Gjest BrittEkeberg Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Og hvor mange ble alvorlig syke? Selv har hverken jeg eller nær familie vært smittet. Men jeg bekymrer meg nå, for den nye varianten. Når jeg ser til danske og britiske tabloider.
TulleJenny Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Ja, min mor hadde covid i april. Hun er tidligere frisk i tidlig 50 årene. Det var nummeret før innleggelse og hun sier selv hun aldri har vært så dårlig før. Hun sliter fortsatt med fatigue og hjertet hennes er påvirket. 3
Anonio Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 (endret) Problemet til Storbritannia er at de sliter med en stor overvekt av uvaksinerte delta-innleggelser og har null dekning for omikron. Litt det samme som her, egentlig. Endret 13. desember 2021 av Elaine Marley 4
Gjest BrittEkeberg Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 TulleJenny skrev (Akkurat nå): Ja, min mor hadde covid i april. Hun er tidligere frisk i tidlig 50 årene. Det var nummeret før innleggelse og hun sier selv hun aldri har vært så dårlig før. Hun sliter fortsatt med fatigue og hjertet hennes er påvirket. Aj! Stakkars. ❤️Er bekymret for mine foreldre og søsken.
Gjest Dævendøtte Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 (endret) Ingen i min familie, ungene i huset har vært i et par karantener hvor de har ventet på svar, alltid vært negativ test. Vi sitter og venter på svar i skrivende stund også. Ingen symptomer så langt. Har heller ingen nære venner som har hatt det, men litt utenfor den nærmeste vennekretsen vet jeg om ganske mange. En kompis var en av de første som fikk korona i fjor, han sliter fortsatt med lukt og smaksans, samt noe pust. Har også et par andre venner som ikke er helt i form etter korona på nyåret i år. Men ingen var lagt inn på sykehus. Ingen på jobben har vært smittet heller. Bank i bordet, så langt. Vi er et par hundre stykker på samme arbeidsplass, tre tilfeller har vi hatt, men de var ikke på jobb da de testet positivt, var i forbindelse med utenlandsreiser i Polen i fjor. Endret 13. desember 2021 av Elaine Marley
Gjest BrittEkeberg Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 (endret) Anonio skrev (2 timer siden): Problemet til Storbritannia er at de sliter med en stor overvekt av uvaksinerte delta-innleggelser og har null dekning for omikron. Litt det samme som her, egentlig. Her jeg bor har vi hatt lite smitte, og så kom først delta og nå omikron og boom 250 stk. smitta. Fra 8 stykker under hele pandemien, til 250 på få uker. Endret 13. desember 2021 av BrittEkeberg
Lipyros Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 En venn av barnet mitt er smittet nå. Ikke verre enn en vanlig influensa heldigvis. Litt feber, hoste og vondt i hodet, men ikke fått svar på om det er Delta eller omikron enda. 2
TulleJenny Skrevet 13. desember 2021 #8 Skrevet 13. desember 2021 BrittEkeberg skrev (21 minutter siden): Aj! Stakkars. ❤️Er bekymret for mine foreldre og søsken. Det forstår jeg! Det var en skummel tid når formen hennes var så dårlig.
LCFA Skrevet 13. desember 2021 #9 Skrevet 13. desember 2021 Min uvaksinerte fetter var syk i 14 dager der 5 var ganske ille sa han. Hans to jenter var også smittet og isolert, men nesten ikke syke. Han fikk låne et apparat av legen for å måle oksygenmetning i blodet flere ganger hver dag og ringe og få mulig innleggelse om det gikk under grensen. Han var på grensen i to dager.
