygt. Og så har vi de hardbarkede covid-vaksine motstanderne. Hvilken av disse gruppene er det du mener er overvektige? 11
Anonio Skrevet 14. desember 2021 Forfatter #20 Skrevet 14. desember 2021 5 minutter siden, WonderWomaan said: Mange får corona uten å få alvorlig sykdom når de blir smitta. Jeg er et perfekt eksempel, og mange jeg kjenner også. Vi lever enda, selvom vi har fått corona. Sykdomsforløpet var overaskende mildt i forhold til det alle skriker om at det skal være. Med mine sykdommer burde jeg jo i følge media vært innlagt på sykehus og vært døende. Jeg kjenner en mann som gikk opp på Mount Everest, det betyr ikke at det ikke har betydelig risiko for gruppen mennesker som går dit. Du bruker anekdotiske beviser for å krangle om folkehelse, det er omtrent som å tisse i buksa for å holde seg varm. Du er ikke i et vakum. 15
Anbefalte innlegg