mammams Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Nye regler for karantene fra 14/12: husstandsmedlemmer i karantene ved smitte, mulighet for å teste seg ut etter 7 dager. Hva med medelever i klassen? Er det sett på som nærkontakter? Skal de i karantene?
zemer Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 mammams skrev (2 timer siden): Nye regler for karantene fra 14/12: husstandsmedlemmer i karantene ved smitte, mulighet for å teste seg ut etter 7 dager. Hva med medelever i klassen? Er det sett på som nærkontakter? Skal de i karantene? Får du ikke beskjed fra skolen? Jeg har smittet nærkontakt på jobb, testet neg i dag og tester på nytt til torsdag. Dette til tross for at jeg er uvaksinert.
mammams Skrevet 13. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2021 zemer skrev (2 minutter siden): Får du ikke beskjed fra skolen? Jeg har smittet nærkontakt på jobb, testet neg i dag og tester på nytt til torsdag. Dette til tross for at jeg er uvaksinert. Har fått beskjed om to smittetilfeller med en ukes mellomrom i min 5. klassings klasse, to hurtigtester med i sekken med digital beskjed fra rektor om når disse skal tas. Ingen karantene pr i dag, men nye regler fra og med onsdag.
rosemarin Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 mammams skrev (2 timer siden): Nye regler for karantene fra 14/12: husstandsmedlemmer i karantene ved smitte, mulighet for å teste seg ut etter 7 dager. Hva med medelever i klassen? Er det sett på som nærkontakter? Skal de i karantene? Medelever regnes vel som «øvrige nærkontakter»? Isåfall er det tre dager karantene og slippe ut da med negativ test. Men dette gjelder kanskje bare voksne? Altså ansatte? Blir jo et salig kaos isåfall.
Anbefalte innlegg