AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Jeg kjøpte noen pensumbøker for 1570 kr fra en person på face. Hun skulle sende meg bøkene. Vippset for et par dager siden og nå får jeg ikke kontakt med henne. Hva bør jeg gjøre nå?? Anonymkode: 34191...f11
Snuffa99 Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjøpte noen pensumbøker for 1570 kr fra en person på face. Hun skulle sende meg bøkene. Vippset for et par dager siden og nå får jeg ikke kontakt med henne. Hva bør jeg gjøre nå?? Anonymkode: 34191...f11 Hadde truet med anmeldelse hvis jeg ikke får pengene eller bøkene. Svarer ikke selger anmelder du 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 Snuffa99 skrev (11 minutter siden): Hadde truet med anmeldelse hvis jeg ikke får pengene eller bøkene. Svarer ikke selger anmelder du Anmelder jeg da for svindel og får jeg pengene tilbake evnt? Anonymkode: 34191...f11
Pachka Sigaret Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 En skriftlig avtale er juridisk bindende og det er rimelig grunn til å tro at dere har en bindene avtale. Du kan ikke få pengene tilbake når du først har sendt de via Vipps og selger ikke overholder sine forpliktelser, så du må benytte deg av andre metoder. 1. Du forsøker å ta kontakt med selger for en løsning, og du får ikke kontakt eller dere blir ikke enige. 2. Innenfor rimelig ventetid mener du at det er svindel. Da bør du anmelde saken til politiet så fort som mulig. 3. Politiet vil trolig henlegge saken siden den er av mindre betydning (lav sum penger) og på grunn av manglende ressurser eller beviser. Pass på å gi dem så mye og så god informasjon som mulig, med bevisene som trengs. 4. Kontakt Facebook, de kan hjelpe med etterforskningen og eventuelt utestenge selger fra Facebook. Dette er et godt pressmiddel ovenfor selger, med mindre kontoen er en bruk-og-kast konto.
jabx Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Anmelder jeg da for svindel og får jeg pengene tilbake evnt? Anonymkode: 34191...f11 Spør politiet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå