AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Hvordan håndtere en ex som bare er ute etter å være vanskelig og gjøre livet surt for meg? Vi har barn sammen, så må fortsette å forholde meg til han. Jeg som gikk, men det var utelukkende hans feil at det endte opp slik, men virker som han likevel er sint på meg for at jeg gikk. Synes nesten har har litt narsissistiske tendenser - 6 mnd siden bruddet nå, og det er fortvilende å se for seg at livet skal være så konfliktfylt ☹️ Anonymkode: bbc66...be6
Draculadragen Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan håndtere en ex som bare er ute etter å være vanskelig og gjøre livet surt for meg? Vi har barn sammen, så må fortsette å forholde meg til han. Jeg som gikk, men det var utelukkende hans feil at det endte opp slik, men virker som han likevel er sint på meg for at jeg gikk. Synes nesten har har litt narsissistiske tendenser - 6 mnd siden bruddet nå, og det er fortvilende å se for seg at livet skal være så konfliktfylt ☹️ Anonymkode: bbc66...be6 Ta deg en to måneders ferie hvor han må ha barnet. Da setter han nok veldig pris på deg når du plutselig er tilbake og da forstår han kanskje at han trenger å ha et godt forhold til deg. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 Smør deg med tålmodighet... kjærestens ex holder fortsatt på 7år senere.... Anonymkode: c0549...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 Familievernkontoret Anonymkode: f4ec7...300 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 Nesten 14 år siden bruddet her, vi driver på ennå.. Far, og stemor, har som mål å krangle med meg. Heldigvis er "barnet" blitt 16 år, så jeg må ha mindre og mindre med dem å gjøre👏 Jeg skjønner ikke hvorfor far alltid har vært sint(?) på meg. Det var han som ødela ekteskapet, det er han som er sammen med henne han var utro med, men jeg skal av en grunn straffes. Det de, og andre som dem, ikke ser, er at det er barna det går utover til syvende og sist. Anonymkode: 6c6d1...c59 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #6 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Familievernkontoret Anonymkode: f4ec7...300 Pøhh, de har da ikke myndighet til noe som helst. Bare en latterlig instans. Anonymkode: f36af...c76 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #7 Skrevet 14. desember 2021 Detaljerte avtaler, all kommunikasjon skriftlig, og ikke la deg dra inn i unødvendige diskusjoner. Spørsmål svarer man på, påstander kan ignoreres. Anonymkode: df11e...a76 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #8 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan håndtere en ex som bare er ute etter å være vanskelig og gjøre livet surt for meg? Vi har barn sammen, så må fortsette å forholde meg til han. Jeg som gikk, men det var utelukkende hans feil at det endte opp slik, men virker som han likevel er sint på meg for at jeg gikk. Synes nesten har har litt narsissistiske tendenser - 6 mnd siden bruddet nå, og det er fortvilende å se for seg at livet skal være så konfliktfylt ☹️ Anonymkode: bbc66...be6 Har barn med min eks også som viste sine verste sider etter brudd. Det var hans løgner som gjorde at jeg ikke orket mer. Samtidig ga jeg han en måned på å finne ut om han ville fortsette å jobbe med forholdet. Ikke et ord sa han i denne tiden og forsvant mer i hverdagen. En som kun var hjemme for å sove var ikke hjemme for det en gang. Så det ble brudd og da var han sint på meg etterpå? Skjønner ikke hvorfor for han viste ingen glede eller ønske om å være med meg. Heller ingen ønske eller glede for barnet vårt. Men etter brudd, da skulle han ha 50/50 på barnet han så maks 30 min av dagen. En ettåring altså.. Så begynte helvette med samarbeid, dvs han motarbeider meg konstant. Selv 3 år senere så jobber han hardt med å få barnet vårt til å mislike meg. Han jobber med å skape konflikt og det syns på all kommunikasjon. Det hjelper lite å være den ene som ønsker et samarbeid når han andre bare unnlater å svare. Eller så er han kjent for å gjøre motsatt av alt. Jeg er i gang med sak for det har blitt nok for meg når det går utover barnet vårt nå. Heldigvis er all kommunikasjon skriftlig så han kan ikke slippe unna. Han sa en gang i våres at det var så vanskelig brudd for han og at han sliter med det ennå. Selv har han ny samboer og har hatt det et års tid. Noe av det som kom frem som førte til at jeg ønsket brudd var økonomisk utroskap, svindlet meg, løgner om økonomi, sa han var på jobb men var hos venner, utroskap, møtte ikke opp til fødsel til barnet vårt fordi han ikke gadd, etc. Så er han likevel sint på meg? Anonymkode: 22e46...bd9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Familievernkontoret Anonymkode: f4ec7...300 De hjelper ikke en dritt. Meg over her har vært på 5 møter der. Advokat er eneste også får man se om konflikten ødelegger for samarbeid slik at samvær må endres. Anonymkode: 22e46...bd9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #10 Skrevet 14. desember 2021 Etter 8 år så har jeg gitt opp og gitt far beskjed om at fra nå får vi kommunisere via advokater og lage samværsavtale ned på detaljnivå. Far her har brukt samvær som en måte å kontrollere meg og mitt liv og alle innspill fra meg har blitt møtt med at jeg er konfliktskapende. Far har stort sett lagt samvær i ukedagene hvor barnet er på skole og Sfo. Han har regnet ut nøyaktig samvær han må ha for å betale minst mulig bidrag. Og når jeg gang på gang blir møtt med verbal utskjelling fordi jeg sier at barnet kanskje skulle komme en helg etter 5 helger på rad til meg så har jeg fått nok. Vi har et krevende barn med flere diagnoser. Et barn som far klager over at sliter han ut mens jeg med den største selvfølge skal sjonglere utviklingshemmet barn, 100 % jobb samt å følge opp avtaler og møter og legetimer barnet har og vise forståelse for fars travle timeplan for som han sier så er det viktig med tid til seg selv når vi har et barn med diagnoser. Anonymkode: f27f6...1de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå