Gå til innhold

Jeg blir bedt om å ikke senke kravene mine, men at jeg skal sikte høyt og vell mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser jo ofte her inne på temaer som handler om at folk burde senke kravene sine, eller at folk nekter og da ikke får seg partner. Her inne virker det så veldig normalt.

Etter hva jeg opplever, så er det omvendt. Jeg var ute å drakk i helgen, og 3 menn som ikke kjente hverandre sa til meg (uten forvarsel), at jeg måtte sikte høyt. Reaksjonen min var tvilende, da jeg er ufør og føler jeg må sette standarden deretter. Men de sa det ikke hadde noe å si med min utstråling og utseendet. De sa at da ble det ekstra viktig at jeg skaffet meg en mann med god inntekt, slik at jeg kunne få leve livet uten økonomiske begrensninger. Og de alle 3 mente  jeg kunne få hvem som helst jeg ville. At jeg måtte velge smart

Jeg har fått høre dette her før også. Men det strider så i mot alt jeg har lært her inne! 

mennene som sa det hadde ingen intensjon med å prøve hooke med meg. Men sier de det bare for å være hyggelige?

hva tenker dere?

Anonymkode: fabde...e86

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to venninner som absolutt burde ha siktet høyere. De gir mye mer enn de får.Dessverre er begge dårlige på å sette grenser og tror nok ikke de finner bedre. Det gjør de selvfølgelig. Man tror liksom kvinner har så innmari høye krav, generelt, men dette opplever ikke jeg. Nettdating er noe annet - da blir det selvfølgelig en annen dynamikk og et annet utgangspunkt. Du har jo den gjengen med kvinner som absolutt skal ha den og den typen høyde på menn - hadde jeg vært mann hadde jeg skydd disse kvinnene.

Anonymkode: c687d...aff

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har to venninner som absolutt burde ha siktet høyere. De gir mye mer enn de får.Dessverre er begge dårlige på å sette grenser og tror nok ikke de finner bedre. Det gjør de selvfølgelig. Man tror liksom kvinner har så innmari høye krav, generelt, men dette opplever ikke jeg. Nettdating er noe annet - da blir det selvfølgelig en annen dynamikk og et annet utgangspunkt. Du har jo den gjengen med kvinner som absolutt skal ha den og den typen høyde på menn - hadde jeg vært mann hadde jeg skydd disse kvinnene.

Anonymkode: c687d...aff

Ja ikke sant! Jeg er helt enig. Om jeg skulle hatt noen krav (og dette tenker jeg svært sjeldent over), så hadde de vært at vi kan ha det gøy sammen. Jeg liker økonomisk stabilitet, men det handler mer om å følge budsjett enn hva man faktisk tjener. Å ikke typ sløse vekk alle pengene den første uka i mnd. Også liker jeg forståelsesfulle menn, men må si at de fleste menn jeg møter virker heldigvis veldig forståelsesfulle 😊 Jeg bryr meg ikke så mye om hvordan de ser ut, jeg vil bli kjent med hvem han egentlig er. Men setter pris på at man tenker på kroppen i den forstand at man ønsker å kunne leve til man er over 60-70 år 😅 

ts

• Liker 1
Skrevet

Drit i dette med krav og ikke krav. Gå for den du har følelser for. 

Anonymkode: 84d07...08b

• Liker 4
Skrevet

Litt merkelig at tre forskjellige menn sier dette til deg helt ut av det blå på de få timene man er ute på byen.. snakket dere om temaet, eller utstråler du usikkerhet? Aldri opplevd at noen kommer med 'trøstende' ord på den måten, og skeptisk som jeg er, så hadde jeg lurt på intensjonen. Var det noen av de mennene som prøvde seg? 

Forøvrig er jeg jo enig med de, selvsagt skal du 'sikte høyt'! Dvs du skal gå for den du vil ha og den du har følelser for, og ikke innfinne deg med å slå deg til ro med noen du ikke vil ha bare fordi du er ufør. 

Anonymkode: 8c1a3...f6a

• Liker 8
Skrevet

Nuvel. De som maser mest om at man må sikte lavere her, er vel bitre menn av litt lavere rang eller hva man skal si - det er bittert når de ser at kvinner de anser for å være i sin liga ikke vil ha dem, men går for de samme mennene som "alle" andre kvinner. Hva er det incels pleier å si, at 10% av mennene får 80% av kvinnene? Tviler på matten her er spesielt nøyaktig, samtidig er det nok noe i det. 

Derfor er de raskt ute med å si til ufrivillig single kvinner at løsningen er såre enkel. Sikt lavere.

Men du skal ikke blindt høre på denne type råd verken på KG eller på byn, sikt på de du vil sikte på du.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mennene som sa det hadde ingen intensjon med å prøve hooke med meg. Men sier de det bare for å være hyggelige?

hva tenker dere?

Haha. Så de vil ikke ha deg, men de mener at alle andre vil?

Finne en mann med god inntekt, hva f?

Syntes de synd på deg, eller?

At du er ufør har ingen betydning for den rette, samme hvem han er.

Anonymkode: 44e60...447

Skrevet

Å sikte høyt handler vel om å ha høye krav på overfladiske ting som alle andre og vil ha. Da kommer man ikke unna høyde, kroppsbygning, skulderbredde, handy osv. Å sikte høyt har aldri handlet om å ville ha noen som behandler deg bra etc.

Du sikter så høyt du bare vil. Hvis du ikke får kjæreste selv om du vil, eller bare får sex, så sikter du jo for høyt i forhold til hva som er realistisk. Og det er fullt lov, så lenge du ikke samtidig klager om det.

Det messes jo i det uendelige om at kvinner skal sikte så høyt, og at kravene aldri skal senkes uansett. Du må naturligvis huske at noen menn og kan ha krav, og spesielt de som er populære og alle vil ha. Man kan ikke hylle at damer er kresne, og samtidig bli provosert om menn har krav med tanke på alder feks 

Anonymkode: 2a123...b4f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det messes jo i det uendelige om at kvinner skal sikte så høyt, og at kravene aldri skal senkes uansett. Du må naturligvis huske at noen menn og kan ha krav, og spesielt de som er populære og alle vil ha. Man kan ikke hylle at damer er kresne, og samtidig bli provosert om menn har krav med tanke på alder feks 

Anonymkode: 2a123...b4f

Klart det. Og om mindre populære menn velger å avstå fra å ha kjæreste så lenge damene de har sjans på ikke er 25 eller yngre, så er de også frivillig single. 

Anonymkode: 84d07...08b

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg leser jo ofte her inne på temaer som handler om at folk burde senke kravene sine, eller at folk nekter og da ikke får seg partner. Her inne virker det så veldig normalt.

Etter hva jeg opplever, så er det omvendt. Jeg var ute å drakk i helgen, og 3 menn som ikke kjente hverandre sa til meg (uten forvarsel), at jeg måtte sikte høyt. Reaksjonen min var tvilende, da jeg er ufør og føler jeg må sette standarden deretter. Men de sa det ikke hadde noe å si med min utstråling og utseendet. De sa at da ble det ekstra viktig at jeg skaffet meg en mann med god inntekt, slik at jeg kunne få leve livet uten økonomiske begrensninger. Og de alle 3 mente  jeg kunne få hvem som helst jeg ville. At jeg måtte velge smart

Jeg har fått høre dette her før også. Men det strider så i mot alt jeg har lært her inne! 

mennene som sa det hadde ingen intensjon med å prøve hooke med meg. Men sier de det bare for å være hyggelige?

hva tenker dere?

LÆRT her inne??! Det er ingenting å lære av her inne.

Anonymkode: 4188f...1fa

• Liker 2
Skrevet

Er godt råd ts er å dra på mange dates. Bli litt kjent, og så etter date en, dump han om han ikke var empatisk. Og dump om han ikke ga deg sommerfugler i magen.

Blås i det materielle. Kansje du ikke blir lykkelig av å ha en mann som du er avhengig av? Eller enda værre, finner en slem fyr med masse penger som bare bruker deg, og ikke bygger deg emosjonellt. Finn en mann som trenger deg. Emosjonellt og ellers. Finn en som vil dele på en rettferdig måte, selv om han har lite. En skikkelig god person.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):
  AnonymBruker skrev (18 timer siden):

hva tenker dere?

Anonymkode: fabde..

Tenker at de ikke har peiling på hba man egentlig blir lykkelig av. Typisk dustete synsing fra enkle sjeler som ikke forstår at kjærlighet er det man egentlig trenger. De vet ikke bedre.

Skrevet
lillevill skrev (7 minutter siden):

Er godt råd ts er å dra på mange dates. Bli litt kjent, og så etter date en, dump han om han ikke var empatisk. Og dump om han ikke ga deg sommerfugler i magen.

Sommerfugler i magen på første date?

Veldig enig i at det er greit å droppe date 2 hvis han ikke virker empatisk 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sommerfugler i magen på første date?

Veldig enig i at det er greit å droppe date 2 hvis han ikke virker empatisk 

Ja, får du det så er det spesielt. Jeg opplevde det med han jeg dater nå.

Skrevet
lillevill skrev (1 minutt siden):

Men det er jo helt greit om det tar litt tid å få. Sommerfugler betyr forelskelse for meg, og det tar lenger tid. Synes ikke ts bør droppe noen etter første date hvis de virker bra, men sommerfugler mangler😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men det er jo helt greit om det tar litt tid å få. Sommerfugler betyr forelskelse for meg, og det tar lenger tid. Synes ikke ts bør droppe noen etter første date hvis de virker bra, men sommerfugler mangler😊

Det er gjerne problematisk at mange menn vil i seng på andre og tredje date. Det er mye bedre at kvinnen styrer selv og tar en avgjørelse på første date, så slipper man følelser og bli intim med en som egentlig ikke vil bli kjent. Jeg snakker ikke om forelskelse. Men jeg mener den lille ekstra kjilefølelsen i magen av oi, det er noe spesielt her. Og nei man opplever ikke det ofte. Derfor må man snakke med mange og velge utifra kjemi.

Det er ikke noe feil med å dumpe noen på første date, selv om jeg fikk høre at "du gir meg ikke en sjangse" feks. Jo, det gjorde jeg. :)

Skrevet
lillevill skrev (22 minutter siden):

Jeg har opplevd det en eneste gang i hele mitt liv, og da var jeg 15 år. For meg tar det litt tid, før sommerfuglene kommer. 

Anonymkode: 0ddee...438

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har opplevd det en eneste gang i hele mitt liv, og da var jeg 15 år. For meg tar det litt tid, før sommerfuglene kommer. 

Anonymkode: 0ddee...438

Men har du datet mange da? 🙂 På det meste hadde jeg 3 første dates i uka. Og blant de jeg traff var det en som var spesiell. Jeg har ikke hatt god lykke med dating. Og først når jeg begynte å dumpe selv etter en date traff jeg noen. Å drive å teste ut en etter en og forelske seg i potensialet, ble bare krise for meg. Jeg ble så utslitt, emosjonellt. Det var mye lettere å si nei til en fyr som ga meg en "tja" følelse. Og noen ble faktisk forbannet. At jeg våget liksom. Da merket jeg at jeg gjorde gode avgjørelser ved å ikke la fremmede komme innpå meg så lett. Blir jeg singel igjen skal jeg gjøre det samme, dumpe de som ikke er spesielle nok for meg på første date. Og ta meg god tid til å bli kjent. ☺ han jeg treffer nå er den kjekkeste jeg har datet. Men det materielle bryr jeg meg ikke om. Det fikser jeg sjæl.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

3 menn som ikke kjente hverandre sa til meg (uten forvarsel), at jeg måtte sikte høyt

Hva er det som feiler menn?

Anonymkode: e0571...ad3

Skrevet

Grunnen til at jeg er singel i trettiårene er ikke på grunn av høye krav, men menn har aldri vist interesse for meg og jeg skjønner et hint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...