Gå til innhold

Blir egentlig verden normal igjen?

Fremhevede innlegg

Skrevet
hlidskjalf skrev (20 minutter siden):

Den blir normalt igjen når folk slutter å adlyde. Og det er foreløpig lite som tyder på at det vil skje med det første. 

Særlig når all berettiget kritikk blir sensurert over en lav sko. 

Jdz skrev (10 minutter siden):

Jeg er ikke enig at all kritikk blir sensurert over en lav sko, men ja så lenge alle er villig til å underkaste seg myndighetene vil det nok aldri ta slutt. Det er skremmende sterk oppslutning om tiltakene og selv om de som har innvendinger ikke blir sensurert blir de ofte laterligjort. 

Jeg sier ikke at vi ikke skal innføre noe som helst tiltak, men etter to år må vi kunne diskutere hva som egentlig er rimelige tiltak.

Jeg synes dette er et vanskelig spørsmål, men jeg tror alternativet er at vi aksepterer at fremtiden innebærer en fortsatt lav, men høyere risiko enn tidligere for å bli alvorlig syk eller dø av luftveisinfeksjoner. Det er selvfølgelig en skremmende tanke, men for min egen del heller jeg mer mot det enn et liv uten kultur, mulighet til å gå på jobb, åpne sosiale arenaer og mulighet til å reise.

Dette er min personlige mening, men jeg erkjenner at vi lever i et demokrati og at flertallet av de folkevalgte til syvende og sist bestemmer.

Igjen ser vi denne kortsiktige tankegangen. Tiltak er ikke bare pga covid. Tiltak er og fordi det nå går opp for verden at vi er en del av naturen, og en pandemi er ikke lenger et fjernt skrekkscenario som vi kjenner igjen fra apokalypse filmer. Det skjer, og heldigvis var covid ganske harmløst for individene, men likevel såpass voldsomt at vi ikke har et helsevesen som kan ta det unna. Flere virus vil bryte ut, og vi kan ikke leve som før. Neste gang har vi et virus med en dødelighet på 5%. Vi kan ikke leve som før, enkelt og greit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 hours ago, WonderWomaan said:

Så klart det vil fortsette slik som nå. Virus muterer selvom folk vaksinerer seg. SÅ slik vil det fortsette LENGE. 

Jeg leser nå overalt at hvis bare de resten 8 % hadde vært vaksinert, hadde vi ikke trengt tiltak. Så hvis 100 % er vaksinert og alle 100 % får booster doser flere ganger i året, kan vi leve tilnærmet som normalt. Så det er bare å vaksinere 100% av befolkningen. Og 95 % eller 98% er ikke nok, det må være 100%.

Skrevet
Frøken888 skrev (5 timer siden):

Vi har overlevd pesten, spanskesyken, spedalskhet osv. Alle sykdommene forsvant. Det tok noen år, men de er borte. 

Bare vår generasjon som er bortskjemte og ikke ser at mange andre har opplevd dette før oss.

Jeg er helt enig med at vi overlevde, men mutasjoner av de sykdommene du nevner eksisterer enda 😅 mutasjoner av svartedauen f eks

sorry, mener ikke komme her å korrigere og være irriterende med detaljer 😳 kanskje du også mente borte fra Norge

306AA975-B915-4C67-89CD-3466235C653D.jpeg

• Liker 1
  • Opprett ny...