Gå til innhold

Teste graviditet med syklus som er uregelmessig.. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi prøver å bli gravide å har prøvd siden i februar, men syklusen har vært så varierende og mensen har kommet dagene etter eggløsning så kort lutealfase elns, da hadde jeg syklus på 26-27 dager så da klarte det ikke klaffe. Siste gangene har den vært på 15 og 40 dager.. Så nå er den plutselig ugjevn noe som kanskje er bra for oss i og med at lutealfasen blir lengre.. 

Denne gangen kom eggløsningen på dag 17. Vet ikke hvor lang syklusen min er men er på 9 dpo og dag 26 dette vet jeg pga eggløsningstest. Er det enda håp tror dere? 

Symptomer:
Trøtthet
Ømme pupper
Nippler
Humørsvigninger ut av H
Svimmel
Sterk luktesans. 

Når er det egentlig vanlig å teste positivt? Har jo ikke noe fast syklus så ikke bare vente til mens heller med å teste? 

Anonymkode: 21e44...b0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har eggløsning skal det ikke ha noe å si om syklusen er lang 😊 Det sies at lutealfasen (tiden mellom eggløsning og mensen) bør være på minimum 10 dager tror jeg. For at egget skal klare å feste seg.

Jo nærmere forventet mensdato du er, jo mer riktig blir graviditetstesten. Det anbefales å vente til du evt. ikke får mensen som forventet og ta en test da. Selv om du KAN få positiv test 9dpo er det fremdeles tidlig. Mange får ikke positiv test før 12-14 dpo, noen enda senere. Alt håp er ikke ute 😊

Anonymkode: 7ef0c...997

Skrevet

Har du vurdert å begynne å sjekke etter EL med temping? Det ville jeg gjort når syklusene er sååå ujevne..

Anonymkode: 63c35...99a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du vurdert å begynne å sjekke etter EL med temping? Det ville jeg gjort når syklusene er sååå ujevne..

Anonymkode: 63c35...99a

Har startet å teste med eggløsningstest. Får som regel ikke temp økning før eggløsning er over jeg, av en eller annen merkelig grunn :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så lenge du har eggløsning skal det ikke ha noe å si om syklusen er lang 😊 Det sies at lutealfasen (tiden mellom eggløsning og mensen) bør være på minimum 10 dager tror jeg. For at egget skal klare å feste seg.

Jo nærmere forventet mensdato du er, jo mer riktig blir graviditetstesten. Det anbefales å vente til du evt. ikke får mensen som forventet og ta en test da. Selv om du KAN få positiv test 9dpo er det fremdeles tidlig. Mange får ikke positiv test før 12-14 dpo, noen enda senere. Alt håp er ikke ute 😊

Anonymkode: 7ef0c...997

Åhh håper så inderlig på ett lite julemirakel ønske er så stort!! ❤️  Så håper virkelig! ❤️❤️ Er vell sikkert tidlig teste ja, tenkt litt på det men i forhold til de syklusene jeg hadde før skulle jeg hatt mensen i dag eller i morgen. Så håper jo den er lengre unna enn det så det er tid nok til å lage baby ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...