Justlooking Skrevet 13. desember 2021 #10 Skrevet 13. desember 2021 Aldri vært smittet, Heller ingen i familien, ingen venner/bekjente, ingen naboer … I en kommune med mye smitte. Sikkert derfor jeg tar Coronaen med så knusende ro. 1
GammelKaktus Skrevet 13. desember 2021 #11 Skrevet 13. desember 2021 Vi har hatt dødsfall grunnet korona i vår familie, relativt ung og frisk. Ellers så har vi som bor her i byen sluppet unna. Ingen venner her i byen som er blitt smittet til tross for mye smitte rundt oss. Har til og med hatt flere smittetilfeller i klassen men har ikke fått dritten hjem , som vi vet om. Må legge til at flere av mine venner og bekjente jobber innenfor helse og vi er nok muligens mer påpasselige med smittevern enn andre så det er nok en av grunnene for at det har vært lite smitte blant oss og flaks selvsagt. Blir spennende nå da for nå er smittetrykket høyt overalt så om vi går klar denne gangen er vel heller uvisst. 3
pingeling Skrevet 13. desember 2021 #12 Skrevet 13. desember 2021 Min onkel ble tidlig smittet i fjor (mars). Var tett på å bli lagt inn, og hadde ambulansen på besøk for å vurdere om han pustet godt nok til ikke å bli lagt inn. Han sliter ennå med ettervirkninger, og har vært inne på et rehabiliteringsopplegg. En kollega av meg (ung (30)/trent) ble veldig dårlig i neste tre uker (lå rett ut), og sliter ennå med fatigue, og er ennå langt unna gammel form. Er vel 3 måneder siden han ble smittet. Niesen min ble smittet og ble kraftig forkjølt. Ingen problemer utover det. 1
Ginavn Skrevet 13. desember 2021 #13 Skrevet 13. desember 2021 Vet ikke om noen av familie/bekjente som ble/er smittet 1
Frøya90 Skrevet 13. desember 2021 #14 Skrevet 13. desember 2021 (endret) Det har økt veldig på den siste tiden. Kjenner rundt 20 som har eller har hatt covid, mesteparten de tre siste ukene. Jeg tror det har gått fint med dem. Ingen i familien enn så lenge, men vi har vært nærkontakter flere ganger, så det er nok bare et tidsspørsmål. Tipper det blir årets julegave… Endret 13. desember 2021 av Frøya90 2
Callisto83 Skrevet 13. desember 2021 #15 Skrevet 13. desember 2021 En tidligere nabo døde av covid. Uvaksinert. Anti vaxxer sønnen hans var ikke spesielt høy i hatten når han delte den triste nyheten på Facebook. Tror det ble en ganske sørgelig oppvekker. 3
Gjest Sirisiri10 Skrevet 13. desember 2021 #16 Skrevet 13. desember 2021 Ja, hatt litt smitte rundt oss i tillegg til meg selv. Ene nær meg havnet i respirator, var nære døden, men klarte seg heldigvis. Var i risikogruppen. Resten, inkl meg selv, har tålte veldig bra, ikke i risikogruppen.
Gjest BrittEkeberg Skrevet 13. desember 2021 #17 Skrevet 13. desember 2021 Callisto83 skrev (5 minutter siden): En tidligere nabo døde av covid. Uvaksinert. Anti vaxxer sønnen hans var ikke spesielt høy i hatten når han delte den triste nyheten på Facebook. Tror det ble en ganske sørgelig oppvekker. Jeg forstår det. Jeg fornærmet en anti vaksinasjon person, da jeg ikke ville klemme. Det klarte jeg rett og slett ikke å bry meg om. 🤣
Billiebi Skrevet 13. desember 2021 #18 Skrevet 13. desember 2021 Ja, jeg har hatt det og fikk det som en mild forkjølelse. Over på to dager. Kjenner også en del andre som har hatt det i forbindelse med samme utbrudd jeg selv var en del av. Symptomer som varierte fra mild forkjølelse til influensa. Ingen som har fått plager i etterkant som jeg vet om. Helt i henhold til statistikken altså. 2
Kniv & gaffel Skrevet 13. desember 2021 #19 Skrevet 13. desember 2021 Hverken jeg eller noen av mine nærmeste har vært smitta. Den eneste jeg vet om som har tilknytning til familien, er kjæresten til et av tantebarna mine. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. desember 2021 #20 Skrevet 13. desember 2021 Verken jeg eller noen i min familie har hatt korona.
Anbefalte innlegg