AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Jeg som referanseperson må ha en inntekt på litt under 300k, men hvis jeg ikke har det, men heller har flere millioner på konto slik at jeg ikke behøver å jobbe (og tydeligvis kan forsørge henne), kan hun søke om familiegjenforening og få oppholdstillatelse da? Er det noen som jobber i UDI eller har efaring rundt dette? Anonymkode: 62bfa...cc4
Sommeren2021 Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Ja, om du har 1 millon plasserbar kroner på konto. Da oppfyller du kravene, sist jeg sjekket for en person. Du får sjekke det selv igjen.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg som referanseperson må ha en inntekt på litt under 300k, men hvis jeg ikke har det, men heller har flere millioner på konto slik at jeg ikke behøver å jobbe (og tydeligvis kan forsørge henne), kan hun søke om familiegjenforening og få oppholdstillatelse da? Er det noen som jobber i UDI eller har efaring rundt dette? Anonymkode: 62bfa...cc4 De tar ikke hensyn til formue (sier de) men kun nåværende og fremtidig inntekt. Minimumskravet nå er vel 273.000 ca. Legg ved alt av dokumentasjon, også formuen din. Det er litt trynefaktor med UDI ifht hvilket land personen kommer fra også. Anonymkode: 55e1b...67a
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 Men nei, du må oppfylle inntektskravet. Anonymkode: 55e1b...67a
Hareena Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 UDI kan se bort fra inntektskravet om referansepersonen har stor formue: «Hvis du har formue som er større enn gjelden din, vil vi vurdere om vi kan godta at du har lavere inntekt enn kravet. Størrelsen på formuen din avgjør hvor mye av kravet til inntekt vi kan se bort fra.» https://www.udi.no/ord-og-begreper/krav-til-inntekt-i-familieinnvandringssaker/#link-9486 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 En jeg jobbet med søkte seg inn på ett studie, en årsenhet, og tok opp studielån det året i tillegg til å jobbe deltid. Den kom da opp i "inntekt" og kunne få ektefellen til Norge. Anonymkode: 6ed20...2c3 1
Sommeren2021 Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De tar ikke hensyn til formue (sier de) men kun nåværende og fremtidig inntekt. Minimumskravet nå er vel 273.000 ca. Legg ved alt av dokumentasjon, også formuen din. Det er litt trynefaktor med UDI ifht hvilket land personen kommer fra også. Anonymkode: 55e1b...67a Dette stemmer godt med de jeg har hjulet med saken. Saksbehandlingen er avhengig av hvor du kommer fra og hvilken relasjon du hadde med søkeren før du søkte. Typisk vil de ta lengre tid for norske statsborgere som er født og oppvokst i Norge, og som gifter seg i foreldrenes opprinnelsesland, eller utenlandsk søkere som har opphold som asyl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå