Vestlandsdame Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Er det noen her inne som er gravide nå og har hatt covid mens dere var gravide ? Hvordan gikk det ? Jeg hadde covid i november og var da 15 uker på vei. Gikk fint, men er nå usikker på dette med 3 vaksinedose eller ikke. Verken fastlege eller jordmor kan gi noe konkret svar, fordi de ikke vet om Omikron kan smitte selvom du nettopp har hatt covid. Jeg kvalifiserer til å få ny dose i januar, sett bort ifra graviditet. Noen som har noen erfaring med dette i en graviditet ? Evt hva tenker dere her inne? Tar self ikk beslutninger på vegne av hva folk råder til på et forum, men det er jo et hett tema og interessant å høre likevel.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Regnes ikke covid som en vaksinedose? Jeg ville sjekket det først. Uansett skriver fhi at dose 3 mest er for å beskytte mot å smitte videre, og at gravide generelt sett er godt beskyttet av to doser vaksine, så de må selv bestemme om de vil ha dose 3. https://www.fhi.no/nyheter/2021/gravide-bor-ta-to-doser-koronavaksine/ Anonymkode: fd824...421
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 I Storbritannia er det mange gravide i tredje trimester som er kritisk syke pga covid-19. Selv er jeg gravid i tredje trimester og fikk tilbud om 3.dose av jobben før jeg gikk ut i permisjon. Jeg takket ja. Har hatt to Pfizer og fikk nå moderna (en kombinasjon som skal være ganske bra). Ble veldig dårlig på kvelden, ekstreme frostrier, hadde null kontroll over kroppen min og ble veldig bekymret. Men det var veldig forbigående når jeg fikk tatt meg en paracet. Frostriene varte noen timer, og på det verste steg feberen med halvannen grad på bare 10-15 min, så ikke rart jeg hadde frostrier. Var frisk som en fisk til å gå på jobben dagen etter. Men jeg har tillit til disse mrna-vaksinene så er glad og takknemlig for at jeg ble prioritert. Anonymkode: 915a7...55f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå