Gå til innhold

Vente på beskjed eller bare ta hjemmekontor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som kan ha hjemmekontor, får dere beskjed fra leder eller bare tar dere  hjemmekontor? 

Anonymkode: ba112...0c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter jo på å høre fra leder

Anonymkode: 16e7d...6be

• Liker 2
Skrevet

Venter, så drar ned på jobb i morgen men regner med jeg blir sendt hjem.

Anonymkode: 78d84...54f

Skrevet

Jeg jobber på kontor, hos oss har vi gjennom pandemien aldri hatt hjemmekontor. Sjefene har sagt det er upraktisk når regelen var påbud om hjemmekontor der det er praktisk mulig. Støre var temmelig klar i talen, Alle som kan SKAL ha hjemmekontor. Men ser på ulike formuleringer i aviser at praktisk mulig fortsatt står, så regner med at det ikke gjelder oss denne gang heller…. 🤦‍♀️ Skjønner ikke hvorfor den formuleringen MÅ være sånn, for det åpner jo for at arbeidsgiver kan tolke det slik de vil og vi må møte på jobb når regjeringen ønsker oss på hjemmekontor

Anonymkode: 5627c...106

• Liker 3
Skrevet

Vi har hatt det et par uker allerede nå. Men jeg ville ha ringt sjefen på morgenen å hørt om det var nødvendig å dra inn på kontoret eller om du bare skulle jobbe hjemme. Så sant du har det du trenger av utstyr da. 

Anonymkode: d7e74...bc2

• Liker 1
Skrevet

Gjelder ikke dette fra natt til onsdag? 

Anonymkode: 72579...a96

Skrevet

Hva er det å vente på? Er lov å tenke litt selv også

Anonymkode: ca320...919

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er det å vente på? Er lov å tenke litt selv også

Anonymkode: ca320...919

Er jo opp til arbeidsgiver om det blir hjemmekontor eller ikke.

Anonymkode: 78d84...54f

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg jobber på kontor, hos oss har vi gjennom pandemien aldri hatt hjemmekontor. Sjefene har sagt det er upraktisk når regelen var påbud om hjemmekontor der det er praktisk mulig. Støre var temmelig klar i talen, Alle som kan SKAL ha hjemmekontor. Men ser på ulike formuleringer i aviser at praktisk mulig fortsatt står, så regner med at det ikke gjelder oss denne gang heller…. 🤦‍♀️ Skjønner ikke hvorfor den formuleringen MÅ være sånn, for det åpner jo for at arbeidsgiver kan tolke det slik de vil og vi må møte på jobb når regjeringen ønsker oss på hjemmekontor

Hvor jobber du siden det er så upraktisk? Jeg jobber på et kundesenter basert på team i åpent landskap og vi tok med oss de stasjonære PCene og hadde 300 stk i gang hjemme i løpet av noen få dager liksom. Null problem. For noen kjipe sjefer.

Anonymkode: 08d96...d94

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Praktisk mulig betyr jo om det i det hele tatt går ann, ikke at sjefen skal kunne selv vurdere hva h*n synes er praktisk for seg selv. Synes sjefen bare det er litt upraktisk med møte på teams fordi h*n liker bedre møte face-to-face er ikke det "ikke praktisk mulig". Det er jo ikke opp til tolkning av sjefen...

Er det en kontorjobb der man kan koble seg på jobbens systemer/gjøre jobbens oppgaver hjemmefra er det praktisk mulig.

Jobber man som sykepleier, bygningsarbeider, ekspeditør i butikk eller har kontorjobb der man må sitte fysisk på kontoret for å få tilgang (feks jobber i et lukket/sperret nett for politiet eller noe) er det ikke praktisk mulig med hjemmekontor.

Her jobber jeg allerede hjemme hver dag siden vi aldri har blitt beordret tilbake men fått beskjed om at vi får velge. Vi fikk allerede beskjed om at vi bør ha hjemmekontor og at flest mulig skal ha det da de kom med tiltakene forrige uke med anbefaling. Jobben har generelt vært ganske på tiltakene og raske på å be oss være hjemme.

Anonymkode: f9c29...6e3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Praktisk mulig betyr jo om det i det hele tatt går ann, ikke at sjefen skal kunne selv vurdere hva h*n synes er praktisk for seg selv. Synes sjefen bare det er litt upraktisk med møte på teams fordi h*n liker bedre møte face-to-face er ikke det "ikke praktisk mulig". Det er jo ikke opp til tolkning av sjefen...

Er det en kontorjobb der man kan koble seg på jobbens systemer/gjøre jobbens oppgaver hjemmefra er det praktisk mulig.

Jobber man som sykepleier, bygningsarbeider, ekspeditør i butikk eller har kontorjobb der man må sitte fysisk på kontoret for å få tilgang (feks jobber i et lukket/sperret nett for politiet eller noe) er det ikke praktisk mulig med hjemmekontor.

Her jobber jeg allerede hjemme hver dag siden vi aldri har blitt beordret tilbake men fått beskjed om at vi får velge. Vi fikk allerede beskjed om at vi bør ha hjemmekontor og at flest mulig skal ha det da de kom med tiltakene forrige uke med anbefaling. Jobben har generelt vært ganske på tiltakene og raske på å be oss være hjemme.

Er helt enig med deg. Er fullt mulig å jobbe hjemmefra i min jobb. Synes det har vært flaut overfor venner å si at vi ikke har hjemmekontor. Her er hva jeg fant på nett: Den ene er veldig tydelig, mens den andre åpner for tolkning.

D548559C-0130-437A-B830-4DDDFB4B9A93.thumb.jpeg.483903a50e6d1033a7c629d21bc951f1.jpeg8C69E558-F4C3-420A-BFDB-2DD7ECE71698.thumb.jpeg.a34cca61db8dd9017ecc40738f0b9db7.jpeg

Skrevet

Jeg synes ikke den er så åpen for tolkning jeg da, de skal ha ganske gode argumenter for hvorfor det er til hinder for virksomheten at dere jobber hjemme dersom det går an? Skulle gått an å melde sånne arbeidsgivere et sted (kanskje det går an?)

Skrevet

Venter på beskjed. Det går ikke så fort hos oss. I dag begynte vi med å være på kontoret 50 % av tiden liksom. 🙄

Anonymkode: 845fd...b21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...