Kågebruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Del Skrevet 13. desember 2021 Vi kan ikke ha et velfungerende helsevesen og en så spredt befolkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 13. desember 2021 #2 Del Skrevet 13. desember 2021 Nå har vel ikke lange avstander gjort at folk har dødd i denne pandemien, akuratt. Problemet er manko på isolatintensivplasser, der er vi stygt underbemannet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 13. desember 2021 #3 Del Skrevet 13. desember 2021 Mindre distriktspolitikk kan det nok bli når regningen for dette skal betales, i likhet med reduksjon i mange andre velferdstjenester. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uredd Skrevet 13. desember 2021 #4 Del Skrevet 13. desember 2021 Jeg trodde det var en fordel å bo litt grisgrendt under en pandemi...? Når det er sagt tenker jeg at det er en lang liste av andre grunner enn manglende sentralisering som er hovedårsakene til et underdimensjonert helsevesen... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 13. desember 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 13. desember 2021 Uredd skrev (Akkurat nå): Jeg trodde det var en fordel å bo litt grisgrendt under en pandemi...? Når det er sagt tenker jeg at det er en lang liste av andre grunner enn manglende sentralisering som er hovedårsakene til et underdimensjonert helsevesen... Med tanke på nedstengningen handler om kapasiteten i helsevesenet, og at helse er ekstremt kostbart, så må vi prioriterere. Ønsker vi et velfungerende helsevesen eller et sykehus i hver fjord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uredd Skrevet 13. desember 2021 #6 Del Skrevet 13. desember 2021 1 minutt siden, Kågebruker said: Med tanke på nedstengningen handler om kapasiteten i helsevesenet, og at helse er ekstremt kostbart, så må vi prioriterere. Ønsker vi et velfungerende helsevesen eller et sykehus i hver fjord? Jeg tror premisset er feil. Et velfungerende helsevesen burde absolutt være høyeste prioritet. Det er det ikke. Hvorfor? Grunnen er i alle fall ikke at vi har et "sykeshus i hver fjord"... Det er ganske enkelt ikke dette valget vi må ta. Sentraliseringen er egentlig et sidespor 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hellisinhello Skrevet 13. desember 2021 #7 Del Skrevet 13. desember 2021 Kapitalt feil. STOR fordel med grisgrendt beboelse i pandemier. Unngå å legge ned lokalsykehus, sørg for at alle distriktssykehus har kapable intensivavdelinger. Regelmessig hospitering kan gjennomføres uproblematisk for å holde helsepersonell faglig kapable. Politisk vilje må finnes, ellers er det bare å glemme. Vi har MER ENN NOK kapital til å gjøre dette, om rette krefter får komme til makt og bestemmelse (les FAGFOLK). Sentralisering er negativt for alle andre enn de som bor i byene, og får tjenester opp i trynet. Norge er ikke et land for sentralisering. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summer lady Skrevet 13. desember 2021 #8 Del Skrevet 13. desember 2021 Jeg har jobbet i helsevesenet i 17 år, i alle år har det vært diskutert sammenslåing og flytting av sykehus, storsykehus etc. Det hjelper ikke på det faktum at vi mangler folk, ruste opp helsevesenet? Ja det hadde vært fint det, men i alle 17 år jeg har jobbet har vi vært underbemannet og det blir verre for hvert år, det skal spares og spares, folk orker ikke jobbe sånn i årevis. Sykepleiermangelen har vært varslet i mange år, det viser seg nå, sammen med fastlegekrisen, midt oppi pandemien, det er fastleger som jobber på legevakt for eks, så på legevakta her er det jo krise både på lege og sykepleier siden. Det er ikke bare på intensiv alt bikker nå, det forplanter seg til hvert ledd i helsevesenet, og da tror jeg sentralisering eller desentralisering spiller liten rolle, vi har ikke folk nok!! Vel og bra at mange utdanner seg nå, men de blir jo ikke ferdig før om noen år. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 13. desember 2021 #9 Del Skrevet 13. desember 2021 Nå er det vel bygdeborge som har hatt lavest andel smittede. Følgelig bør det være et mål å få mer spredd beboelse. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 14. desember 2021 #10 Del Skrevet 14. desember 2021 10 hours ago, Kågebruker said: Med tanke på nedstengningen handler om kapasiteten i helsevesenet, og at helse er ekstremt kostbart, så må vi prioriterere. Ønsker vi et velfungerende helsevesen eller et sykehus i hver fjord? Synes de kan bygge ut det de har lovt, jeg. Eller så får de bare privatisere hele greia med så mye penger som brukes på helse. De har vist at de er udugelige. hvorfor gi dem mer penger? Hvorfor skal vi snu våre liv opp-ned for et strukturelt problem skapt av politikere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smugleseren Skrevet 14. desember 2021 #11 Del Skrevet 14. desember 2021 Vi har jo ikke smitte på bygda, og lever helt normalt -som før. Eneste er at vi prøver å holde litt avstand på butikken. Aldri i verden om jeg hadde flyttet til noen by! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg