AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Del Skrevet 13. desember 2021 Jeg lagde risgrøt med bare vann her om dagen. Det ble overraskende bra. Flere som har prøvd det? Jeg har melkeallergi, og er ikke så glad i disse melkealternativene som soyamelk, rismelk, kokosmelk osv. Tenkte jeg skulle prøve å lage risgrøt med bare vann, og det ble fantastisk bra. Det var kun grøtris og vann. Grøten ble perfekt og så ut som det var brukt melk i. Fin og hvit og tykk. Syns det var bra at jeg kunne spise en grøt jeg ikke ble kvalm av. Pleier også bare å bruke vann i havregrøt. Jeg er veldig glad i å bruke lønnesirup på, og bruker kun ceylon kanel kjøpt på helsekost, da den vanlige typen som selges i butikk er kreftfremkallende. Anonymkode: 639fa...674 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Del Skrevet 13. desember 2021 Ikke prøvd det selv, men kjempebra at det fungerte for deg! ❤️ Kanskje flere med samme problematikk kan plukke opp tipset. Anonymkode: a233a...fa6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Del Skrevet 13. desember 2021 Anonymkode: f08ca...df5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #4 Del Skrevet 13. desember 2021 Det hørtes vikelig ikke godt ut! Har selv melkeproteinallergi og blir i utgangspunktet kvalm av bare tanken på grøt, men kan spise en halv porsjon med vanlig melk og det går greit nok, så sa holder jeg meg til det den sjeldne gangen jeg spiser grøt. Anonymkode: 2e79b...2ad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 13. desember 2021 #5 Del Skrevet 13. desember 2021 Ris kokt på vann, kan umulig smake noe annet enn... ris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Del Skrevet 13. desember 2021 loveli skrev (Akkurat nå): Ris kokt på vann, kan umulig smake noe annet enn... ris? Det var det jeg tenkte også. Risgrøt kokt på vann høres bare ut som overkokt ris for meg. Gjorde du noe annet ekstra, TS? Rørte mye f.eks.? Risotto får jo en annen konsistens enn vanlig kokt ris, både pga. ristypen og røringen, men det er jo ikke noe kraft, løk eller ost som gir smak til en risgrøt. Anonymkode: c565c...875 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 13. desember 2021 #7 Del Skrevet 13. desember 2021 Det høres ut som utvannet ris.....har ikke tro på at det er godt i det hele tatt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #8 Del Skrevet 13. desember 2021 Lønnesirup er kreftfremkallende?😂 Anonymkode: 5d62d...61d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #9 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ikke prøvd det selv, men kjempebra at det fungerte for deg! ❤️ Kanskje flere med samme problematikk kan plukke opp tipset. Anonymkode: a233a...fa6 Ja, det høres sikkert rart ut, men det ble som ekte risengrynsgrøt. ❤️ Anonymkode: 639fa...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #10 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Anonymkode: f08ca...df5 😊 Anonymkode: 639fa...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #11 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lønnesirup er kreftfremkallende?😂 Anonymkode: 5d62d...61d Nei, cassia-kanel. Gammel og velkjent kunnskap det etter hvert: https://vkm.no/tema/kumarinikanel.4.403d220a161cf1a9653a1d20.html (så bare å tørke av seg fliret) Anonymkode: fd3e3...fcb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #12 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det hørtes vikelig ikke godt ut! Har selv melkeproteinallergi og blir i utgangspunktet kvalm av bare tanken på grøt, men kan spise en halv porsjon med vanlig melk og det går greit nok, så sa holder jeg meg til det den sjeldne gangen jeg spiser grøt. Anonymkode: 2e79b...2ad Du blir jo kvalm av melken, men om du prøver å koke kun med vann blir den like tykk som grøt kokt på melk. Jeg brukte den blå pakken som kokes på 20 min. Tror den heter Ming? Anonymkode: 639fa...674 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #13 Del Skrevet 13. desember 2021 loveli skrev (16 minutter siden): Ris kokt på vann, kan umulig smake noe annet enn... ris? Nei, grøtris blir tykk når den kokes, så må ikke nødvendigvis kokes på melk. Går fint å koke grøtris på vann. Den blir like tykk og hvit og fin. Anonymkode: 639fa...674 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #14 Del Skrevet 13. desember 2021 loveli skrev (16 minutter siden): Ris kokt på vann, kan umulig smake noe annet enn... ris? Annen type ris regner jeg med. Risgrøt ris 😊 Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal være negative til dette. Jeg også pleier å ta ut ting jeg ikke er enig i, i oppskrifter 😄👌 Anonymkode: 4ee98...996 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #15 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det var det jeg tenkte også. Risgrøt kokt på vann høres bare ut som overkokt ris for meg. Gjorde du noe annet ekstra, TS? Rørte mye f.eks.? Risotto får jo en annen konsistens enn vanlig kokt ris, både pga. ristypen og røringen, men det er jo ikke noe kraft, løk eller ost som gir smak til en risgrøt. Anonymkode: c565c...875 Nei, jeg koker mye ris til middag, og den blir luftig og fin. Har jeg i for mye vann blir den mer grøtete. På grøtris fulgte jeg oppskriften på 1,5 dl grøtris og 0,9 L væske. Brukte vann. Kokte den til vannet var kokt inn og grøten har tykk og fin. Rørte av og til for at det ikke skulle brenne seg i bunnen, men ikke mer utover det. Anonymkode: 639fa...674 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #16 Del Skrevet 13. desember 2021 Peonjenta skrev (9 minutter siden): Det høres ut som utvannet ris.....har ikke tro på at det er godt i det hele tatt. Nei, den ble like tykk og fin uten melk. Og bra for oss som ikke tåler eller kiler melk. Smakte mye bedre enn med melk, og jeg slapp å bli kvalm. Anonymkode: 639fa...674 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #17 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Lønnesirup er kreftfremkallende?😂 Anonymkode: 5d62d...61d Vanlig kanel er kreftfremkallende, den som selges i butikk. Viktig å velge ceylon kanel da den er bra for kroppen. Den kjøpes på helsekost, eller kanskje innvandrerbutikker. Vet ikke om de har den på store butikker som meny. Anonymkode: 639fa...674 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #18 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Lønnesirup er kreftfremkallende?😂 Anonymkode: 5d62d...61d Lønnesirup er veldig bra for kroppen, men kjøp den ekte. Pass deg for de uekte som er tilsatt farge og smak. Anonymkode: 639fa...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #19 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Annen type ris regner jeg med. Risgrøt ris 😊 Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal være negative til dette. Jeg også pleier å ta ut ting jeg ikke er enig i, i oppskrifter 😄👌 Anonymkode: 4ee98...996 Ja, man kan prøve forskjellig. Var bare et innfall jeg ville prøve her om dagen da jeg er lei av å ikke kunne spise hva jeg vil. Jeg tenkte, det må jo kunne gå an å koke grøtris med bare vann? Og det fungerte som bare det! 🙌 Anonymkode: 639fa...674 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #20 Del Skrevet 13. desember 2021 Jeg har laktoseintoleranse og tar en tablett for det før jeg spiser grøt. Anonymkode: 30074...da7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå