Gå til innhold

Hvordan funker botox og lignende mot rynker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 30 år og har fått tydelige sinnarynker mellom øyenbryna, vurderer å prøve med noe botox eller lignende for å glatte ut den. Men veldig redd for å få plastic-looken hvis jeg begynner med det. Er det også sånn at hvis jeg prøver en gang så må jeg fortsette?

Anonymkode: 54a92...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk at rynker er som kviser. Sminke kan skjule kviser, men kvisene er fortsatt der. Det samme gjelder det for rynker og botox. Botox skjuler rynker, men rynkene dine er fortsatt der. Du må nok fortsette hvis du vil være rynkefri. 

Anonymkode: bf2bd...31d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nervegift som bedøver muskelen som skaper rynkene, så det er ikke permanent, og må gjentas jevnlig for å opprettholde resultatet. Det vil også gjøre at du får mindre mimikk i ansiktet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den største ulempen med botox er at om man begynner en gang må man fortsette for at det skal være noe vits. Det må settes ny botox hver 3 måned så det blir kjempedyrt i lengden! 

Det botox gjør er å lamme musklene sånn at mimikkrynker ikke synes og at det ikke dannes nye mimikkrynker. Allerede eksisterende rynker som er der når ansiktet hviler musklene er ikke mulig å fjerne med botox, da må man bruke filler. 

Etter mange år med botox i pannen får man mer og mer den frozen look.

Jeg har hatt botox i sinnarynken mellom brynene og hadde fortsatt med å ta det der, og i kråketærene i smilerynkene, og i haken mot sur munn hvis jeg hadde hatt råd men bare disse tre områdene hadde kostet meg over 10.000 hver tredje måned og det har jeg ikke råd til og ville heller ikke prioritert penger på det om jeg hadde hatt råd med mindre jeg var mangemillionær

Anonymkode: 69c97...d80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt begge deler i ca 3  år. Med meg holder det i 6 mnd. Jeg har en liten dose botox i panna (tverrgående «myserynker»), de blir helt borte. Mimikken er bra, og panna mi ser helt lik ut som for 10 år siden - akkurat sånn det skal være! Jeg har også litt fillers. Jeg betaler rundt 3000kr for dette 2 ganger i året. Botoxen virker så bra, at jeg tror jeg kunne ventet mer enn 6 mnd mellom hver gang. Jeg tar heller litt lenger mellomrom på frisørbesøkene (som også koster ca 3000 kr per gang), så totalt bruker jeg 12 000 kr i året på utseende, det er det verdt og det har jeg råd til. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyblue7 skrev (På 20.12.2021 den 0.19):

Jeg har brukt begge deler i ca 3  år. Med meg holder det i 6 mnd. Jeg har en liten dose botox i panna (tverrgående «myserynker»), de blir helt borte. Mimikken er bra, og panna mi ser helt lik ut som for 10 år siden - akkurat sånn det skal være! Jeg har også litt fillers. Jeg betaler rundt 3000kr for dette 2 ganger i året. Botoxen virker så bra, at jeg tror jeg kunne ventet mer enn 6 mnd mellom hver gang. Jeg tar heller litt lenger mellomrom på frisørbesøkene (som også koster ca 3000 kr per gang), så totalt bruker jeg 12 000 kr i året på utseende, det er det verdt og det har jeg råd til. 

Hvilke områder tar du fillers i? :)

Botox har jeg dårlig erfaring med desverre.. Gikk ut etter 2 og 3 mnd på meg begge gangene jeg har tatt det.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilke områder tar du fillers i? 

Ja, og hvor gammel er du?

Anonymkode: 171d2...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, og hvor gammel er du?

Anonymkode: 171d2...fb5

Hvem er du? 

Jeg er godt voksen 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2021 den 1.22):

Er 30 år og har fått tydelige sinnarynker mellom øyenbryna, vurderer å prøve med noe botox eller lignende for å glatte ut den. Men veldig redd for å få plastic-looken hvis jeg begynner med det. Er det også sånn at hvis jeg prøver en gang så må jeg fortsette?

Anonymkode: 54a92...9af

Det er dyrt. Jeg tar minst en gang i året men bør ta oftere men har ikke råd. Jeg har en liten rynke der ennå men den har faktisk blitt mindre av Botox. Syntes ikke den har gått tilbake til det den var. Eller det den kunne har vært. Jeg liker det! Begynte vel å ta når jeg var 37 år. Hilsen dame 41.

Anonymkode: f1701...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.12.2021 den 0.41):

Hvilke områder tar du fillers i? :)

Botox har jeg dårlig erfaring med desverre.. Gikk ut etter 2 og 3 mnd på meg begge gangene jeg har tatt det.. 

Jeg er i midten av 30 årene. Jeg har litt restylane i leppene, og som tidligere nevnt litt botox i panna (ikke sinnarynke, det har jeg ikke), men for å fjerne noen linjer som er på tvers ☺️

Anonymkode: e2aec...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med botox da jeg var 27 pga. sinnarynken som begynte å bli ganske synlig. Året etter tok jeg også kråketærne og panna, fordi rynkene har en tendens til å oppstå nye steder hvis du først bedøver ett område. Kroppen min holder ekstremt godt på botox, så jeg trenger ikke å sette ny dose oftere enn hver 6. måned. Nå er jeg 30 og både sinnarynken og andre linjer er helt glattet ut. Da musklene i disse områdene har blitt mindre, er huden glatt også når botoxen er i ferd med å gå ut. Jeg får ofte komplimenter for huden min og folk blir alltid overrasket når de får høre at jeg har botox. Det er ikke synlig med mindre du har et trent øye :) 

Anonymkode: 6a97d...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...