Gå til innhold

Hvordan kler dere som er uføre dere til vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mest joggebukse? Eller jeans, kjole, skjørt? 

Anonymkode: 0851a...f49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er for det meste hjemme, så det blir joggebukse :)

Anonymkode: 88e01...0d6

Skrevet

Stort sett svart søppelsekk til hverdags, striesekk til finere anledninger. Det er kleskoden i uføreforeningen. 

Anonymkode: 385b2...9e7

• Liker 28
Skrevet

Bukse/jeans og topp/bluse, bukse og cardigan, skjørt og topp/bluse, skjørt og cardigan. 

Kjole bruker jeg aldri, men det gjorde jeg ikke før jeg ble ufør, heller. Jeg er ingen kjoleperson og kroppen min kler best todelte antrekk. . 

Anonymkode: 0b5f5...79c

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det mest joggebukse? Eller jeans, kjole, skjørt? 

Kler meg i det som passer sertingen. Er jeg hjemme så er det kosebuksa og en god varm hettegenser. Går jeg ut så kler jeg meg som normale mennesker. Kan ikke huske at det kom noen retningslinjer sammen med honnørbeviset om hvordan vi skulle kle oss. Så her regner jeg med at de fleste kler seg fornuftig.

Anonymkode: 77a95...f77

• Liker 8
Skrevet

Slayer t-shirt og Anthrax joggebukse. 

Anonymkode: 9888a...7a5

Skrevet

Lurer du faktisk på hvordan uføre kler seg? Eller lurer du egentlig på hvordan folk som ikke er på jobb og sjelden eller aldri er i en profesjonell setting kler seg?

Jeg prøver ikke å krangle altså, jeg er bare nysgjerring på om det er alle hjemmeværende eller uføre spesifikt du er interessert i.

Anonymkode: 89468...4a1

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Lurer du faktisk på hvordan uføre kler seg? Eller lurer du egentlig på hvordan folk som ikke er på jobb og sjelden eller aldri er i en profesjonell setting kler seg?

Jeg prøver ikke å krangle altså, jeg er bare nysgjerring på om det er alle hjemmeværende eller uføre spesifikt du er interessert i.

Du har rett, lurer på de som går hjemme uten jobb. Så alle som får trygd fra NAV

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du har rett, lurer på de som går hjemme uten jobb. Så alle som får trygd fra NAV

Hva med oss som går hjemme med jobb? Vil du høre hvordan vi kler oss?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med oss som går hjemme med jobb? Vil du høre hvordan vi kler oss?

Ja hvorfor ikke

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På AAP - har faktisk lagt bort blusene jeg pleide gå med mye på jobb. 

Ellers samme som når jeg jobbet (akademikerjobb med hverken eller kleskode). 

Anonymkode: bc3a7...965

Skrevet

Pleiepenger- sykt barn, kombinert med hjemmekontor på deltid

Nei, altså; Mer komfortabelt enn da jeg var på jobb, der det var ganske streng kleskode. Bruker betydelig mindre penger på klær, vesker, kåper osv.,.

Men nå til vinteren har jeg kjøpt meg fine sånn strikkekjole/genserkjoler. Synes de er fine, komfortabel med en god strømpebukse under og med en stor boblejakke over når jeg bare popper ut, så er det gull. Men selv jeg bruker mer komfortable klær, så bruker jeg mer tid på badet. Kurer håret, og ordner det mer enn før. Jeg hadde ikke tid på morgenen. Eller fletter det og koser meg med å sminke meg hver dag. 

Tror det er viktig å føle seg bra. Og det er jo ikke sånn at jeg ikke kommer meg ut av huset hver dag. Det er alltid et møte eller en legetime, for å si det sånn....og hund er alltid kjekt og ha- og de turene har blitt lenger, samt gode venner som man kan ta en kaffe med. :)

Anonymkode: ba26f...1b9

Skrevet

Det spørs jo selvsagt hva jeg driver med. Hjemme i sofaen har jeg joggebukse og strikkagenser, skal jeg ut på noe er det på med dongeri og en fin genser, i fjøsen bruker jeg FK-dress eller arbeidsbukse og ullgenser. 

Anonymkode: facab...c3f

Skrevet

Dress og penklær. Må jo se bra ut på NAV møter :) 

Anonymkode: 947c0...d9c

• Liker 1
Skrevet

Jeg kler meg som før jeg ble ufør. Har mye å si for selvfølelse å se ok ut. 

Anonymkode: b46d9...42f

Skrevet

Hjemme går jeg i joggebukse og hettegenser. Skal jeg ut, eller får besøk, så har jeg alltid på meg kjole. Liker å kle meg pent, selv om jeg er syk, da jeg skal noe.

Anonymkode: c175e...fc2

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dress og penklær. Må jo se bra ut på NAV møter :) 

Anonymkode: 947c0...d9c

Går man på NAV møter når man er ufør?

Anonymkode: bfdcf...d77

• Liker 1
Skrevet

Pysj og joggebukse her hjemme. Joggebukse de dagene jeg klarer å gå til butikken. Bruker bukse eller kjole kanskje 3 ganger i året. Hadde nok pyntet meg oftere om jeg hadde samboer 

Anonymkode: 275a6...800

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Går man på NAV møter når man er ufør?

Anonymkode: bfdcf...d77

Nei. Personen troller

Anonymkode: 275a6...800

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...