Gå til innhold

Selger kompliserte strømavtaler får dårlig samvittighet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg selger strømavtaler og tjener veldig mye penger nå som strømmen er blitt så dyr. Når de tegner strømavtale så får de billigste strømleverandører i 5 uker automatisk. Etter dette må kunden selv bytte på en komplisert nettside noe de færreste gjør. Kunden får billig strøm første måned, men veldig dyr strøm andre måned. Selskapet har vunnet en sak i forliksrådet så jeg tror det er juridisk lovlig.

Kan jeg bli holdt ansvarlig for noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke ansvarlig, men jeg hadde vurdert å bytte jobb til noe mer etisk.

Anonymkode: bae66...d13

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, du er ikke ansvarlig, men jeg hadde vurdert å bytte jobb til noe mer etisk.

Jeg har tenkt til å bytte jobb så fort jeg får en ny. Jeg bare tenker på kundene som blir rundlurt. Etter de har fått første regning så ringer jeg og får tre navn. Da er det ganske lett å få solgt når en de kjenner kan bekrefte at det er billig. Strømmregninga de får andre måned er 320% høyere enn forrige i snitt.

Skrevet
Draculadragen skrev (1 minutt siden):

Jeg har tenkt til å bytte jobb så fort jeg får en ny. Jeg bare tenker på kundene som blir rundlurt. Etter de har fått første regning så ringer jeg og får tre navn. Da er det ganske lett å få solgt når en de kjenner kan bekrefte at det er billig. Strømmregninga de får andre måned er 320% høyere enn forrige i snitt.

Hvilket selskap?

Anonymkode: 4f037...dbc

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilket selskap?

Det vil jeg ikke si. Jeg er redd for at tv2 hjelper deg dukker opp. Det er et lite selskap.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilket selskap?

Det er bare trolling. Han prøver å få folk til å kjefte på han slik at han kan sette i gang en krangel.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare trolling. Han prøver å få folk til å kjefte på han slik at han kan sette i gang en krangel.

Det er flere selskaper som kjører samme modell. Men selskapet jeg er i drar det enda lenger ved å bevisst velge den dyreste for å få bonus.

Skrevet
Draculadragen skrev (24 minutter siden):

Jeg selger strømavtaler og tjener veldig mye penger nå som strømmen er blitt så dyr. Når de tegner strømavtale så får de billigste strømleverandører i 5 uker automatisk. Etter dette må kunden selv bytte på en komplisert nettside noe de færreste gjør. Kunden får billig strøm første måned, men veldig dyr strøm andre måned. Selskapet har vunnet en sak i forliksrådet så jeg tror det er juridisk lovlig.

Kan jeg bli holdt ansvarlig for noe?

Så lenge vilkårene står i betingelsene (At det kun er fem uker med nedsatt pris) så er det ikke galt, man har selv ansvar for å sette seg litt inn i hva slags avtaler som inngås. Det er flere andre selskaper med det samme, alt fra en måned til et år med tilbudspris, før man trer inn i en dyrere avtale hvis man selv ikke bytter. 

Anonymkode: 99c77...e76

Skrevet

Du har holdt det gående lenge nå med samme trollekontoen, må jo nesten være nye rekord?.
Sikkert fryktelig morsomt å dikte opp problemstillinger som du vet skaper reaksjoner på forumet.

Anonymkode: 69830...457

• Liker 2
Skrevet

Tror det er trolling, en selger har ikke samvittighet 😄

Anonymkode: 8d1cd...529

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Du har holdt det gående lenge nå med samme trollekontoen, må jo nesten være nye rekord?.
Sikkert fryktelig morsomt å dikte opp problemstillinger som du vet skaper reaksjoner på forumet.

Anonymkode: 69830...457

Tydeligvis aldri hørt om noen som har to jobber?

Jobber 80% på ungdomshjem, selger strømavtaler på telefon hjemmefra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...