Gå til innhold

Øyebetennelse 1 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge varer en øyebetennelse etter oppstart av medisiner? Og er det innafor å sende i barnehagen med puss i øynene? 

Anonymkode: e6da3...f4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo veldig uvanlig med medisinering. Er det bakterielt altså? Da sa vel legen noe om det. 

Mine har alltid hatt infeksjon pga virus. Puss har gitt seg etter en dag eller to. Vasket med ren klut noen ganger daglig

Anonymkode: 6cbf2...426

• Liker 1
Skrevet

Legen skrev bare ut øyedråper, han sa det ikke var behov for å komme til legetime? Jeg trodde også det var uvanlig å bruke medisin mot øyebetennelse pga antibiotikaresistens. Men jeg jobber også i barnehagen og for ett par uker siden hadde vi utbrudd av øyebetennelse, og da kom barna med øyedråper. Så jeg har gitt min sønn øyedråpene, fordi det har sitt såpass gale ut når han har stått opp med gjenklistrede øyner. Men nå ser det ikke ut til å gi seg, har hatt puss i snart 6 dager, men da kontakter jeg lege på nytt. 

TS

Skrevet

Vasker du øynene fra utsiden innover flere ganger daglig? 

Noen leger er kroniske ille med å skrive ut dråper dessverre.. Før man det kastet etter seg 

Anonymkode: 6cbf2...426

Skrevet

Ei på apoteket sa at øyebetennelse går over av seg selv i løpet av 1-2 uker, men det er nok annerledes dersom barnet ditt har mye puss. Jeg har også inntrykk av at barnehager har ulike syn på når barn med øyebetennelse skal holde seg hjemme. Noen sier at puss ikke er greit i det hele tatt, mens andre bryr seg ikke om det. Men på FHI sine sider står det at barn kan være i barnehagen med moderate mengder puss. Vask med kokt avkjølt vann på kompresser, og prøv å bløtgjøre puss som har satt seg fast, så går det nok over til slutt 🙂

Skrevet

Ja, jeg vasker hver morgen og kveld, og når han kommer hjem fra barnehagen, men pusset kan ofte være veldig hardt og det er ikke lett å få en 1-åring til å sitte stille :(  Er det mulig å bli dobbeltsmittet med øyebetennelse, for vet det går masse av det på avdelingen hans. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...