AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Hei! Vi har barnehage et stykke hjemmefra, ca 20 min å gå som voksen. Er hjemme i permisjon med en tre uker gammel baby, mannen har bilen på jobb, og må hente storesøster på 2,5 år hver dag med babyen i vogn. Det er i grunn bare koselig, hun har fått ståbrett på babyvogna som var veldig stas - de to-tre første turene… nå bare hopper hun av og vil gå selv. Har aldri hatt noe problem med å holde henne i vogna før, men blir vel litt annerledes med sånt brett hvor man enkelt kan gå av og på. Vi går forbi flere lekeplasser på veien, og det er områder med litt trafikk, så jeg er ikke helt komfortabel med løsningen. Er ikke så interessert i å kjøpe enda en vogn som vi kanskje bare får brukt en kort periode, så har tenkt at søskenvogn er uaktuelt. Så derfor lurte vi på om vi kanskje skulle skaffe oss en sånn dobbel sykkelvogn, som vi ser for oss at kan ha litt lengre brukstid! Men er det ok å trille en sånn med nyfødt i nå på vinteren? Ser for meg at det er kaldere enn en vanlig vogn, men vet ikke om det stemmer. Og hvordan er den på snø og is og slaps? Og er det veldig tungt å trille den? gi gjerne forslag på andre løsninger også, evnt om du har et konkret forslag på hvilken sykkelvogn. Har tenkt til å kjøpe brukt. Før babyen syklet jeg eldste til barnehagen hele året, og vil fortsette med det når nummer to skal begynne med det også 🙂 Anonymkode: ea186...7a5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Da må du kjøpe et sånt nyfødt-innlegg/baby innlegg til sykkelvogna, og ser ikke for meg at det lar seg bruke med vognpose. Det blir fryktelig kaldt for baby, selv med vinterdress når det etterhvert passer. Jeg anbefaler deg heller å kjøpe en Toddler-sele å pakke eldste oppi på ryggen, der sitter hun fast til dere er hjemme. Anonymkode: f2fec...966 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 Har med mini på 4 mnd å henter søster på snart 2. Bruker bæresjal på baby, og vogn på eldste. Har også søskenvogn, men litt kjekkere å slippe å slå den ut for en liten tur 🙈 Anonymkode: deef6...15e 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Da må du kjøpe et sånt nyfødt-innlegg/baby innlegg til sykkelvogna, og ser ikke for meg at det lar seg bruke med vognpose. Det blir fryktelig kaldt for baby, selv med vinterdress når det etterhvert passer. Jeg anbefaler deg heller å kjøpe en Toddler-sele å pakke eldste oppi på ryggen, der sitter hun fast til dere er hjemme. Anonymkode: f2fec...966 Det er ikke plass til pose og skinn oppi de nei, det gjør det jo isåfall helt uaktuelt ja. har en toddler-sele, men har fortsatt bekkenvondt så orker ikke 14 kg på ryggen helt enda 😆 da får det heller bli motsatt, baby på magen og storesøster i vogn som andre AB her foreslår. Anonymkode: ea186...7a5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 Har ikke selv. Men så en mamma brukte det her for noen uker siden og tenkte jeg ville kjøpe sånn når nr. 2 kommer til våren. Denne mammaen hadde baby i vognpose (eller kanskje bilstolpose?) i denne til sykkelvogn. https://www.babycare.no/nyfodtinnlegg-thule-chariot?gclid=CjwKCAiA-9uNBhBTEiwAN3IlNMMJXX3jTN22w7BHn7U1PMKoZo5gaUzDrY5j0aMhoiZoYCzSSvBaUxoCwDUQAvD_BwE Anonymkode: afe6c...420
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 Vi har Thule chariot sykkelvogn med nyfødt-innlegg. Har brukt den med pose i. Litt knotete, men gikk helt fint det! Nordic cab har interne seter som kan legges flatt, den vil jeg tro fungerer enda bedre med pose enn Thule. Selv har jeg vekslet mellom sykkelvogna, baby på magen og toddler på ryggen helt fra 4 uker. Anonymkode: 5038b...3d8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Da må du kjøpe et sånt nyfødt-innlegg/baby innlegg til sykkelvogna, og ser ikke for meg at det lar seg bruke med vognpose. Det blir fryktelig kaldt for baby, selv med vinterdress når det etterhvert passer. Jeg anbefaler deg heller å kjøpe en Toddler-sele å pakke eldste oppi på ryggen, der sitter hun fast til dere er hjemme. Anonymkode: f2fec...966 Vi brukte hengekøye i thule chariot med saueskinn og bilstolpose (voksi move) fra baby var rundt 4 uker. Hengekøya er ikke anbefalt før det. Var ikke for kaldt i februar 2020. Man kan også legge ullpledd eller dyne over posen ved behov - vi trengte ikke det. Det er ganske lunt inne i disse vognene. Ellers vil jeg også slå et slag for bæresele her. Det jeg gjorde mest i starten var å ha baby i bæresele under jakka mi, men hadde sykkelvogna i tilfelle jeg skulle trenge å legge ned baby i vogn i tillegg til å ha storebror i vogn. Sykkelvogna er veldig mye i bruk fortsatt, men mest med elsykkel nå. Skal man bruke sykkelvogn på snø anbefaler jeg stort løpehjul foran, da er den kjempegod å trille. Anonymkode: f8c35...e42
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #8 Skrevet 13. desember 2021 Jeg tenkte det samme, prøvde det samme og endte med å kjøpe ei billig søskenvogn brukt 🙈 Anonymkode: 212b9...98e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå