AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Syns stebarn det er trist om stemor eller stefar ikke går på korfremvising/håndballkamp/fotballkamp? Anonymkode: e9e3d...67a
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Ja, her i huset gjør de det. Men det er også mest fordi de ikke har en mor som stiller opp på sånt. Det ordner jeg som stemor og far. Mor er heller den som vil være hjemme når barna gjør noe spesielt. De er derfor vant med at de ikke spør mor fordi de ikke kan regne med henne. Utrolig trist. De blir lei seg hvis jeg ikke kan en dag så jeg strekker meg langt på spesielle dager nettopp fordi de ikke skal oppleve det som ekstra sårt. Anonymkode: bb7bf...b82 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 Her har de godt forhold til steforeldrene sine, så ja de hadde blitt skuffet om de ikke stilte opp på slike ting ja. Anonymkode: 311b4...0b0
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 Dersom du lurer på hvordan et konkret stebarn vil reagere så må du nesten spørre barnet eller foreldrene. Hva skulle denne tråden hjelpe med? Ville du telt opp antall "ja" og "nei" og tatt en avgjørelse basert på det? Anonymkode: 6b33d...e92 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 Det kommer helt an på relasjonen mellom stebarn og steforeldre, og også relasjonen med foreldrene. Anonymkode: 54270...194
Sexybby Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 Altså ja. Eller kommer ann på. Kommer litt ann på forholdet dokker og om de "ekte" foreldran stilla opp. Ville stilla opp uansett æ! Betyr mye for dem ❤️
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #8 Skrevet 13. desember 2021 Kommer nok helt an på relasjonen. Jeg ville foretrukket at vedkommende ikke kom fordi jeg fikk aldri noe tid med bare pappa, men noen andre ville følt annerledes. Anonymkode: 3c71b...c67
regnbuebarn Skrevet 13. desember 2021 #9 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns stebarn det er trist om stemor eller stefar ikke går på korfremvising/håndballkamp/fotballkamp? Anonymkode: e9e3d...67a Det kommer vel litt an på relasjonen, alder osv. Personlig mener jeg at steforeldre deltar på lik linje med foreldre
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #10 Skrevet 13. desember 2021 Kommer an på relasjonen. Om steforelderen alltid har andre ting å gjøre enn å se kamper så kan jeg forstå det er litt sårt. Hadde jeg vært steforelder ville jeg vært med på alt, men så trives jeg i en hall. Anonymkode: fafe7...60b
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #11 Skrevet 13. desember 2021 Det kommer 100 % an på barnet. Noen barn er svært opptatte av steforeldre og synes de er hyggelige, de beste i verden og "ekstra mamma/pappa". Da er det jo leit om hen ikke møter opp på turneringer og konkurranser som er viktige i barnets liv (i dens hode, i hvert fall). Andre barn er mer likegyldige til steforelderen, og foretrekker kanskje til og med at steforeldre ikke er med. Det kan være på grunn av personlighetsdifferanser, eller andre variabler i forholdet. Jeg ser et mønster på at eldre barn er mer etablerte i sin dynamikk med familien sin, og derfor ikke er så intressert i steforeldre. Yngre barn synes gjerne steforeldre er mer stas - og tap/vinn i konkurranser føles tyngre når man er liten. Da kan det være fint å ha en ekstra hånd å klappe på skulderen. Anonymkode: 1ea34...121 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #12 Skrevet 13. desember 2021 Det kommer an på barn og hvordan foreldrene er. Her har biomamma gjort det veldig tydelig for sin sønn at jeg ikke er noen bonus mamma på noen måte. Jeg har ingenting å gjøre på kamper. Ingenting å gjøre på skoleavslutninger. Ingenting å gjøre oppvisninger. gutten er i bunn og grunn veldig glad i meg og i perioder i livet så har han hatt større behov for meg enn pappa men han har fått det inn med morsmelka at jeg ikke har noen plass på sånt. De gangene jeg har prøvd å komme så har han blitt direkte sur. Han skjønner ikke selv enda at han har blitt et talerør for sin mammas hat mot meg men jeg respekterer at «han» ikke vil ha meg der, også er jeg veldig sikker på at han kommer til å se hvordan det egentlig er en gang når han er eldre Anonymkode: 90af1...649
SoWhat? Skrevet 13. desember 2021 #13 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, her i huset gjør de det. Men det er også mest fordi de ikke har en mor som stiller opp på sånt. Det ordner jeg som stemor og far. Mor er heller den som vil være hjemme når barna gjør noe spesielt. De er derfor vant med at de ikke spør mor fordi de ikke kan regne med henne. Utrolig trist. De blir lei seg hvis jeg ikke kan en dag så jeg strekker meg langt på spesielle dager nettopp fordi de ikke skal oppleve det som ekstra sårt. Anonymkode: bb7bf...b82 Du vet jo ikke hvorfor moren ikke stiller opp. De kan nok regne med henne på veldig mye annet, så kanskje det ikke er så "utrolig trist"? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå