Gå til innhold

er det negativt å vente med å ha sex med kjæresten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nylig gjort det offesielt med kjæresten min. han er 18 og jeg er 17. han behandler meg helt sykt bra, og jeg har det virkelig fint sammen med han. det jeg da tenker litt på er om han kanskje ser negativt på at jeg ønsker å vente litt før vi har sex. han har vært i et langvarig forhold før, men jeg har ingen erfaring. jeg vil derfor ikke stresse med å gjøre ting. første gangen han skulle ligge over sa jeg til han at jeg ikke ønsket å gjøre noe helt enda, og han virket veldig forståelsesfull. han fortalte meg at han ikke la noe press på meg, og at det var viktig at jeg ikke stresset ettersom at jeg da ville kunne angre i etterkant. det virket som at han mente det, og ikke følte at det var kjipt. jeg tenkte derfor ikke over dette før jeg senere snakket med mine venner som nesten virket flau på mine vegne da jeg sa at ingenting hadde skjedd mellom oss enda. er det dårlig gjort av meg å få han til å vente? kan det hende at han bare later som at det er greit?

Anonymkode: 1a439...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er helt greit jeg. Jeg lå ikke med typen min i den alderen heller fordi jeg rett og slett ikke var klar. Han var også veldig forståelsefull. Ingen kan fortelle deg hva som er rett og galt for deg. Det vet du aller best selv. 

Anonymkode: 3356d...4b7

• Liker 6
Skrevet

Nei det er ikke negativt og vente.

Det vil gjøre deg mer spennende for ham.

• Liker 2
Skrevet

Nei det er ikke negativt så du kan stole på det han sier :)

Det som hadde vært negativt hadde vært om han presset deg eller prøvde å spille på samvittigheten din og sammenligne deg med andre bare så du skulle føle at du måtte hatt sex med han før du var klar. Det ville nesten vært samme tankegang som en voldtektsmann om noen vil ligge med noen som egentlig ikke vil/er klar.. Eller om du tviler sånn på ditt eget selvverd at du tror at du må gi han sex for å holde på han så er det også veldig trist og feil. En kjæreste skal elske deg for deg og ikke for sex! 

Du er fortsatt veldig ung så ikke føl noe press rundt dette. Jeg er jente og ventet til jeg var 19 år, følte meg klar da men etterpå så gikk det lang tid før jeg hadde sex igjen og innså at jeg godt kunne ventet enda lenger. 

Anonymkode: 9f07c...979

• Liker 4
Skrevet

Synes du gjør det rette. Du har rare venninner som blir flau på dine vegne. Du har fått bekreftelse fra kjæresten om at hans forventninger ikke handler om å ha sex raskest mulig. Kos deg, bli bedre kjent og ta det når du er klar ☺️ 

Fant meg en kjernekar som ønsket å vente med å ha sex med meg til vi var trygge på hverandre.. Han hadde hatt den erfaringen at han kunne miste interessen litt hvis sex skjedde for raskt. Vi tok det rolig og hadde kanskje sex halvannen til to måneder etter at vi ble sammen. Det var ganske fint og spesielt, og han har ennå ikke mistet interessen, 10 år etter. 

Anonymkode: 95787...76c

• Liker 2
Skrevet

Da jeg var 17 ventet kjæresten min i 6 måneder på å få pule meg. Han var 6 år eldre...

Slapp av og la det komme naturlig. :)

Sett i ettertid var det ingenting å vente for, men jeg er glad for at jeg ventet til jeg var klar.

I dag er det nok mye mer press på sex enn da jeg var ung, men likevel synes jeg det er helt flott at du setter grenser for deg selv.

Og du? Du skal være stolt over at du setter slike grenser! Du behandler deg selv bra og med respekt og det er det ikke alle som gjør.

Anonymkode: 1900c...c06

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

har nylig gjort det offesielt med kjæresten min. han er 18 og jeg er 17. han behandler meg helt sykt bra, og jeg har det virkelig fint sammen med han. det jeg da tenker litt på er om han kanskje ser negativt på at jeg ønsker å vente litt før vi har sex. han har vært i et langvarig forhold før, men jeg har ingen erfaring. jeg vil derfor ikke stresse med å gjøre ting. første gangen han skulle ligge over sa jeg til han at jeg ikke ønsket å gjøre noe helt enda, og han virket veldig forståelsesfull. han fortalte meg at han ikke la noe press på meg, og at det var viktig at jeg ikke stresset ettersom at jeg da ville kunne angre i etterkant. det virket som at han mente det, og ikke følte at det var kjipt. jeg tenkte derfor ikke over dette før jeg senere snakket med mine venner som nesten virket flau på mine vegne da jeg sa at ingenting hadde skjedd mellom oss enda. er det dårlig gjort av meg å få han til å vente? kan det hende at han bare later som at det er greit?

Hvis han respekterer deg, så lar han deg finne ut når du er klar. Det er jo et veldig positivt tegn at han ikke presser deg, men lar deg finne ut selv når du er klar for det. Det er ikke dårlig gjort, fordi det er din egen kropp og du har sex på egne premisser.

Eventuelt så sier han det bare for å få deg til å slappe av så han får deg til å ha sex tidligere enn ellers...

• Liker 1
Skrevet

Når han er 18 år, så har han vel ikke hatt et langvarig forhold før ? 🤪 

Det viktigste er at du har sex på dine egne premisser. Om det er som ung kvinne for første gang, eller senere i livet med andre menn. 

Anonymkode: 9d5c9...d6a

• Liker 1
Skrevet

Ja. 

Det er ingen reelle positive sider ved det selv om noen sikkert blir å prøve og overbevise deg om at det er greit å være trygg på blablabla og man må være sikker på xyz.

Det er bare sex. Ingenting å vente med. 

Anonymkode: cfb32...cb6

Skrevet

skulle du vente så vent med å bli sammen med han, det med at man venter med sex skjer helst i dating periodene, hvor man er usikker på motivet med motparten. når man er først sammen skal det bli full pakke inkludert sex, det er ganske negativt med å vent med det i romantisk kjæreste forhold ja.

Anonymkode: 02953...075

Skrevet

Du er ung og uerfaren, kan være lurt å ta det steg for steg. 

Anonymkode: 021de...6ab

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

Christina82, mod

Skrevet

Det er selvfølgelig greit, og fornuftig! Det norske samfunnet (media) er så besatt av sex at unge mennesker blir helt forvirret. I alle andre land og kulturer ser folk verdien av å vente (ikke bare i svært religiøse områder). Du har god tid!

Anonymkode: d49ca...f74

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har hatt ONS tidligere, vil han nok lure litt på om du egentlig syntes han er attraktiv??

Anonymkode: 03c9a...c25

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Ja. 

Det er ingen reelle positive sider ved det selv om noen sikkert blir å prøve og overbevise deg om at det er greit å være trygg på blablabla og man må være sikker på xyz.

Det er bare sex. Ingenting å vente med. 

Anonymkode: cfb32...cb6

Det er "bare" sex... La meg gjette, du er ganske følelsesmessig avstumpet?

Anonymkode: 0e537...8e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

skulle du vente så vent med å bli sammen med han, det med at man venter med sex skjer helst i dating periodene, hvor man er usikker på motivet med motparten. når man er først sammen skal det bli full pakke inkludert sex, det er ganske negativt med å vent med det i romantisk kjæreste forhold ja.

I utgangspunktet enig, men her er det snakk om unge personer der den ene aldri har hatt sex før.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 13.12.2021 den 17.16):

Sex er noe du skal ha når du er klar for det, og ikke noe du skal måtte gjøre i forsøk å holde på en eller annen fyr.

Eller det vil si, slik burde det jo være.

Dessverre for kvinner (men heldigvis for attraktive menn) har den såkalte "seksuelle frigjøringen" deres ført til press om å ligge, fordi en attraktiv mann nå enkelt vil kunne få sex med en annen istedet hvis dere ikke vil.

Hvem var det egentlig som ble frigjort her, jenter?

Og som en øvrig betraktning inn fra siden: Hva er det dere tror at mannlige feminister, som ikke ellers er blant de mest attraktive, håper på å oppnå ved å støtte "frigjøringen" deres…?

Gode gamle Ole Paus formulerte det best:

Endret av ClausSaus
Skrevet

På deres alder er det helt greit å ville vent, og enda mer når du ikke har gjort det før. Ikke la deg press til noe du ikke føler deg klar for! 

Som voksen hadde jeg ikke orket å kaste vekk tiden min på en som ville vente, men det blir en helt annen greie.

Anonymkode: c7fe9...7d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jaha? Hva om de var 15, eller 13, sier du det samme til dem? 

Jenta er 17 år og jomfru. Klart hun kan ha en kjæreste og likevel vente med sex. Vi snakker ikke om to 35-åringer her.

Anonymkode: c7fe9...7d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...