AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Del Skrevet 13. desember 2021 Regjeringen sier at det ikke betyr stengte skoler. Samtidig så står det 'hold en meter fra alle medelever og lærere i alle situasjoner' på infosiden til skolen jeg går på (altså hva som gjelder på rødt nivå)... Dette går jo ikke i praksis, da vi er 28 elever i et klasserom (og umulig å holde 1 meter). Hva vil egentlig rødt nivå si, og hva skjer når det ikke er mulig å holde 1 meter? Anonymkode: a0eef...557 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 13. desember 2021 #2 Del Skrevet 13. desember 2021 (endret) Det må jo nesten bety mer digital skole hvis de skal greie å holde en meter? Jeg er veldig spent på det selv. Jeg synes vel det er unødvendig at de sender alle på videregående skole med buss, tog osv i morgen, og det er uklart hva dette betyr. Endret 13. desember 2021 av Mooza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Student_1 Skrevet 13. desember 2021 #3 Del Skrevet 13. desember 2021 Mooza skrev (43 minutter siden): Det må jo nesten bety mer digital skole hvis de skal greie å holde en meter? Jeg er veldig spent på det selv. Jeg synes vel det er unødvendig at de sender alle på videregående skole med buss, tog osv i morgen, og det er uklart hva dette betyr. Skulle jo tro det. Men nei, jeg skjønner ikke hvordan det siste på skolen skal foregå nå da, når vi er såpass mange i en klasse, og de eneste timene vi har igjen før jul i faget nå, er en prøve. Da må jo alle elever være til stede, og 1 meter blir dermed umulig å holde.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 13. desember 2021 #4 Del Skrevet 13. desember 2021 Dette står det på min datter sin videregående skole; "Videregående skoler skal ha rødt nivå senest torsdag 16. desember. Det er vanlig skole tirsdag 14. desember. Mer informasjon kommer i løpet av dagen." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 13. desember 2021 #5 Del Skrevet 13. desember 2021 Hos oss betyr det at bare halvparten av elevene kan være på skolen samtidig. Det blir nok mange ulike løsninger, alt etter hvor stor kapasitet skolen har på lærere og plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Student_1 Skrevet 13. desember 2021 #6 Del Skrevet 13. desember 2021 Mooza skrev (43 minutter siden): Dette står det på min datter sin videregående skole; "Videregående skoler skal ha rødt nivå senest torsdag 16. desember. Det er vanlig skole tirsdag 14. desember. Mer informasjon kommer i løpet av dagen." CecilieX skrev (40 minutter siden): Hos oss betyr det at bare halvparten av elevene kan være på skolen samtidig. Det blir nok mange ulike løsninger, alt etter hvor stor kapasitet skolen har på lærere og plass. Takk for svar, begge. I vår klasse har vi de siste to ukene hatt 6 smittetilfeller, så jeg må rett og slett bare ta en vurdering, da. Jeg vil helst unngå smitte (har en i risikosonen hjemme), og jeg kan ikke se hvordan de skal opprettholde avstand dersom alle elever må møte i samme rom pga vurderingssituasjon.. Jeg tar forøvrig kun enkeltfag, så jeg er ikke i en fast klasse i den forstand (annet enn sammen med de andre som tar dette faget). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 13. desember 2021 #7 Del Skrevet 13. desember 2021 Synes de kunne innført rødt nivå fra i morgen, her har kommunen bestemt at det blir ferie fra fredag av, så hele 2 dager på rødt nivå hjelper sikkert…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowbrigade Skrevet 13. desember 2021 #8 Del Skrevet 13. desember 2021 Vi hadde rødt nivå i en lang periode i fjor. Rødt nivå betyr jo at man må holde minst 1 m avstand i klasserommet - uansett om det er vurderingsituasjoner eller hva. Så alle kunne aldri møte i samme rom - vi skulle være absolutt maks 16 elever i alle rom. For de fleste betyr rødt nivå derfor at det er fysisk skole annenhver eller hver tredje dag. Noe mer har ikke skolene plass eller personell til. Noen skoler deler alle klasser i to og lar alle elever være på skolen annenhver dag, slik at læreren må følge opp elever hjemme og på skolen samtidig. Andre elever lar læreren ha alle elevene enten hjemme eller på skolen, men på skolen er de fordelt på to rom, slik at læreren må løpe mellom (også i vurderingssituasjoner). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 14. desember 2021 #9 Del Skrevet 14. desember 2021 Diamant20 skrev (1 time siden): Synes de kunne innført rødt nivå fra i morgen, her har kommunen bestemt at det blir ferie fra fredag av, så hele 2 dager på rødt nivå hjelper sikkert…. Ja men, det skal jo vare i 4 uker. Så det er fortsatt 2 uker med rødt nivå igjen etter ferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg