Gå til innhold

Flotte nye tiltak, håper på full ny lockdown

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er flott med de nye tiltakene. Endelig en statsminister som ikke snakker rundt grøten. 

Håper det blir enda strengere så vi kan bli kvitt eller dempa corona. 

Er mange egoister som nok er mer glad i flaska enn å hjelpe med den internasjonale dugnaden. 

Det beste hadde også vært å stenge ned polet. 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med innreise-regler da? Hvor er de? Synes virkelig de snakker masse rundt grøten jeg. Sålenge de ikke har stengt grensa er det jo fritt frem. 
Dette er jo absolutt like veikt som forrige regjering. 

• Liker 22
Skrevet
BellaMargitha skrev (4 minutter siden):

Hva med innreise-regler da? Hvor er de? Synes virkelig de snakker masse rundt grøten jeg. Sålenge de ikke har stengt grensa er det jo fritt frem. 

Stenge grensen? Norge er landet i Europa med mest smitte akkurat nå. Vet ikke hvorfor man skal stenge grensen, det er vel heller andre land som bør stenge grensen sin mot oss!

• Liker 28
Skrevet

Statsminister som ikke snakker rundt grøten???? Er det EN statsminister som snakker rundt grøten så er det faen meg Støre. Maken til balleløs mann skal du lete lenge etter. Da de varslet nye tiltak for en uke siden så kom dem ikke med en dritt annet enn anbefalinger fordi de er altfor feige.

Selv om jeg selv stemmer rødt så må jeg si at jeg hadde mye mer tiltro til den blå regjeringen akkurat når det kom til pandemi håndteringen. 

• Liker 33
Skrevet

Lett å si sånne ting når det ikke går utover DIN arbeidsplass. 

• Liker 26
Skrevet

Erna åpnet opp landet fpr 3 Måneder siden før å skaffe seg stemmer. Valgflesk. Hadde de ikke åpnet hadde det ikle vært sånn nå. 

Det burde vel alle skjønne at når man åpnet opp ville det bli mer smitte 

• Liker 23
Skrevet

2/10

Smakløst OG dumt, men folk biter vel på

• Liker 6
Gjest På druen
Skrevet

Helt enig. Bare å stenge ned igjen. 

Gjest BrittEkeberg
Skrevet

Syns det var dårlig! Har ikke sansen for Støre. Ap. ødelegger Norge. Rødt nivå på vgs. men skolene holdes åpne f.eks. Og 1 meter grense er nok. Og så snakket han om vaksine, men ikke bruk av munnbind og håndhygiene. Og folk skal tenke selv… det gjør at mange ikke gidder å bry seg. Ikke bry seg før det kommer påbud! Og fortsatt kan man samles 10-20 og 50 personer. For en idiotisk regjering. Forbered dere på det verste. Regjeringen tar ikke omikron på alvor. Syns det er for sløvt. 

Skrevet (endret)

Hva med helsen til de i helsevesenet? Skal vi ha bemanning på intensiven synes du? Eller skal vi la de unge uvaksinerte dø (vaksinerte er eldre i snitt)?

Jeg skjønner frustrasjonen, men har også nære som jobber på intensiven og andre stedet i helsevesenet. De er rimelig slitne.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Og kulturlivet, idretten og mange fritidsaktiviteter. Og som en konsekvens av dette kommer reiselivsbransjen til å slite også.

Skjønner at noe måtte gjøres, men kommer ikke utenom å tenke at om vi ikke hadde droppet alle tiltakene i september, så hadde vi kanskje ikke trengt å stenge helt ned nå.

Dette er blytungt, men det er sikkert de som sliter mer enn meg.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 3
Skrevet
Perleugla skrev (2 minutter siden):

Hva med helsen til de i helsevesenet? Skal vi ha bemanning på intensiven synes du? Eller skal vi la de unge uvaksinerte dø (vaksinerte er eldre i snitt)?

Jeg skjønner frustrasjonen, men har også nære som jobber på intensiven og andre stedet i helsevesenet. De er rimelig slitne.

Men hva er de slitne av? Er det fordi folk faktisk er sykere, eller fordi det går så mye krefter med til alle mulige ekstra tiltak? Og er deres ærlige mening at disse ekstra tiltakene alltid er hensiktsmessige? 

• Liker 5
Skrevet
Jdz skrev (1 minutt siden):

Og kulturlivet, idretten og mange fritidsaktiviteter. Og som en konsekvens av dette kommer reiselivsbransjen til å slite også.

Skjønner at noe måtte gjøres, men kommer ikke utenom å tenke at om vi ikke hadde droppet alle tiltakene i september, så hadde vi kanskje ikke trengt å stenge helt ned nå.

Dette er blytungt, men det er sikkert de som sliter mer enn meg.

Vi skulle sikkert ikke åpnet så voldsomt opp i september. Men gjort er gjort.

Det jeg synes blir veldig spesielt, er når Støre står og sier "Nå er det alvor", samtidig som Camilla Stoltenberg står og sier "Det er godt mulig dette viruset er mindre farlig og at vi nå tar feil". Noen ganger ville jeg foretrukket henne som leder for landet vårt. Hun virker så rolig, avbalansert, bruker ikke store ord, er ærlig. 

• Liker 7
Skrevet
Snuffa99 skrev (6 timer siden):

Syns det er flott med de nye tiltakene. Endelig en statsminister som ikke snakker rundt grøten. 

Er mange egoister som nok er mer glad i flaska enn å hjelpe med den internasjonale dugnaden. 

er veldig enig, var mye bra,men likevel må jeg si at jeg synes det er forferdelig dårlig at de ikke lot skolebarna få fri eller at det ble rødt nivå, gult er for svakt.

og Nasjonal nedstening av utelivet og kulturlivet, syns jeg også er tragisk ,da det er barn 0-19 som stort sett blir smittet nå. de i den bransjen der har det gått utrolig mye utover

• Liker 7
Skrevet

Det hadde vært mange andre måter og gjort dette på.

En ny nedstengning er ikke den beste…men at folk ender opp uten jobb og små selskaper går konkurs er vel ikke så nøye?

• Liker 10
Skrevet
BellaMargitha skrev (6 timer siden):

Er jo bare fint å få inn folk med mindre smitte, da senker vi jo snittet her😂

• Liker 5
Skrevet
Snuffa99 skrev (6 timer siden):

Polet? Tåler du ikke at voksne folk tar seg et glass vin til middagen og en cognac til kaffen? Vi raver ikke rundt i gatene og sprer smitte av den grunn.  Samme idiotiske kommentarer ved forrige skjenkeforbud.  Dette gjelder smittevern, ikke alkoholpolitikk.

Skrevet

Lytt til Politisk kvarter i dag: Kjerkol sier : det er ikke slik at folk nødvendigvis blir mer syk, men flere kan bli sykemeldt og borte fra jobb.

Ergo, fordi om folk ikke er syke, skal de være borte fra jobb? 

• Liker 2
Skrevet
Adobyen skrev (1 minutt siden):

Polet? Tåler du ikke at voksne folk tar seg et glass vin til middagen og en cognac til kaffen? Vi raver ikke rundt i gatene og sprer smitte av den grunn.  Samme idiotiske kommentarer ved forrige skjenkeforbud.  Dette gjelder smittevern, ikke alkoholpolitikk.

Men problemet er at det nå innføres skjenkestopp fordi helsemyndighetene ikke har tro på at folk flest er i stand til å takle sitt alkoholforbruk. Alle i dette landet er tydeligvis alkoholikere som går helt av skaftet hvis de drikker et glass vin utenfor hjemmet.

Innenfor hjemmets vegger har folk tydeligvis kontroll på alkoholbruken sin...

Forstå det den som vil.

• Liker 5
Skrevet
MorTil2 skrev (1 minutt siden):

Men problemet er at det nå innføres skjenkestopp fordi helsemyndighetene ikke har tro på at folk flest er i stand til å takle sitt alkoholforbruk. Alle i dette landet er tydeligvis alkoholikere som går helt av skaftet hvis de drikker et glass vin utenfor hjemmet.

Innenfor hjemmets vegger har folk tydeligvis kontroll på alkoholbruken sin...

Forstå det den som vil.

Vås. Ikke alle gikk av skaftet da landet åpnet, og ikke alle har barn hjemme. De fleste har faktisk kontroll, selv om kanskje ikke du har det.  Ikke alle MÅ tømme hele flaska vet du.

• Opprett ny...