AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Hei! Helg 1: Reiser hjem for å se min far for siste gang Helg 2: Reiser hjem fordi min far dør Helg 3: Besøker kjæresten fredag kveld - lørdag morgen Helg 4: Reiser hjem for begravelse Normalt ser jeg kjæresten min noe i helgen + 1-2 dager i uka. Helgen jeg reiser hjem for å se min far for siste gang, reiser kjæresten min til sine foreldre, 1.5 time unna byen vi begge bor i. Vi har vært sammen i ca. 1 år. Han er student og jeg jobber. Han blir værende fordi eksamensperioden begynner og fordi romkameraten får kyssesyke. Imens sitter jeg alene hjemme og gråter dag etter dag, 10 min fra der han egentlig bor. Han har ikke tid til å besøke meg grunnet eksamenslesing. Ikke mulig å komme for å overnatte, grunnet uforholdsmessig lang reisevei. Det går ikke buss dit han bor sånn at jeg kan besøke ham i ukedager. Min jobb er over 2 timer å kjøre fra hans barndomshjem, men jeg besøkte ham lørdag kveld-søndag morgen. Det var alt han hadde tid til. Ellers har vi facetimet litt. Etter et utbrudd fra min side satte han av hele denne helgen til meg, selv om han fortsatt har eksamensperiode. Jeg kjente da at jeg egentlig ikke ønsket ham der. Jeg blir i dårlig humør av å se ham, og kjenner meg dypt såret. Jeg har ingen familie i byen jeg bor i, men må være her på grunn av jobben. Og kjæresten min stiller ikke opp. Han kunne ha bodd hos meg, men det naturlige for han er å reise hjem til "mamma og pappa". I mens sitter jeg alene i sorgen hvor min pappa er død. Etter at han jeg i helgen tok opp dette med ham, har han nå reist tilbake til kollektivet sitt. Idag gikk vi tur i 15 min mens han hadde en pause i lesingen. Ellers bruker han tid på å game med kompiser. Han har et godt hjerte, men alt for mye å gjøre. Og jeg lurer på om forholdet kan repareres når han ikke har klart å stille opp i den verste perioden av mitt liv. Anonymkode: 69c15...640
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Av erfaring med eksen min som ikke klarte å være der for meg da mamma var alvorlig syk (hun døde etter at forholdet vårt tok slutt), så går bunnen ut av forholdet når sånt skjer. Det lar seg ikke reparere. Og avslører svakheter i forholdet fra før. Det skjer noe når en kjæreste ikke skjønner av seg sjøl at de må stille opp. Anonymkode: f5113...1c9 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 Du er i en krise. Kan godt hende forholdet normaliserer seg igjen når du har kommet deg gjennom dette. Vanlig å få avsmak når du dealer med sorg og ikke har overskudd til å være kjæreste Anonymkode: 66124...ee8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er i en krise. Kan godt hende forholdet normaliserer seg igjen når du har kommet deg gjennom dette. Vanlig å få avsmak når du dealer med sorg og ikke har overskudd til å være kjæreste Anonymkode: 66124...ee8 For å spesifisere mente ikke avsmak på deg! Men at du får avsmak og helst vil være alene Anonymkode: 66124...ee8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For å spesifisere mente ikke avsmak på deg! Men at du får avsmak og helst vil være alene Anonymkode: 66124...ee8 I starten kjente jeg bare ekstra mye på hvor glad jeg var for å ha ham, mens jeg nå, i tillegg til å sørge over min far, sørger over at han ikke har vært der for meg. Jeg har hatt stor forståelse for at han har hatt en hektisk periode, men skjønner ikke hvorfor han valgte å bo hos sine foreldre fremfor meg. Jeg er borte på jobb 06.30-16.30 hver dag, så det er ikke sånn at jeg hadde forstyrret ham heller.. han har rett og slett bare "ikke tenkt på det". Tenkt på seg selv fremfor hvordan han kan gjøre det best for oss. Jeg har vært tydelig på at jeg trenger ham der og får for lite tid med ham, så det er ikke det at jeg har vært utydelig heller. I tillegg er han veldig god når han først eg med meg, bare at jeg ikke lenger klarer å ta det imot. Anonymkode: 69c15...640 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Han har et godt hjerte, men alt for mye å gjøre. Og jeg lurer på om forholdet kan repareres når han ikke har klart å stille opp i den verste perioden av mitt liv. Anonymkode: 69c15...640 Dette er en test på hvordan man klarer å prioritere. Han må såklart ivareta studiet men du har bare én far... Det burde ikke være nødvendig å be om ekstra omsorg rundt sykdom og død. Den nye kjæresten min er arbeidsnarkoman og vi sees ikke ofte, men jeg følte likevel han var der for meg da mamma døde. Det var tydelig at han tenkte på meg i den perioden. Anonymkode: f5113...1c9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Av erfaring med eksen min som ikke klarte å være der for meg da mamma var alvorlig syk (hun døde etter at forholdet vårt tok slutt), så går bunnen ut av forholdet når sånt skjer. Det lar seg ikke reparere. Og avslører svakheter i forholdet fra før. Det skjer noe når en kjæreste ikke skjønner av seg sjøl at de må stille opp. Anonymkode: f5113...1c9 Yes. Et dødsfall er en ildprøve for et forhold. Klarer ikke kjæresten din å være der for deg i en slik enorm krise og sorg, da vil du neppe noen gang se på vedkommende på samme måte som før. Det blir bare så altfor tydelig hva som mangler av empati og omsorg, det er liksom ingen vei tilbake. Anonymkode: d95ce...c69 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå