lupisnor Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Vil tro det blir en 6 måneders nedstenging nå. Sad but true.
BellaMargitha Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Det blir nedstengning i 6 mnd, pause i et par mnd og så nedstengning igjen
Loff77 Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 lupisnor skrev (3 timer siden): Vil tro det blir en 6 måneders nedstenging nå. Sad but true. Og du tror det er Omikron som går om 6mnd??😂 3
mammahjarte Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 Er ikkje tanken flokkimmunitet? Ellers hadde tiltaka komet før vel??
BellaMargitha Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 Loff77 skrev (45 minutter siden): Og du tror det er Omikron som går om 6mnd??😂 Ingen tror det. Ingen tror eller vet noenting.
Tussa84 Skrevet 14. desember 2021 #6 Skrevet 14. desember 2021 lupisnor skrev (6 timer siden): Vil tro det blir en 6 måneders nedstenging nå. Sad but true. Takk! Hadde tenkt å lage en tråd om dette. Nå må vi vente på omicron vaksinen, derfor må vi stenge ned. Dersom alle blir smittet med omicron er det jo ikke noen vits å sette vaksinene i mars/april.
Tussa84 Skrevet 14. desember 2021 #7 Skrevet 14. desember 2021 I mai kommer det sikkert en ny variant, da er heldigvis alle vaksinert mot omicron. Da tar det sikkert kort tid før vi får vaksine mot den nye varianten.
Loff77 Skrevet 14. desember 2021 #8 Skrevet 14. desember 2021 Tussa84 skrev (4 timer siden): I mai kommer det sikkert en ny variant, da er heldigvis alle vaksinert mot omicron. Da tar det sikkert kort tid før vi får vaksine mot den nye varianten. Ja sikkert når Pfizer sier de bruker ca 6 mnd på omstilling og omgjøring av vaksine?? Vil aldri kunne holde tempoet til mutasjoner, så å begynne på Omikron nå og sette den til sommeren tror du det hjelper mye?
Loff77 Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 BellaMargitha skrev (7 timer siden): Ingen tror det. Ingen tror eller vet noenting. Mange tror nok mye, men vet rent lite
Tussa84 Skrevet 14. desember 2021 #10 Skrevet 14. desember 2021 Loff77 skrev (22 minutter siden): Ja sikkert når Pfizer sier de bruker ca 6 mnd på omstilling og omgjøring av vaksine?? Vil aldri kunne holde tempoet til mutasjoner, så å begynne på Omikron nå og sette den til sommeren tror du det hjelper mye? De mente de skulle ha nye vaksiner mot varianter klar mye raskere etterhvert. Jeg tror derfor vi må belage oss på stadig nye varianter og nedstengninger i påvente av massevaksinering ja. Dette kommer til å skje hyppig framover.
Loff77 Skrevet 14. desember 2021 #11 Skrevet 14. desember 2021 Tussa84 skrev (19 minutter siden): De mente de skulle ha nye vaksiner mot varianter klar mye raskere etterhvert. Jeg tror derfor vi må belage oss på stadig nye varianter og nedstengninger i påvente av massevaksinering ja. Dette kommer til å skje hyppig framover. Tror vi nok må belage oss på det som virker 100x bedre, gjennomgått sykdom 2
Tussa84 Skrevet 14. desember 2021 #12 Skrevet 14. desember 2021 Loff77 skrev (1 minutt siden): Tror vi nok må belage oss på det som virker 100x bedre, gjennomgått sykdom Absolutt, jeg skal ikke ha 4 doser i året uansett hva FHI ikke vet og hva de måtte tro er lurt. 1
Loff77 Skrevet 14. desember 2021 #13 Skrevet 14. desember 2021 Tussa84 skrev (1 minutt siden): Absolutt, jeg skal ikke ha 4 doser i året uansett hva FHI ikke vet og hva de måtte tro er lurt. Nei 2 var nok, helt enig 1
Tussa84 Skrevet 14. desember 2021 #14 Skrevet 14. desember 2021 Loff77 skrev (7 minutter siden): Nei 2 var nok, helt enig Synes det er bra at folk setter ned foten. Vi ble forespeilet 2 doser for å gjenåpne samfunnet. Nå har de stengt ned igjen, slik at folk skal motiveres til dose 3. Samtidig venter vi på dose 4 for Omicron. Det hele er så merkelig. Jeg kan aldri huske staten noen gang har tatt over styringen av folks liv og helsevalg på en så inngripende måte. 4
Athod Skrevet 14. desember 2021 #15 Skrevet 14. desember 2021 (endret) Det kan jo virke som at alvorlighetsgraden av omicron er mildere, den er bare mye mer smittsom. Hvis det er tilfelle så trenger vi virkelig ingen lockdown i en lang periode, men greit nå i starten slik at kapasiteten på sykehusene ikke blir sprengt. Men helt ærlig syns jeg det er drøyt når man snakker om mangel på kapasitet når vi har langt under 1000 innlagte på sykehus pga. corona. Det er jo ingenting med en befolkning på over 5 millioner. Hva skjer om det oppstår en mer seriøs hendelse? Nå har vi også hatt 2 år på å forberede oss.. Endret 14. desember 2021 av Athod 2
BellaMargitha Skrevet 14. desember 2021 #16 Skrevet 14. desember 2021 Athod skrev (29 minutter siden): Det kan jo virke som at alvorlighetsgraden av omicron er mildere, den er bare mye mer smittsom. Hvis det er tilfelle så trenger vi virkelig ingen lockdown i en lang periode, men greit nå i starten slik at kapasiteten på sykehusene ikke blir sprengt. Men helt ærlig syns jeg det er drøyt når man snakker om mangel på kapasitet når vi har langt under 1000 innlagte på sykehus pga. corona. Det er jo ingenting med en befolkning på over 5 millioner. Hva skjer om det oppstår en mer seriøs hendelse? Nå har vi også hatt 2 år på å forberede oss.. Fordi det går utover alle andre som også trenger plass på intensiv avdelinger, corona kommer på toppen av disse. 1
Athod Skrevet 14. desember 2021 #17 Skrevet 14. desember 2021 BellaMargitha skrev (1 minutt siden): Fordi det går utover alle andre som også trenger plass på intensiv avdelinger, corona kommer på toppen av disse. Men hvorfor har vi ikke bygget ut kapasiteten nok til å håndtere det? Det er jo også langt fra alle corona pasienter som er innlagt på intensiv. 2
BellaMargitha Skrevet 14. desember 2021 #18 Skrevet 14. desember 2021 Athod skrev (Akkurat nå): Men hvorfor har vi ikke bygget ut kapasiteten nok til å håndtere det? Det er jo også langt fra alle corona pasienter som er innlagt på intensiv. Hvorfor har vi ikke gitt sykepleiere bedre lønn og bedre arbeidsforhold, er et av spørsmålene her. En ting er utstyr, plass og leger- men sykepleiere jobber livet av seg for luselønn. Vi mangler flere tusen sykepleiere.
lille pille Skrevet 14. desember 2021 #19 Skrevet 14. desember 2021 Athod skrev (1 time siden): Men hvorfor har vi ikke bygget ut kapasiteten nok til å håndtere det? Det er jo også langt fra alle corona pasienter som er innlagt på intensiv. Fordi det er dyrt. Det er ikke prioritert.
Marcie Skrevet 14. desember 2021 #20 Skrevet 14. desember 2021 lupisnor skrev (17 timer siden): Vil tro det blir en 6 måneders nedstenging nå. Sad but true. det tror jeg ikke det blir. For det første vil vi ha mer kunnskap om omikron om noen uker. Det er ikke umulig at det, i tillegg til vaksinene vi har, kan føre oss over på mildere tiltak om en måned eller to. Hvis mange er flinke og vaksinere seg + tar boosterdosen, så kan vi komme i en situasjon der vi kan leve med omikron mens vi venter på oppdaterte vaksiner. Og de tar uansett ikke seks måneder å utvikle, men 3-4 mener jeg å ha lest et sted.
Anbefalte innlegg