AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Som overskriften sier! Noen som har testet dette ut? Med vanlig verktøy varmepistol fra elsker biltema. Altså kke slike som selges til kjøkkenbruk. (De er vel forøvrig flamme som kommer ved bruk) Anonymkode: bfb15...b32
Hunter7 Skrevet 14. desember 2021 #2 Skrevet 14. desember 2021 Jeg var for mange år siden invitert på førjulsmiddag hos noen som brukte varmepistol. For å gjøre en lang historie kort - det endte med at vi spiste ribbe uten svor. Svoren ble nemlig veldig brent. Personlig slår jeg et slag for Metode 2 hos Hobbykokken (ribba legges ett til to døgn i natron-salt-lake og langtidsstekes på lav varme) Jeg har gjort dette de gangene jeg selv har laget ribbe, og har fått sprø og tannvennlig svor samt saftig ribbe hver eneste gang. Det beste av alt er at den nærmest lager seg selv, og man trenger bare å følge litt med de siste 20 minuttene når varmen er skrudd opp. 3
spinner Skrevet 14. desember 2021 #3 Skrevet 14. desember 2021 Varmepistol er litt vanskelig hvis du ikke er vant til å bruke den. Skismørebrenner (eller Créme Brulée brenner) er enklere å kontrollere. Gammelt knep som fungerer bra, men bruk litt tid så du ikke brenner svoren.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #4 Skrevet 14. desember 2021 Nei men har ikke all svoren sprødd seg når ribba er ferdigstekt holder det med noen minutter under grill. Vær forsiktig og følg med så den ikke blir brent Anonymkode: f2cff...d7a
Adrenalina1 Skrevet 14. desember 2021 #5 Skrevet 14. desember 2021 Bruk heller grillelementet i stekeovnen. Men hold godt øye med tiden. Bruker du varmepistol, blir svoren garantert brent uansett om du gjør det i bare ett par sekunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå