Gå til innhold

Hvordan bli mer interessert i sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hvordan kan jeg bli mer interessert i sex? Jeg blir uvel av tanken og vil helst slippe. Mannen min har høy apetitt. Vil så gjerne, men har så mye skam at jeg takler ikke. 

Jeg har en vond fortid med diverse voldtekter og og et litt vanskelig syn på sex. Han er klar over det, men det har gått 8 år òg jeg blir ikke bedre akkurat. Vi er gift og har barn og han vil ikke forlate meg. 

Anonymkode: 8a62a...b5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du gått i terapi? Traumebehandling? Kanskje det kan være noe å hente der.

Kan du forklare mer hva du mener "vanskelig syn på sex"? Stammer alt ifra de vonde opplevelsene eller har du også bagasje fra oppvekst og oppdragelse mtp. kropp og seksualitet? Noen av oss har fått med oss skam og et vrient forhold til sex på grunn av religiøs oppdragelse, stemmer det hos deg?

Anonymkode: 0fc0c...3b6

• Liker 2
Skrevet

EMDR

Anonymkode: 8058d...0d5

Skrevet

Dette er ikke noe du skal presse deg til om du blir uvel av det. Vi er mange kvinner som aldri klarer å ha sex igjen etter overgrep så det skal du ikke skamme deg over! Det kan hjelpe å gå til traumebehandling og sexolog med psykolog utdannelse, og med en tolmodig og støttende partner som respekterer kroppen din og grensene dine. Er han ikke det så vil du ikke kunne bli bedre og da fortjener han strengt talt ikke å være sammen med deg heller om han ikke forstår hvor mye voldtekt skader. Du kan jo be han begynne å jobbe aktivt mot voldtekt og menns sexisitiske og kvinneundertrykkende holdninger om han virkelig bryr seg 

Anonymkode: 3237f...91b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du gått i terapi? Traumebehandling? Kanskje det kan være noe å hente der.

Kan du forklare mer hva du mener "vanskelig syn på sex"? Stammer alt ifra de vonde opplevelsene eller har du også bagasje fra oppvekst og oppdragelse mtp. kropp og seksualitet? Noen av oss har fått med oss skam og et vrient forhold til sex på grunn av religiøs oppdragelse, stemmer det hos deg?

Anonymkode: 0fc0c...3b6

Med vanskelig syn på sex mener jeg at jeg ikke visste om det hva som er rett og galt mtp egne grenser og forskjellig type sex, før jeg plutselig stod i en situasjon jeg ikke torde å si nei, da var jeg 13. Ting eskalerte med årene og jeg ble utnyttet, dopet ned og voldtatt flere ganger. Foreldrene mine er ikke religiøse, men de har ikke snakket med meg om sex. Det har heller ikke vært tabu, men bare kleint. Hver gsng det har vært nakenhet på tv (i alle norske filmer) har jeg blitt uvel og ville gå, men de mener det er naturlig og "shamed me for leaving".. 

Jeg er selv religiøs, men religionen min sier at sex er noe fint og godt mellom mann og kvinne. Jeg klarer ikke tro det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Med vanskelig syn på sex mener jeg at jeg ikke visste om det hva som er rett og galt mtp egne grenser og forskjellig type sex, før jeg plutselig stod i en situasjon jeg ikke torde å si nei, da var jeg 13. Ting eskalerte med årene og jeg ble utnyttet, dopet ned og voldtatt flere ganger. Foreldrene mine er ikke religiøse, men de har ikke snakket med meg om sex. Det har heller ikke vært tabu, men bare kleint. Hver gsng det har vært nakenhet på tv (i alle norske filmer) har jeg blitt uvel og ville gå, men de mener det er naturlig og "shamed me for leaving".. 

Jeg er selv religiøs, men religionen min sier at sex er noe fint og godt mellom mann og kvinne. Jeg klarer ikke tro det. 

Glemte helt p svare, men har ikke gått i terapi angående dette nei.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er ikke noe du skal presse deg til om du blir uvel av det. Vi er mange kvinner som aldri klarer å ha sex igjen etter overgrep så det skal du ikke skamme deg over! Det kan hjelpe å gå til traumebehandling og sexolog med psykolog utdannelse, og med en tolmodig og støttende partner som respekterer kroppen din og grensene dine. Er han ikke det så vil du ikke kunne bli bedre og da fortjener han strengt talt ikke å være sammen med deg heller om han ikke forstår hvor mye voldtekt skader. Du kan jo be han begynne å jobbe aktivt mot voldtekt og menns sexisitiske og kvinneundertrykkende holdninger om han virkelig bryr seg 

Anonymkode: 3237f...91b

Det virker som en god ide, jeg har aldri vurdert sexolog eller type behandling for da jeg giftet meg så hadde jeg jo lagt disse tingene bak meg. Jeg har klart å feks ha det "hyggelig" på egenhånd en gang i halvåret, så tenkt at alt er bra, men ilag med noen blir det bare kræsj 90% av gangene. 

Når jeg skal ha samleie eller gjøre noe seksuelt tenker jeg ikke på fortiden min. Det er bare kroppen min som ikke vil føles det ut som. Så derfor har jeg alltid tenkt at jeg er over det. 

Jeg har prøvd p snakke med ham før, men det varer i en uke to, også går det over og det et tilbake til at han spiller på samvittigheten min og jeg føler igjen bare ubehag. 

Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Vintermorgen, mod

Skrevet

Dette var leit, håper dere får profesjonell hjelp, her har du behov for hjelp og han også for å hjelpe deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...