AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Hei, jeg har vært i et forhold over lengre tid og vi har et barn. I starten av forholdet snakket min samboer veldig mye å gifte oss og at han skulle fri, mens jeg var mer avholdende. Dette har snudd. Nå det siste året nevner han det ikke. Jeg kjenner at det føler det er litt sårt. Vi har et barn sammen, så på en måte er mer enn bondet sammen for resten av livet, men på den andre siden så hadde vært godt å få den bekreftelsen på oss to. Jeg føler også det er sårt fordi jeg ser venninner som blir forlovet og gifter seg på tross av alt som har skjedd i deres relasjon og jeg er glad på deres vegne, men jeg kan ikke se at mitt forhold er verken noe bedre eller dårligere enn deres. Jeg klarer ikke helt å beskrive det, men jeg føler at det skaper en utrygghet i meg. At forholdet for han er bare en vent-og-se situasjon. Jeg trenger ikke bryllupsfesten eller brudekjolen, men jeg hadde elsket å bli fridd til og å gifte oss på en vanlig dag bare vi to. En slags lovnad om at det er oss to og at vi er der for hverandre. Og nei ekteskap er ikke en beskyttelse mot noe, men det er en litt trygg kappe og et slags uskrevet bånd. Jeg klarer ikke helt å beskrive det, men det har blitt viktigere og viktigere for meg. Selv om jeg skulle ønske jeg var "kul" nok til å ikke bry meg... Så kjenner jeg det gjør vondt i hjerterota. Jeg tror også det at han var så på i starten og nå er avventende gjør nok dette til et mer betent tema. Anonymkode: c1469...1fc
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Det er jo bare å ta det opp? Vi hadde ikke barn. Men jeg satt meg bare ned og sa rett ut at ekteskap var viktig for meg når vi først var der at vi visste det var oss. Han var enig. Så booket vi lokaler, og sendte ut melding om dato. Anonymkode: 15c71...ed1 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 Skjønner deg veldig godt ts og hadde følt det på samme måte. Anonymkode: be3d5...cb3 1
Hannah80 Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 Skjønner deg veldig godt. Selv så ville jeg ikke ha barn før vi ble gift. 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 Snakk med ham i stedet for å forvente han skal være tankeleser. Anonymkode: fcb14...61d 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er jo bare å ta det opp? Vi hadde ikke barn. Men jeg satt meg bare ned og sa rett ut at ekteskap var viktig for meg når vi først var der at vi visste det var oss. Han var enig. Så booket vi lokaler, og sendte ut melding om dato. Anonymkode: 15c71...ed1 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Snakk med ham i stedet for å forvente han skal være tankeleser. Anonymkode: fcb14...61d Hei, jeg har hintet om det (Sterkt!) og snakket om det i en fin tone. Så ingen tankelesing her i huset. Problemet er at jeg kan ikke mase heller om det. Det burde gjøres av egen og fri vilje. Det er jo det som gjør det magisk. Og før dere kommer med at jeg burde fri selv, så har jeg nevnt det også, men fikk da tydelig til svar at det er noe han ville gjøre selv. Og ja, jeg er nok tradisjonell der og mener jo også det at han burde være den som frir, legger ingen skjul på det. Anonymkode: c1469...1fc
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skjønner deg veldig godt ts og hadde følt det på samme måte. Anonymkode: be3d5...cb3 Takk Anonymkode: c1469...1fc
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #8 Skrevet 13. desember 2021 Vet han at du ikke er tilbakeholdende lenger? Anonymkode: f5e4b...336 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #9 Skrevet 13. desember 2021 Hannah80 skrev (8 minutter siden): Skjønner deg veldig godt. Selv så ville jeg ikke ha barn før vi ble gift. Jeg angrer ikke på at jeg fikk barn, for jeg elsker barnet mitt, men ja jeg tror nok at jeg hadde gjort ting annerledes. Det lå i kortene at det skulle bli oss, trodde jeg, ellers ville jeg aldri ha tatt en sjansen. Anonymkode: c1469...1fc
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #10 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet han at du ikke er tilbakeholdende lenger? Anonymkode: f5e4b...336 Ja. Jeg har sagt det. Problemet nå er hva er neste? Vente hvor lenge? Og er dette noe man slår opp for eller godtar man det? Anonymkode: c1469...1fc
Zooey Skrevet 13. desember 2021 #11 Skrevet 13. desember 2021 Men kan du ikke ta det opp da? I og med at du har vært avholdende tidligere så synes jeg det ligger litt på deg å ta tak i det i og med at du har forandret mening. Og så må du selvsagt høre hva han føler rundt det også. 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #12 Skrevet 13. desember 2021 7 minutter siden, Zooey said: Men kan du ikke ta det opp da? I og med at du har vært avholdende tidligere så synes jeg det ligger litt på deg å ta tak i det i og med at du har forandret mening. Og så må du selvsagt høre hva han føler rundt det også. Enig. For han var det jo helt sikkert sårt å nevne dette mye tidligere kun for å ha sin drøm og idé om giftemål avvist av deg, hvis du var avholdende. Han er jo sikkert livredd for å få et nei hvis han spør? Jeg ser du skriver at du har hintet sterkt, men jeg synes vel egentlig at du bør si det direkte.. Anonymkode: de10b...b43 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #13 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig. For han var det jo helt sikkert sårt å nevne dette mye tidligere kun for å ha sin drøm og idé om giftemål avvist av deg, hvis du var avholdende. Han er jo sikkert livredd for å få et nei hvis han spør? Jeg ser du skriver at du har hintet sterkt, men jeg synes vel egentlig at du bør si det direkte.. Anonymkode: de10b...b43 Jeg har også skrevet at jeg sagt at jeg ønsker å gifte meg og vil at han skal fri. Vet ikke hvordan jeg kan gjøre det mer klart... Anonymkode: c1469...1fc
Gjest Kong Durek Skrevet 13. desember 2021 #14 Skrevet 13. desember 2021 56 minutter siden, AnonymBruker said: I starten av forholdet snakket min samboer veldig mye å gifte oss og at han skulle fri, mens jeg var mer avholdende. Derfor. Du spilte ikke ball da han var på. Nå er det din tur til å ta initiativ. Du kan ikke bare sitte der og forvente at han skal begynne å ta disse tingene opp en gang til.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #15 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har også skrevet at jeg sagt at jeg ønsker å gifte meg og vil at han skal fri. Vet ikke hvordan jeg kan gjøre det mer klart... Anonymkode: c1469...1fc Jeg sa bare; "hva tenker du om mai neste år?". Da har man egentlig ikke så mange andre valg enn ja, eller nei. Anonymkode: 15c71...ed1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #16 Skrevet 13. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har også skrevet at jeg sagt at jeg ønsker å gifte meg og vil at han skal fri. Vet ikke hvordan jeg kan gjøre det mer klart... Anonymkode: c1469...1fc Har du sagt det til han med akkurat de ordene der? Anonymkode: de10b...b43
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #17 Skrevet 13. desember 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei, jeg har hintet om det (Sterkt!) og snakket om det i en fin tone. Så ingen tankelesing her i huset. Problemet er at jeg kan ikke mase heller om det. Det burde gjøres av egen og fri vilje. Det er jo det som gjør det magisk. Og før dere kommer med at jeg burde fri selv, så har jeg nevnt det også, men fikk da tydelig til svar at det er noe han ville gjøre selv. Og ja, jeg er nok tradisjonell der og mener jo også det at han burde være den som frir, legger ingen skjul på det. Anonymkode: c1469...1fc Nordisk tradisjon er at man taler om det som voksne mennesker og blir enige om å forlove seg. Det med at mannen frir med ring er amerikansk tradisjon. Uansett, er det frieriet som er viktigst eller det juridiske, å inngå ekteskap? Jeg skjønner ikke helt hva du egentlig vil. Anonymkode: fcb14...61d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå