Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger råd. Har bundet meg for et år på privat skole og problemet er at jeg har absolutt null mulighet for å gå denne skolen pga endringer i livet. Har prøvd å ta kontakt med dem uten å få svar. Må altså betale 115.000 for skolegang jeg ikke har mulighet til å gå. Noen som har forslag til hvordan jeg kan løse dette? Holder på å bli gal..

Anonymkode: a9eec...a68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tusen takk! Lurer også på om kontrakten egt er gyldig da jeg har måtte skrive under (digitalt), mens de bare har skrevet skolens navn kontrakten, alrså ikke signert. Er det korrekt at det ikke telles som signatur?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

tusen takk! Lurer også på om kontrakten egt er gyldig da jeg har måtte skrive under (digitalt), mens de bare har skrevet skolens navn kontrakten, alrså ikke signert. Er det korrekt at det ikke telles som signatur?

Aner ikke, men sjekk det om du kan.  Håper at noen har forslag om advokat eller forbrukerkontor eller noe. Lykke til ❤️

Skrevet

Er det oppstart etter nyttår?

Står det ingenting i kontrakten om oppsigelse?

Anonymkode: 736f0...12b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror ikke du skal belage deg for mye på at det er ulovlig. Du har jo signert, selv om det er digitalt. Altså du har bundet deg til kontrakten.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det oppstart etter nyttår?

Står det ingenting i kontrakten om oppsigelse?

Oppstart i januar! Var 14 dagers angrefrist, skrev under i sommer..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oppstart i januar! Var 14 dagers angrefrist, skrev under i sommer..

De pleier å være grei med sånn. Kontakt dem og si at situasjonen din har endret seg, det pleier stort sett alltid å være en type sum du kan komme deg ut av den på. Men vær tydelig på at du ikke har penger AT ALL og ønsker at de skal gi plassen til noen som kan. Hvis det ikke funker så kontakt meg på pm. Jeg har skrevet under på neglkurs osv før og angret pga situasjonen. Da har de krevd oppmot 2000kr av meg og jeg fikk kontonr osv. Jeg har aldri betalt, og de gidder ikke følge opp det heller, de fleste er greie og gir plassen til noen andre.

Anonymkode: 82262...804

Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De pleier å være grei med sånn. Kontakt dem og si at situasjonen din har endret seg, det pleier stort sett alltid å være en type sum du kan komme deg ut av den på. Men vær tydelig på at du ikke har penger AT ALL og ønsker at de skal gi plassen til noen som kan. Hvis det ikke funker så kontakt meg på pm. Jeg har skrevet under på neglkurs osv før og angret pga situasjonen. Da har de krevd oppmot 2000kr av meg og jeg fikk kontonr osv. Jeg har aldri betalt, og de gidder ikke følge opp det heller, de fleste er greie og gir plassen til noen andre.

Anonymkode: 82262...804

Denne skulle ikke være anonym^

Skrevet

Har du sett hva som står i kontrakten, det er som regel svar å finne der.

Ring skolen idag og forklar situasjonen.

Skrevet

Dersom det er pga. sykdom kan du få sykmelding og utsette i hvert fall, det har jeg gjort. 

Anonymkode: b106f...eda

Skrevet

Tusen takk for svar, folkens. Har sendt Mail, men de minte meg på at kontrakten er bindene, men at de skulle se på det dersom de fikk flere søkere nå før skolestarten. Handler ikke om sykdom, men har nettopp fått drømmejobben som er 100% stilling 3 timer unna skolen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tusen takk for svar, folkens. Har sendt Mail, men de minte meg på at kontrakten er bindene, men at de skulle se på det dersom de fikk flere søkere nå før skolestarten. Handler ikke om sykdom, men har nettopp fått drømmejobben som er 100% stilling 3 timer unna skolen. 

Der har du svaret ditt.

Skrevet
Gidavmeg skrev (3 minutter siden):

Der har du svaret ditt.

Var ikke det som var spørsmålet mitt. Spurte om tips til løsningsforslag.

Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Var ikke det som var spørsmålet mitt. Spurte om tips til løsningsforslag.

Hvis du har fått jobb så er det god nok grunn i seg selv, evt send dem bevis på kontrakr du får av jobben, og si at du flytter pga jobbsituasjon. Hva slags skole er det snakk om? Fagskole?

Skrevet
5 minutter siden, Shawtyella said:

Hvis du har fått jobb så er det god nok grunn i seg selv, evt send dem bevis på kontrakr du får av jobben, og si at du flytter pga jobbsituasjon. Hva slags skole er det snakk om? Fagskole?

Ikke dersom TS har skrevet under på en bindende kontrakt. Satt på spissen så er ikke dette skolens problem i det hele tatt. 

Anonymkode: 8f94e...183

• Liker 7
Skrevet
Shawtyella skrev (4 minutter siden):

Det er ikke sånn at en jobb automatisk gir rett til å trekke deg fra den bindende avtalen. Skolen har jo planlagt for at du starter (ansatt personale osv) dvs oppfylt din plikt av avtalen. Du kan håpe på at skolen finner en løsning, men dersom det følger av avtalen at du ikke kan trekke deg synes jeg det er rimelig at skolen får penger.

Anonymkode: 3cd77...653

• Liker 2
Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke dersom TS har skrevet under på en bindende kontrakt. Satt på spissen så er ikke dette skolens problem i det hele tatt. 

Anonymkode: 8f94e...183

Det har du helt rett i, men skolene pleier heldigvis være greie på sånt da privatskoler som oftest har veldig mange søkere. Jeg har kommet meg ut av slikt et par ganger før, og fikk da en utkjøpssum jeg måtte betale på et par tusen. Men ja det du sier her stemmer såklart, det er ingen garanti for at de lar deg slippe, og har du signert så har de rett til å kreve pengene fra deg da det ofte kan gå utover dem.

Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke sånn at en jobb automatisk gir rett til å trekke deg fra den bindende avtalen. Skolen har jo planlagt for at du starter (ansatt personale osv) dvs oppfylt din plikt av avtalen. Du kan håpe på at skolen finner en løsning, men dersom det følger av avtalen at du ikke kan trekke deg synes jeg det er rimelig at skolen får penger.

Anonymkode: 3cd77...653

Som regel finnes det en måte å bryte kontrakten på i form av en utkjøpssum, for bryet dems. Det er ingen garanti for at de finner en løsning, så det stemmer det du sier og de har såklart krav på pengene da det kan gå ut over den. Men jeg har erfaring med at de ofte har mye søkere og derfor finner en løsning. Men om dette ikke kommer frem i kontrakten så må man nok belage seg på å betale uansett. Det står isåfall i reglene dems om det er mulig å angre, og siden det er såpass lenge siden hun søkte og fikk plass så spørs det om de lar det gå dessverre. Helt riktig det du skriver, min erfaring er at det finnes en angresum du kan betale, men det kommer jo ann på skolen også.

Skrevet
Shawtyella skrev (5 timer siden):

Er snakk om videreutdanning etter en bachelor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...