AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Min kjæreste har narsissistiske trekk. Han har tidligere levd sammen med en narsissistisk dame. (Ja, en gal eks - rødt flagg, jeg vet, men vet fra andre at hun var ikke var god.) Jeg har tatt opp med min kjæreste de narsissistike trekk hos han. Og han vet jeg har begynt å sette meg inn i emnet. I dag var det en god dg og lenge siden vi hadde snakket om narsissisme. Han sa plutselig: det er veldig uheldig du traff meg etter det dårlige forhold med henne. Det har nok påvirket meg veldig, kanskje derfor jeg er så ond i vårt forhold noen ganger. De var sammen i tre år og bodde sammen. Kan det være tilfelle, eller bare å legge skylda på andre? Anonymkode: d6a5e...0a1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Dette høres meget suspekt ut. Jeg må innrømme at jeg ikke er helt overbevist om at eksen er narsissisten i historien. Disse andre du har hørt fra at hun ikke er helt god, kan like gjerne være din kjærestes flyvende aper. Anonymkode: 25626...7bc 19
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dette høres meget suspekt ut. Jeg må innrømme at jeg ikke er helt overbevist om at eksen er narsissisten i historien. Disse andre du har hørt fra at hun ikke er helt god, kan like gjerne være din kjærestes flyvende aper. Anonymkode: 25626...7bc Godt poeng. Takk Anonymkode: d6a5e...0a1
Becky Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 (endret) Høres ut som en dårlig unnskyldning. Kjent fenomen at alle tidlige partnere eller andre narsissisten har mistet ut av klørne sine er «gale / eller også narsissist», men ikke han. Aldri han. Hadde jeg vært deg ville jeg gjort grundig research på emnet fordi narsissisten kan ødelegge hele livet ditt. Hilsen en som har vært involvert med en 👋 ovenfor er en ekspert på emnet! Hun har masse videoer om narsissisme! Endret 13. desember 2021 av Becky Mer info 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 Just now, Becky said: Høres ut som en dårlig unnskyldning. Kjent fenomen at alle tidlige partnere eller andre som narsissisten har mistet ut av klørne sine er «gale / narsissist», men ikke han. Aldri han. Hadde jeg vært deg ville jeg gjort grundig research på emnet fordi narsissisten kan ødelegge hele livet ditt. Hilsen en som har vært involvert med en 👋 Takk. Ja, jeg støvsuger alt av info om emnet. Har begynt å skrive dagbok- for hver dag vi treffes, om det var helt normalt eller noe narsissistisk tull som skjedde. Anonymkode: d6a5e...0a1 3
Becky Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk. Ja, jeg støvsuger alt av info om emnet. Har begynt å skrive dagbok- for hver dag vi treffes, om det var helt normalt eller noe narsissistisk tull som skjedde. Anonymkode: d6a5e...0a1 Bra! La til en video i innlegget mitt. Hun er veldig flink innenfor emnet! 👍 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 1 minutt siden, Becky said: Bra! La til en video i innlegget mitt. Hun er veldig flink innenfor emnet! 👍 Takker:) helt enig, hun er super! Anonymkode: d6a5e...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette høres meget suspekt ut. Jeg må innrømme at jeg ikke er helt overbevist om at eksen er narsissisten i historien. Disse andre du har hørt fra at hun ikke er helt god, kan like gjerne være din kjærestes flyvende aper. Anonymkode: 25626...7bc Spot on! Min ex var utro mot meg, banket meg, brøt meg ned, ydmyket meg, kastet klærne mine, løy gang på gang og gjorde meg psykisk syk. Jeg var en stund nikkedukke til slutt som ikke turte noe som helst og hadde alltid vært omsorgsfull og tolmodig med han. Men alle rundt han trodde jeg var den gærne, til og med noen kollegaer av han i en helt annen by som jeg møtte en venn av mange år senere og vi begynte å snakke om felles kjente "åjaaa er du den gærne ex til - - - -" Til alle rundt seg manipulerte han like godt som han manipulerte meg og de trodde han var stabil og rasjonell fordi han spilte det foran de og skyldte på at jeg var den som gjorde han sprø! Les om gaslighting og flying monkeys i forbindelse med narsissistiske mennesker Anonymkode: dcabb...4ca 10
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #10 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk. Ja, jeg støvsuger alt av info om emnet. Har begynt å skrive dagbok- for hver dag vi treffes, om det var helt normalt eller noe narsissistisk tull som skjedde. Anonymkode: d6a5e...0a1 Kjenner du til Epitel.info? Facebooksiden deres er en gullgruve av informasjon. https://www.facebook.com/epitelinfo-116057711767179 Anonymkode: 25626...7bc 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #11 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk. Ja, jeg støvsuger alt av info om emnet. Har begynt å skrive dagbok- for hver dag vi treffes, om det var helt normalt eller noe narsissistisk tull som skjedde. Anonymkode: d6a5e...0a1 Uff, jeg kjenner meg så godt igjen.. Du føler nok at dagbok og lesing gir deg kontroll og overblikk nå, men så lenge du fortsetter å være sammen med han er det han som kontrollerer deg. Han kontrollerer deg til at det har gått så langt at du må skrive dagbok om humøret hans til og med... Jeg vet det er vanskelig å bryte, man får abstinenser som sammenlignes med opiod abstinenser (russug etter partneren) i begynnelsen men når du har kommet deg gjennom avgiftningsfasen så vil du endelig være fri og få kjenne at det er helt sykt at du skal bruke din tid og energi på loggføring og prøve å bli klokere på han. Det endrer nemlig ikke han eller forholdet, men å være uten han endrer deg og ditt liv - til det bedre! Tro meg! Anonymkode: dcabb...4ca 9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #12 Skrevet 14. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Spot on! Min ex var utro mot meg, banket meg, brøt meg ned, ydmyket meg, kastet klærne mine, løy gang på gang og gjorde meg psykisk syk. Jeg var en stund nikkedukke til slutt som ikke turte noe som helst og hadde alltid vært omsorgsfull og tolmodig med han. Men alle rundt han trodde jeg var den gærne, til og med noen kollegaer av han i en helt annen by som jeg møtte en venn av mange år senere og vi begynte å snakke om felles kjente "åjaaa er du den gærne ex til - - - -" Til alle rundt seg manipulerte han like godt som han manipulerte meg og de trodde han var stabil og rasjonell fordi han spilte det foran de og skyldte på at jeg var den som gjorde han sprø! Les om gaslighting og flying monkeys i forbindelse med narsissistiske mennesker Anonymkode: dcabb...4ca Takk for at du deler din erfaring. Kjenner til gaslighting og flying monkeys. Det er snakk om 4-5 personer som sier hun var gal iallfall- inkludert en nær venn av meg. Men jeg er obs, ja. derfor jeg skriver her Anonymkode: d6a5e...0a1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #13 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for at du deler din erfaring. Kjenner til gaslighting og flying monkeys. Det er snakk om 4-5 personer som sier hun var gal iallfall- inkludert en nær venn av meg. Men jeg er obs, ja. derfor jeg skriver her Anonymkode: d6a5e...0a1 Bare la meg si det sånn... At selv advokaten min i rettsaken mot min eks presterte å si "Han virker som en bra og fornuftig mann". At en nær venninne av deg har det inntrykket eksen hans trenger virkelig ikke bety at det stemmer! Hun har jo hørt det fra et sted og ikke erfart det selv, eller så har hun kanskje erfart det som heter reactive abuse at den mishandlede til slutt sprekker og blir slem tilbake etter mange dager eller år med trakassering Anonymkode: dcabb...4ca 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #14 Skrevet 14. desember 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kjenner du til Epitel.info? Facebooksiden deres er en gullgruve av informasjon. https://www.facebook.com/epitelinfo-116057711767179 Anonymkode: 25626...7bc Nei, så mange takk! Synes ofte de narsissister de fremstilles på nettet er ekstrem tilfeller. Anonymkode: d6a5e...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #15 Skrevet 14. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Bare la meg si det sånn... At selv advokaten min i rettsaken mot min eks presterte å si "Han virker som en bra og fornuftig mann". At en nær venninne av deg har det inntrykket eksen hans trenger virkelig ikke bety at det stemmer! Hun har jo hørt det fra et sted og ikke erfart det selv, eller så har hun kanskje erfart det som heter reactive abuse at den mishandlede til slutt sprekker og blir slem tilbake etter mange dager eller år med trakassering Anonymkode: dcabb...4ca Det har du rett i! Kan være det! Anonymkode: d6a5e...0a1 1
Silva Pluvialis Skrevet 14. desember 2021 #16 Skrevet 14. desember 2021 Det kan være lurt å skrive dagbok og få ned alt som skjer hvis det skulle bli nødvendig med bevis senere. Ellers vil jeg råde deg til å planlegge din exit i skjul. Ring gjerne krisesenteret hvis han har deg i et maktgrep og du sliter med å bryte ut. 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #17 Skrevet 14. desember 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: det er helt sykt at du skal bruke din tid og energi på loggføring og prøve å bli klokere på han. Det endrer nemlig ikke han eller forholdet, men å være uten han endrer deg og ditt liv - til det bedre! Tro meg! Dette er helt sant. Det er et tydelig tegn at man må loggføre! Og jeg kaster vekk min tid Anonymkode: d6a5e...0a1 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #18 Skrevet 14. desember 2021 Just now, Gjenferdet said: Det kan være lurt å skrive dagbok og få ned alt som skjer hvis det skulle bli nødvendig med bevis senere. Ellers vil jeg råde deg til å planlegge din exit i skjul. Ring gjerne krisesenteret hvis han har deg i et maktgrep og du sliter med å bryte ut. Takk:) Jeg sliter ikke. Ikke ennå. Er bare ikke 100% sikker på om det er det riktige ennå. Han kommer ikke til å gjøre meg noe. Annet å be om en ny sjanse - i verste fall. Anonymkode: d6a5e...0a1 1
Silva Pluvialis Skrevet 14. desember 2021 #19 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk:) Jeg sliter ikke. Ikke ennå. Er bare ikke 100% sikker på om det er det riktige ennå. Han kommer ikke til å gjøre meg noe. Annet å be om en ny sjanse - i verste fall. Anonymkode: d6a5e...0a1 Hvis han faktisk er narsissist så kommer misbruket før eller siden, så her er det bare en løsning... og det er å gå. Bedre å gå nå før det utvikler seg til noe alvorlig. 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #20 Skrevet 14. desember 2021 Hva er trekkene hans da Ts? Og vil du heller skrive dagbok enn å være med noen andre som er godhjerta? Anonymkode: 3c2e1...52a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå