AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #61 Del Skrevet 14. desember 2021 loveli skrev (8 timer siden): Jeg tror vi har veldig forskjellig syn på mat og har ulike smaksløker... Selv om grøtris ikke er likt basmatiris så vil det bli smaksløst uten riktig tilsetningssmaker. Jeg har kokt grøtris på lettmelk og det smakte fysj. Å koke det på vann hadde du kanskje fått meg til å spise hvis jeg måtte spise det for å unngå å havne i helvete. Men du snakker jo med en person som ikke drikker melk, altså er ikke dette heller et savn når det er utelukka av dietten. Meieriprodukter er noe man blir veldig avhenge av på samme måte som sukker, men utelukker man det så har man ikke lenger avhengigheten. Anonymkode: 4ee98...996 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #62 Del Skrevet 14. desember 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Fungerer det, syns du? Anonymkode: 639fa...674 Ja, synes det. Blir ikke dårlig i magen når jeg tar tablett først. Anonymkode: 30074...da7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 14. desember 2021 #63 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men du snakker jo med en person som ikke drikker melk, altså er ikke dette heller et savn når det er utelukka av dietten. Meieriprodukter er noe man blir veldig avhenge av på samme måte som sukker, men utelukker man det så har man ikke lenger avhengigheten. Anonymkode: 4ee98...996 Vel vel... kjenner nok av folk som savner det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #64 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg liker å lage hjemmelaget varm kakao på havremelk, det er veldig godt. Har ikke prøvd mandelmelk før, men har prøvd rismelk, kokosmelk(den tynne til drikking) og soyamelk i risgrøt. Jeg tåler ikke så godt soya, så bruker ikke noe soyamelk. Anonymkode: 639fa...674 Rismelk og kokosmelk(typ santa Maria) er perfekt kombo for melkefri risengrynsgrøt Anonymkode: 855a3...4c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #65 Del Skrevet 14. desember 2021 Dere glemmer mandelmelk! 😊 Anonymkode: 6c92a...8fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. desember 2021 #66 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dere glemmer mandelmelk! 😊 Anonymkode: 6c92a...8fd Vann med mandelsmak. Inneholder 2% mandler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #67 Del Skrevet 14. desember 2021 Hvilken type rismelk er best synes dere? Har lyst å prøve å lage med blanding av rismelk og havremelk kanskje. Kun vann tror jeg blir for susselig for meg. Anonymkode: 9ef60...34a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 14. desember 2021 #68 Del Skrevet 14. desember 2021 Tviler på at det er særlig godt. At det blir en tykk grøt handler jo om ristypen - grøtris blir grøtete uansett hva slags væske man koker den i, men melka er jo veldig viktig for at den skal smake risgrøt. Jeg synes heller ikke havregrøt eller andre typer grøt kokt på vann er godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #69 Del Skrevet 14. desember 2021 Peonjenta skrev (14 minutter siden): Vann med mandelsmak. Inneholder 2% mandler. Men god ☺️ Anonymkode: 6c92a...8fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #70 Del Skrevet 14. desember 2021 Har ikke smakt grøt kokt på vann, men må bare få kommentere det med den påstått kreftframkallende kanelen, i tilfelle folk får panikk og kaster den de har stående i skapet. Den vanligste kaneltypen, den de har i matbutikken er ikke sunn å innta ukritisk hver dag, det er sant. Husker ikke hvor mange gram som blir regnet som trygt, men har fått med meg at den ikke er bra for nyrene til små barn hvis de spiser mye grøt med kanel på. Men vi må huske på at selv om noe kan være skadelig å innta i en viss mengde over tid, så betyr det ikke at det er farlig å spise grøt med et kaneldryss slik innimellom. Arsen, som finnes i risen, er også kreftframkallende - risdrikk og riskaker er f.eks ikke anbefalt for små barn. Spiser vi mye ris, så er nok den et større problem enn kanelen... Anonymkode: 18855...5e5 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. desember 2021 #71 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har ikke smakt grøt kokt på vann, men må bare få kommentere det med den påstått kreftframkallende kanelen, i tilfelle folk får panikk og kaster den de har stående i skapet. Den vanligste kaneltypen, den de har i matbutikken er ikke sunn å innta ukritisk hver dag, det er sant. Husker ikke hvor mange gram som blir regnet som trygt, men har fått med meg at den ikke er bra for nyrene til små barn hvis de spiser mye grøt med kanel på. Men vi må huske på at selv om noe kan være skadelig å innta i en viss mengde over tid, så betyr det ikke at det er farlig å spise grøt med et kaneldryss slik innimellom. Arsen, som finnes i risen, er også kreftframkallende - risdrikk og riskaker er f.eks ikke anbefalt for små barn. Spiser vi mye ris, så er nok den et større problem enn kanelen... Anonymkode: 18855...5e5 For ikke å snakke om epler som inneholder cyanid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #72 Del Skrevet 14. desember 2021 Høres litt kjipt ut, men aldri smakt før. Så kan jo hende det faktisk er godt og mine fordommer er helt feil! Viktigste er at du liker det. har du prøvd med mandelmelk? Jeg bruker det. Gir en svaak smak av marsipan som passer perfekt i jula, men ikke fremtredende. Anonymkode: 920dc...885 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #73 Del Skrevet 14. desember 2021 Pleier folk å spise mer enn 1-1,5 teskjeer med kanel daglig? Tvilsomt. Anonymkode: 2b384...a3d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #74 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Pleier folk å spise mer enn 1-1,5 teskjeer med kanel daglig? Tvilsomt. Anonymkode: 2b384...a3d Det var en periode det var om å gjøre å spise mest mulig kanel at dette ble kjent. Man fikk høre at kanel var sunt og folk spiste da masse. Ved helt vanlige mengder går det helt fint. Anonymkode: b9a28...c7d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #75 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Pleier folk å spise mer enn 1-1,5 teskjeer med kanel daglig? Tvilsomt. Anonymkode: 2b384...a3d Kanskje de som baker kanelknekkebrød eller lignende. Og de som drikker kanelte. Jeg har ikke sjekket hva slags kanel som er i te... Noen av de jeg gikk på folkehøyskole med syntes at lørdagsgrøten var veldig tam og pøste på, men ellers er en teskje veldig mye kanel. Anonymkode: 18855...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #76 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Har ikke smakt grøt kokt på vann, men må bare få kommentere det med den påstått kreftframkallende kanelen, i tilfelle folk får panikk og kaster den de har stående i skapet. Den vanligste kaneltypen, den de har i matbutikken er ikke sunn å innta ukritisk hver dag, det er sant. Husker ikke hvor mange gram som blir regnet som trygt, men har fått med meg at den ikke er bra for nyrene til små barn hvis de spiser mye grøt med kanel på. Men vi må huske på at selv om noe kan være skadelig å innta i en viss mengde over tid, så betyr det ikke at det er farlig å spise grøt med et kaneldryss slik innimellom. Arsen, som finnes i risen, er også kreftframkallende - risdrikk og riskaker er f.eks ikke anbefalt for små barn. Spiser vi mye ris, så er nok den et større problem enn kanelen... Anonymkode: 18855...5e5 Har lest noe om lever jeg? Du har helt rett. Anonymkode: 6c92a...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #77 Del Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 13.12.2021 den 17.50): Nei, jeg koker mye ris til middag, og den blir luftig og fin. Har jeg i for mye vann blir den mer grøtete. På grøtris fulgte jeg oppskriften på 1,5 dl grøtris og 0,9 L væske. Brukte vann. Kokte den til vannet var kokt inn og grøten har tykk og fin. Rørte av og til for at det ikke skulle brenne seg i bunnen, men ikke mer utover det. Anonymkode: 639fa...674 Du vet at mye ris og risprodukter heller ikke er bra for kroppen? Sånn med tanke på at du et så opptatt av slike ting.. Anonymkode: 1cc98...d40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #78 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 15.12.2021 den 8.45): Du vet at mye ris og risprodukter heller ikke er bra for kroppen? Sånn med tanke på at du et så opptatt av slike ting.. Anonymkode: 1cc98...d40 Ja, jeg koker sjelden ris, så jeg ordla meg litt dumt. Anonymkode: 639fa...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #79 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 13.12.2021 den 16.58): Jeg lagde risgrøt med bare vann her om dagen. Det ble overraskende bra. Flere som har prøvd det? Jeg har melkeallergi, og er ikke så glad i disse melkealternativene som soyamelk, rismelk, kokosmelk osv. Tenkte jeg skulle prøve å lage risgrøt med bare vann, og det ble fantastisk bra. Det var kun grøtris og vann. Grøten ble perfekt og så ut som det var brukt melk i. Fin og hvit og tykk. Syns det var bra at jeg kunne spise en grøt jeg ikke ble kvalm av. Pleier også bare å bruke vann i havregrøt. Jeg er veldig glad i å bruke lønnesirup på, og bruker kun ceylon kanel kjøpt på helsekost, da den vanlige typen som selges i butikk er kreftfremkallende. Anonymkode: 639fa...674 Det smaker jo høgg 🤢 Anonymkode: 6f68d...f60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #80 Del Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 13.12.2021 den 17.53): Vanlig kanel er kreftfremkallende, den som selges i butikk. Viktig å velge ceylon kanel da den er bra for kroppen. Den kjøpes på helsekost, eller kanskje innvandrerbutikker. Vet ikke om de har den på store butikker som meny. Anonymkode: 639fa...674 AnonymBruker skrev (På 13.12.2021 den 18.12): Så kult Ts. Lærte noe her. 😊😊 Ja også det med kanel fra deg som nevnte det 😳 Anonymkode: 1a4f8...686 Synd, for det med kanel er tull. Så lenge man ikke er et kanelmonster og spiser kanelretter hver dag, så er det ikke noe å bekymre seg over. Ingen grunn til å kaste bort penger på spesialkanel. Anonymkode: 42532...c18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå